Een rustige dag. - Reisverslag uit Carolinensiel, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een rustige dag. - Reisverslag uit Carolinensiel, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een rustige dag.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

19 Juli 2018 | Duitsland, Carolinensiel

Een rustige dag.

Donderdag 19 juli, van Tossens naar Carolinensiel over 144 km.

Het had afgelopen nacht licht geregend, maar ik heb er niets van gemerkt. Dus dat is een goed teken, maar heb wel een half uur langer moeten wachten tot dat mijn tent droog was en ik hem in kon pakken. Maar goed om 08:30 was ik weg. De vrouw van de receptie had gisteren tegen mij gezegd, leg de sleutel maar onder de buitenasbak want wij zijn pas om 09:00 uur open.

Ik had dit ook nog niet eerder meegemaakt, maar iedereen kreeg daar en sleutel van de toiletten en de wasgelegenheden tegen een borg van 10 euro. Maar omdat ik eerder weg zou gaan verviel de borg voor mij.

Zoals ik al aangaf, het was een rustige dag en had de wind regelmatig in de rug. Het merendeel van de route loopt langs de kust dus veel langs de dijken en om dat wat te breken wordt je regelmatig omgeleid naar een dorpje of door havenplaatsje. Ik ben door de plaatsen Varel en Wilhelmshaven. Daarna van de kust af richting Jever wat ik niet verwacht had want ik wilde na 100 km een camping gaan zoeken maar dan moet je echt weer naar de kust en aangezien ik de route alleen maar op navigatie heb, wat niet slim is, maar goed. Weet ik dus ook niet waar de navigatie mij naar toe laat fietsen. Heb wel een kaart van de omgeving dus op een gegeven moment wist ik wel weer dat ik naar de kust fietste. Je weet wel wanner je wind mee krijgt of tegen want dan hoef je maar naar de wieken van de windmolens te kijken. Dus na 144 km toch een camping gevonden en nog 200 km van Bad Nieuweschans in Groningen af.

Wast ik ook wel opmerkelijk vind is dat hier bijna elke Duitser met een fietshelm op fiets. Het maakt niet uit jong of oud iedereen draagt er een, dus dat is wel goed ingeburgerd hier in dit land.

Tot morgen
Pierre

• 19 Juli 2018 - 21:43

Wim R:

Hoi Pierre,
    Regelmatig kom ik het woord "regen" of "nat" tegen. Wat is dat voor iets, kun je dat voelen?
    Die 144 km, geen kattenpis. Morgen kom je door het ene Siel na het andere. In het Nederlands Ziel? Vele zielen veel vreugd. Das Ziel, je eigen bed op 't Hout, komt nu snel dichterbij. Blijf genieten, zonder nassigkeit.Wim

• 19 Juli 2018 - 21:41

Wim R:

• 19 Juli 2018 - 21:46

Leo Van Turnhout:

Hoi Pierre,

Het lijkt erop of jouw navigatie naar huis wil. 144 km, dat ligt behoorlijk boven het daggemiddelde van de afgelopen weken. Op veel campings vervalt de borg niet zomaar. Dat klopt. Reden hiervan is dat in het verleden de campingeigenaren te vaak naar de sleutelmaker moesten om sleutels bij te laten maken. Mensen vergeten die terug te geven bij hun vertrek. Maar nu ze een tientje moeten betalen, vergeten ze het merkwaardig genoeg niet meer.