Meer windmolens dan huizen gezien. - Reisverslag uit Rysum, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Meer windmolens dan huizen gezien. - Reisverslag uit Rysum, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Meer windmolens dan huizen gezien.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

20 Juli 2018 | Duitsland, Rysum

Meer windmolens dan huizen gezien.

Vrijdag 20 juli, van Carolinensiel naar Rysumer over 118 km.

De campingeigenaar was gisteren niet meer aanwezig toen ik kwam. Toen ik hem belde zei hij, stop morgenvroeg maar 10 euro in de brievenbus dan is het goed. Ik moet zeggen het was mij de 10 euro wel waard want de toiletten en wasgelegenheid zag er schoon en nieuw uit en op korte afstand. Het was zo’n camping met alleen maar vaste staanplaatsen en 6 plaatsen voor een tentje. Maar goed ik was er blij mee.
Een man op de camping vertelde dat de wind wat gedraaid was. Nou ik moet zeggen dat vond ik niet erg want ik heb de eerste 55 kilometer lekker wind in de rug gehad en ik moet zeggen dat is toch wel heel prettig fietsen.

Ben weer verschillende plaatsen tegen gekomen die inderdaad allemaal met siel eindigen. Harlesiel, Neuharlingersiel, Esens-Bensersiel en Dornummersiel. Bij Neuharlingersiel stond weer een watermeter en het verbaast mij elke keer weer wat een verschil in waterstanden er is geweest en wat dit een ellende moet hebben gegeven.

Wat ik vandaag ben tegen gekomen zijn windmolens, héél veel windmolens, meer als huizen en overal zijn ze goed zichtbaar.

Bei Norddeich was veel toerisme en zag ik een groep wadlopers uitleg krijgen van de gids. Omdat het open weer is kun je de Waddeneilanden ook goed zien liggen. En Duitsland heeft er volgens mij een paar meer als Nederland.

Nadat ik de havenplaats Greetsiel passeerde gaf mijn kilometerteller weer de 100 aan dus tijd om een camping te zoeken en deze heb ik gevonden tussen Upleward en Rysumer.

Het is nog een goede 85 kilometer van de grens af, dus morgen weer in Nederland

Tot morgen
Pierre

  • 20 Juli 2018 - 20:19

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,

    Jazeker, windmolens staan er aan zee heel veel en er komen er nog veel meer als het aan de regeringen ligt. Ik kan me wel vinden in de stelling dat het landschaps- of horizonvervuiling is, want ben eerlijk..... het ziet er niet uit. Het zijn echte verstoringen in de vergezichten. Ze horen gewoonweg niet thuis in de natuur. Maar we zullen er mee moeten leren leven, want het is een onomkeerbaar proces.

    Ben benieuwd hoe Nedrland je weer gaat bevallen.

    Tot morgen.

    Gr. Leo

  • 21 Juli 2018 - 06:58

    Patricia:

    Mooie route zo te zien. Nog even en dan ben je weer in Nederland, wat gaat de tijd snel. Misschien tot in Haarlem?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 49756

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: