Slapen onder de brug. - Reisverslag uit Děčín, Tsjechische Republiek van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Slapen onder de brug. - Reisverslag uit Děčín, Tsjechische Republiek van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Slapen onder de brug.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

04 Juli 2018 | Tsjechische Republiek, Děčín

Slapen onder de brug.

Woensdag 4 juli, van Roundnice nad Labem naar Decin over 75 km

Ik was weer op tijd wakker want de camping was dicht gelegen bij een treinstation en een keer heb ik s ’nachts het gevoel gehad dat de goederentrein door mijn tent denderden zo hard was het geluid.
Maar goed toch fris opgestaan en op tijd vertrokken. Ik had het gevoel of dat het vandaag allemaal vanzelf ging want de route fietste heel gemakkelijk en veel al vlak omdat het fietspad langs de Labe loopt. Er waren mooie vergezichten te zien en een rustige Elbe in Litomirice zag ik de boot weer met de fietsers die gedeeltelijk fietsen en eten en overnachten op de boot.

Verder was het een rustige dag en op de vraag van Ton van Mierlo terug te komen wat er zoal in mijn gedachte speelt onder het fietsen is toch wel dat ik op dit moment het gevoel heb, dat ik de gelukkigste man van de wereld ben. Omdat ik hier in de vrije natuur in een mooie omgeving kan fietsen over bospaden en landerijen. Zonder zorgen fiets omdat mijn dochters het thuis heel goed doen, dat alles doorgaat als ik weg ben zoals in wijkhuis Westwijzer en dat ik mij gezond voel om dit te kunnen doen en misschien ook wel een beetje naïef maar niet veel mee krijg wat er om mij heen speelt. Ja dan voel ik mij een bevoorrecht mens en daar praat dan ook wel eens in mij zelf over.

Dus de dag schiet en de kilometers schieten goed op en om half twee kom ik aan bij een camping gelegen onder een viaduct. Een camping die volgens mij aangelegd is voor fietsers die de Elberadroute fietsen, komen kanoën op de Labe of de stad Decin komen verkennen.
Maar de voorzieningen zijn redelijk goed dus dat moet wel lukken. Heb wel even het gevoel gehad van een clochard maar als ik dan in mijn tentje lig is dat al weer snel over.

Morgen nog 75 km tot Dresden waar ik een extra nacht blijf om de stad te zien.

Tot morgen
Pierre

  • 05 Juli 2018 - 17:02

    Leo Van Turnhout:

    Hey Pierre,

    Je bent ook een bevoorrecht mens om dit alles te mogen ervaren en te kunnen doen.
    Aan de foto’s te zien prachtige omgeving en fantastisch weer. Hoe goed kun je het hebben.
    En dan die camping.......geweldig. Ideaal in geval van een flinke regenbui. Blijft alles mooi droog.
    Alle geluk van de wereld.

    Veel plezier in Dresden.

    Gr. Leo

  • 05 Juli 2018 - 17:38

    Karin & Peter:

    Hoi Pierre,

    Zorg dat je dat gevoel tot in lengte van dagen vasthoudt, daar is toch de essentie van leven, veel plezier nog

  • 07 Juli 2018 - 05:40

    Marja:

    Hoi Pierre
    Fijn dat alles zo goed gaat.
    je fietst door een mooie omgeving!
    Op naarBerlijn nu
    Gr Maarten en Marja

  • 07 Juli 2018 - 08:03

    Manon:

    Tuurlijk ben je een gelukkig mens. Je hebt mij en Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 49846

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: