De laatste kilometers naar huis. - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu De laatste kilometers naar huis. - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

De laatste kilometers naar huis.

29 Juli 2018 | Nederland, Helmond-'t Hout

De laatste kilometers naar huis.

Zondag 29 juli, van Etten-Leur naar Mierlo-Hout over 90 km.

De laatste dag. Het geeft toch altijd weer een raar gevoel dat het avontuur er bijna opzit. Vanochtend nog een wielrennersontbijt gehad want dat kan Jan wel klaar maken en natuurlijk een broodje voor onderweg.

We hebben de LF 13 route niet meer gevolgd, want we zouden vandaag nog even aan gaan bij de zus van Willie in Oisterwijk.

Ook Jan en Els wil ik bedanken voor de goede zorgen en dat we mochten blijven slapen.

Dus vandaag via Etten-Leur, Breda, Gilze-Rijen, Tilburg richting Oisterwijk. In Gilze-Rijen nog even een foto gemaakt bij de militaire vliegbasis. En in Tilburg kwamen we langs de kermis waar men bezig was de troep van de vorige dag op te ruimen.

In Oisterwijk aangekomen werden we verwelkomt door Sjef en zus Nellie met een echte Oisterwijkse koek en worstenbroodjes. Na een uurtje bijkletsen zijn we verder gegaan richting Best waar we van onze laatste pauze hebben genoten.

Onderweg hebben we samen de afgelopen week nog een keer doorgenomen en de conclusie getrokken dat deze geslaagd is geweest. Tussen Son en Breugel en Nuenen kwam de jongste broer van Willie, Mario ons tegemoet gefietst en hebben we in Nuenen nog genoten van een heerlijk ijsje en koffie.

Na eerst langs Willie te zijn gefietst kwam ik om 16:30 uur thuis na 42 dagen. Gezond en blij dat ik dit avontuur weer heb mogen beleven

Even nog wat cijfers:

Aantal dagen: 36 Fietsdagen + 2 dagen Praag, 1 dag Dresden, 2 dagen Berlijn en 1 dag Potsdam

Overnachtingen: Tent 29x, Pension 8x, Vrienden van de Fiets 2x, Familie/vrienden 2x

Aantal kilometers: 3.592 km

Hoogtemeters: ruim 10.170 m

Ik wil vanaf deze plaats iedereen bedanken die mijn avontuur gevolgd heeft en voor de leuke en spontane berichten die ik van jullie mocht ontvangen bij mijn reisblog.

Ook als is het niet altijd vlekkeloos verlopen met het verzenden van de reisblog, ik heb het weer met heel veel plezier gedaan.

Volgend jaar ga ik het een keer proberen via de site van Polarsteps of Pindat.com

Tot ziens Pierre

• 06 Augustus 2018 - 16:31

Janice En Henk:

Hoi Pierre,
    Je bent waarschijnlijk inmiddels al lang weer gewend aan het thuis zijn. Toch nog een compliment van ons: chapeau en proficiat met deze super prestatie! Meer dan 3500 kms, ik doe het je niet na. Geweldig!
    Liefs Henk en Janice

• 13 Augustus 2018 - 18:44

Fred En Marian:

Hallo Pierre,
    Bedankt voor je mooie verhalen en proficiat met je prestatie.
    Het is alweer je derde avontuur en er volgen er beslist nog meer.
    Groetjes Fred en Marian

• 13 Augustus 2018 - 19:28

Hoi Pierre,

Ik dacht ff dat er na 26 juli jl. geen bericht meer zou komen. Een ietwat abrupt einde van de blog die we nagenoeg iedere dag gevolgd en beantwoord hebben. Maar zie hier...........de vier laatste verhalen vallen binnen op 13 augustus.
    Goed gedaan, want nu is qua verhalen het avontuur ook voor ons ten einde en weten we tenminste dat je heelhuids en gezond thuisgekomen bent.
    Wederom een prachtig avontuur rijker.

En nu weer aan de slag met de voorbereidingen voor de volgende trip: Zweden???

Gr. Leo

• 13 Augustus 2018 - 21:34

Jose En Frans Verbunt:

Bedankt Pierre

We hebben je weer helemaal gevolgd en het was leuk om je verslagen weer te lezen.
    We hebben meer geschiedenis en aardrijkskunde geleerd in deze 42 dagen dan
    vroeger bij "Mister van den Elzen" of "Broeder Adriaanus" in een heel jaar.
    Bedankt Pierre en een beetje Bedankt Willie.
    We kijken uit naar volgend jaar.

Groetjes Frans en Jose

• 13 Augustus 2018 - 22:56

Leo Litjens:

Tja Pierre, het zit er op. Ik ben het met Leo eens dat het einde even onbevredigend en abrupt leek. Volg je van dag tot dag de reisbeschrijving en dnis het ineens afgelopen. Ik ben dan ook blij met de laatste dagen. Je bent nu dus echt thuis en de cijfers zijn weer indrukwekkend. Respect. Als we mekaar binnenkort zien, zullen we het er beslist nog over hebben. Ik kijk er naar uit, dus tot gauw.