Over en door de duinen over mooie fietspaden - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Over en door de duinen over mooie fietspaden - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Over en door de duinen over mooie fietspaden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

25 Juli 2018 | Nederland, Hellevoetsluis

Over en door de Duinen over mooie fietspaden.

Woensdag 25 juli, van Haarlem naar Hellevoetsluis over 122 km.

Na een goed ontbijt en afscheid genomen te hebben van Ton en Patricia zijn we naar Zandvoort gefietst om daar de route weer op te pakken. Ik denk zelf dat het vandaag wel een van de mooiste etappes is van deze route want we reden door en over de duinen waar op heel veel plaatsen nieuwe asfalt fietspaden aangelegd zijn. Het was ook heel erg druk met wielrenners die volgens mij allemaal een individuele tijdrit aan het fietsen waren tenminste zo zagen ze er wel als je ze aankeek. Gelukkig liet de zon zich nog niet vaak zien in de morgen, want anders zou het al vroeg warm zijn geweest in de duinen. We zijn door mooie badplaatsen gekomen met schitterende huizen zoals, Noorwijk aan Zee, Katwijk, Scheveningen en Kijkduin.
Bij Hotel van Oranje zijn we even gestopt om een broodje te eten wat we hadden mee gekregen van Ton. En als je dan voor het hotel het standbeeld van Koningin Wilhelmina ziet staan, ja dan moet je daar even mee op de foto.

Mijn broer Jos met zijn gezin is een paar dagen in Scheveningen dus contact gezocht om samen wat te drinken. Voor dat we naar de pier van Scheveningen fietste kwamen we eerst nog door de buurt waar alle ambassades zijn gevestigd en het huis van bewaring van Scheveningen. Een foto gemaakt en meteen doorgefietst want je weet maar nooit. Maar omdat we zo gefocust waren op de route en wij zeker van mening waren dat deze ook over de pier van Scheveningen zou gaan omdat we bij de andere plaatsen ook langs de kust fietste. Hadden we niet door dat we Scheveningen alweer uit waren totdat Willie opmerkte dat er op een fietsaanwijzingsbordje stond Scheveningen 2.9 km. Dus weer omgedraaid en de Pier van Scheveningen gezocht waar ik mijn broer Jos, Sandra en Lindsey zag staan. Na samen wat te hebben gedronken en gegeten zijn we weer verder gegaan richting Hoek van Holland. Maar we moesten nog wel een slaapplaats uitzoeken en dat viel niet mee want heel veel adressen van Vrienden op de Fiets waren bezet. Uiteindelijk hebben we een adres gevonden in Hellevoetsluis. Het ligt van de route af maar het kon niet anders. En deze vrouw had maar één slaapplaats. Maar ik denk gewoon doen ik zal best wel ergens in de buurt mijn tent op kunnen zetten

We wisten dat we bij Hoek van Holland de ferry moesten nemen om de Nieuwe Waterweg over te steken bij de Maasvlakte. Toen we daar aankwamen zagen we deze net vertrekken en moesten we ruim een uur wachten. Omdat er geen plaats was om uit de zon te kunnen zitten zijn we een stukje doorgefietst naar het oude treinstation van Hoek van Holland waar nu Stena Line in is gevestigd voor de oversteek naar England.. Uiteindelijk konden we om 16:40 uur de ferry op en de oversteek maken. En omdat het nog een stukje fietsen is naar Hellevoetsluis waren we pas om 19:00 uur op het adres wat een boerderij is met een grote plak grond, waar voor Willie een oude Pipowagen klaar stond en ik kon mijn tent in de wei ergens neerzetten. Maar dat is niet erg want ik kan mij wassen en morgenvroeg hebben we ontbijt dus het komt allemaal goed.



Tot morgen
Pierre


  • 26 Juli 2018 - 08:09

    Ton Van Mierlo:

    Je beschrijft het wederom voortreffelijk. een echt mooi natuurgebied. Ook bij Schoorl adembenemend mooi

    succes verder.

    p.s. ik zie nu Willy dat jij je ware beroep, kapitein, gemist hebt

  • 26 Juli 2018 - 19:18

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre en Willy,

    Zo zie je maar dat je met goed weer niet ver van huis hoeft te gaan. Nederland is mooi, vooral langs de kust. En vooral ook erg druk. Het is zelfs voor een Hollander lastig wat te boeken, want de badplaatsen worden veelal bezet door Duitse toeristen die dit jaar alweer boeken voor volgend jaar.
    Ik zie bekende plaatjes, afgelopen vrijdag waren we ook in Den Haag in de ambassadebuurt voor een visumaanvraag en morgen mogen we het op gaan halen, dus zijn we er weer. Tja, die ambtenaren zullen wel nooit peper in de reet krijgen. Zo’n visum is een klusje van niks, maar duurt wel 5 werkdagen. Maar maakt niet uit, weer een leuk dagje relax en we zullen beslist in Scheveningen-haven een vers visje gaan eten, want die hebben ze als een van de weinige plekken in Nederland.

    Het ziet er gezellig uit zo met zijn tweeën en dat zal voor jouw Pierre wat aanpassing vragen want ik weet dat je graag op eigen tempo fietst. Ik hoor je nog zeggen: ik vind da helemaal niks om telkens op een ander te moeten wachten.

  • 28 Juli 2018 - 09:48

    Cor:

    Willie, was je als laatste van het schip zoals het een goede kapitein betaamd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 49928

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: