Tussen de olijfbomen en de wijnranken - Reisverslag uit Anghiari, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Tussen de olijfbomen en de wijnranken - Reisverslag uit Anghiari, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Tussen de olijfbomen en de wijnranken

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

07 Juli 2017 | Italië, Anghiari

Tussen de olijfbomen en de wijnranken

Vrijdag 7 juli, van Paterna naar Anghiari over 55 km

Na afscheid genomen te hebben van Tahara en haar bedankt te hebben voor de gastvrijheid, ben ik om 08:00 uur vertrokken. Ook deze etappe zou niet lang worden omdat de campings ver uit elkaar liggen. Hierna komt een vlakke rit en kunnen er meer kilometers gemaakt worden. Je fietst hier tussen de olijfbomen en wijnranken door en de eerste kilometers zijn redelijk vlak, maar het blijft een hachelijke bedoeling op de Italiaanse wegen want de wegen zijn gewoon slecht met scheuren en gaten in het wegdek. Daar komt bij dat Italianen niet weten wat afstand houden is want of het nu een auto of een vrachtwagen met oplegger is, ze razen je gewoon voorbij zonder gas terug te nemen en het maakt niet uit of het voor de bocht , in de bocht of na de bocht is. Soms heb ik het gevoel dat ik ze met mijn ellenboog aan kan raken en zou ik ze wel eens in het Italiaans aan willen spreken maar dan ook met handen en voeten.
Zag ik gisteren de rivier Arno bijna droog staan vandaag stond hij op een ander plaats weer vol met water

Vandaag zit er een behoorlijke klim in en om in stad Anghiare te komen zit er ook nog een behoorlijke bult om te overwinnen. Maar als je dan om 11:45 uur op de camping aankomt en ziet dat het een kleine verzorgde camping is met een zwembad dan geeft dat toch een echt vakantiegevoel en dit soort dagen horen er natuurlijk ook bij te zijn. Daarom vanmiddag heerlijk genieten van zon, water en een biertje.

En morgen weer verder richting Rome wat steeds dichter bij komt. Vanuit het zonnige Italië wens ik jullie alle een goed weekend toe
Groeten Pierre

  • 07 Juli 2017 - 19:42

    Leo Van Turnhout:

    Ciao Pierro,

    Ik merk dat je jezelf goed aanpast aan het weer en aan de afstanden tussen de campings in. Heel verstandig. Op tijd genieten en vooral dat vakantiegevoel ook vasthouden.
    Jouw eindbestemming komt steeds meer in zicht en ik moet zeggen dat deze trip veel voorspoediger voelt dan de trip naar Santiago, althans voor mij. Maar dat kan ook komen omdat dit alweer jouw 2e avontuur is. Na de flinke regenbuien vóór en in de Alpen, nu tropische omstandigheden. Dat is weer compleet het tegenovergestelde, maar het zonnige weer lijkt me toch meer te motiveren als die bakken water die uit de hemel vallen.
    Wij hebben gisterenavond voor het eerst ook weer eens flinke buien gehad. En vandaag weer gewoon 27 graden.
    Dat is nog altijd 9-10 graden minder dan bij jou daar.
    Heb je toevallig onderweg al nagedacht waar de reis volgend jaar naar toe gaat?

    Wij wensen jou ook vanuit hier een fijn weekend. Geniet van de camping, het zwembad en de biertjes. Hoop,dat de prijs per liter wat gunstiger is.

    Groet, Leo

  • 07 Juli 2017 - 23:57

    Patricia:

    Ziet er geweldig uit! Wat een luxe na een hete en mooie fietsdag genieten van het koele zwembad met biertje: Wel verdiend!

  • 08 Juli 2017 - 13:00

    Henk En Janice:

    Hoi Pierre,

    Je bent steeds kei goed bezig! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en doorstaat.
    Ook goed dat jouw contact met de Italiaanse politie, op lof eindigde!
    Fijn weekend en succes met de volgende ritten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 49839

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: