Tussen de zonnebloemen naar de Heilge Franciscus - Reisverslag uit Assisi, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Tussen de zonnebloemen naar de Heilge Franciscus - Reisverslag uit Assisi, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Tussen de zonnebloemen naar de Heilge Franciscus

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

08 Juli 2017 | Italië, Assisi

Tussen de zonnebloemen naar de Heilige Franciscus

Zaterdag 8 juli, van Anghiari naar Assisi over 95 km

Gisteravond ben ik met Ton nog even het dorp Anghiari in gegaan om wat te eten> Gelukkig ligt het op loopafstand en was het een kwartiertje lopen. De oude dorpskern ligt op een heuvel wat je wel kunt zien aan de foto die ik gemaakt heb van een straatje. Dat liep met 12% naar beneden. In de plaatselijke pizzeria hebben we dit keer niet gekozen voor een pizza of pasta. Maar voor een heerlijke salade met een Hamburger van 220 gram van vlees uit de streek en heerlijke frietjes, met natuurlijk een lekker rood wijntje erbij. Het was heerlijk toeven daar in de buitenlucht en de aangename temperatuur. Toen het donker werd zijn we nog een keer gaan kijken naar alle lichtjes die schenen
.
Vanmorgen weer om 07:00 uur op de fiets om naar de stad Assisi te gaan over 95 kilometer. Het is een mooie etappe geworden die redelijk vlak was dus de snelheid zat er goed in. Maar wat is het opletten onderweg niet om het verkeer wat voorbij raast maar naar het wegdek met scheuren en gaten erin. Het is echt verschrikkelijk en je moet constant je aandacht erbij houden.

Wat mij ook opviel waren de zonnebloemvelden die ik in Frankrijk niet gezien heb maar hier rijkelijk aanwezig zijn. Heb weer veel gedronken vandaag want het was zeer warm. Toen ik aankwam in Assisi gaf mijn navigatie 39,5 graden aan(zie foto) maar als je stilstaat heb je het gevoel dat het veel warmer is.

Vandaag ook mijn eerste Italiaans ijsje gehad en dat was bij de plaats Petrignano, net voor Assisi. In het routeboek stond dat ik voor een kerk links af moest draaien. Maar zag dat 10 meter verder een ”gelateria” zat en ik dacht, het is nog vroeg in de middag dus ik kan gerust een keer een ijsje pakken met een glas cola voor dat ik naar de camping fiets, alzo geschiede. Het smaakte goed en na gerust te hebben heb ik ontspannen de laatste kilometers naar de camping afgelegd.

Assisi is een speciale stad. Hhet is de tweede Pelgrimsplaats van Italië. Het is de geboorteplaats van de Heilige Franciscus en er komen jaarlijks 5 miljoen pelgrims. Dus vanavond ga ik de stad verkennen en laat ik er morgen meer over horen.

Het is nu nog ongeveer 175 km naar Rome. Maar er komen nog een paar lastige klimmetjes aan en het routeboek geeft ook nog drie etappes aan dus ik denk dat ik mij daar maar aan houd

Groeten Pierre

  • 09 Juli 2017 - 18:44

    Ton Van Mierlo:

    Mooi he hou doe zonnebloemen je "aan blijven kijken"

  • 09 Juli 2017 - 18:44

    Ton Van Mierlo:

    Mooi he, Pierre, hoe die zonnebloemen je "aan blijven kijken"

  • 09 Juli 2017 - 21:16

    Leo Van Turnhout:

    Hey Pierro,

    Zo, zo dat is nog een een flinke maaltijd bij die pizzeria. Ik kan goed geloven dat het voor jullie genieten was. En wat een prachtige omgeving daar.
    Je mag jezelf toch wel gelukkig prijzen. En ja, het kan er erg warm zijn maar dat is toch veel meer genieten dan die bakken water die uit de lucht kunnen komen vallen. Zeg nou zelf!

    Met dat hete weer genoeg gegronde excuses voor de potten bier, cola en ijsjes. Kijk uit met die ijsjes, want die werken verslavend. Zoooooooooo lekker. Er gaat niets boven Italiaans ijs.

    Prachtige foto's weer Pierro.

    A domani.

    Groet, Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 49917

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: