Romeo en Julia - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Romeo en Julia - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Romeo en Julia

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

02 Juli 2017 | Italië, Montagnana

Romeo en Julia

Zondag 2 juli, van Sega naar Montagnana over 90 km

Voor het eerst kon ik mijn tent droog inpakken en dat geeft een fijn gevoel. Ook vandaag is het de hele dag droog gebleven en scheen de zon. Na 18 km fietsen kwam ik in de plaats Verona. Verona is een bekende en grote plaats (260.000 inwoners)met veel historie. Te denken valt aan de bekende Arena met zijn beroemde
operavoorstellingen. Ook nu zijn er weer veel voorstellingen en stonden de decorstukken buiten de Arena opgesteld. Het is een van de best bewaarde Arena’s van het Romeinse rijk. Daarnaast is Verona ook bekend van de tragische liefdesgeschiedenis van Romeo en Julia. Het Casa di Giuliette (het huis met het balkon) ligt aan de via Capprllo 23. Maar er zijn meer bezienswaardigheden van mooie gebouwen dus ik heb er ruim de tijd voor genomen en ben ook over de kunstmarkt gelopen.

Na Verona valt er niet veel te zien en is de “Povlakte” vooral boerenland. In het plaatsje Zévio was het in de hoofdstraat waar ik door moest markt. Heb op de markt wat fruit gekocht en toen weer opgestapt en fiets je van dorp naar dorp. Totdat ik in de plaats Montagnana kwam. Dit plaatsje is nog geheel omsloten door indrukwekkende middeleeuwse stadsmuren met maar liefst 24 torens en 4 poorten, het is schitterend om te zien.

Net buiten de muren van de plaats heb ik een Bed & Breakfast gevonden La Villa geheten. Waar ik nu heerlijk kan douchen slapen en mijn administratie kan bijwerken en alle apparatuur kan opladen. Mijn kleren woeden ook gewassen, dus morgen na het ontbijt kan ik weer heerlijk schoon en fris vetrekken.

Groeten Pierre

  • 03 Juli 2017 - 09:29

    Ina:

    Zo, de bergen achter de rug. En het weer blijft nu hopelijk ook beter.
    Leuk om elke keer je verslag te lezen.
    Goede reis verder en ik blijf je volgen.

    Groeten
    Ina

  • 03 Juli 2017 - 14:26

    Marja:

    hoi pierre
    leuk om je verslagen weer te lezen
    ook dit is een prachtige tocht
    hopelijk blijft het mooie weer je nu vergezellen
    gr marja en maarten

  • 03 Juli 2017 - 16:10

    Els:

    Hier is het weer mooi weer Pierre. Hopelijk bij jou ook. Het schiet op !!!!! Groetjes Els

  • 03 Juli 2017 - 21:12

    Leo Van Turnhout:

    Bon giorno Pierre,

    Verona is inderdaad een hele mooie stad. Ben daar zelf ook diverse malen geweest. We kunnen nu gerust stellen dat je het grootste stuk er wel op hebt zitten. De Povlakte is een echte plat uitgestrekt gebied met weinig spannends, dus kun je maar snel achter je laten. Niks an.
    Rome begint nu echt in zicht te komen. Ik weet niet hoe je daar naar toe gaat, maar ik schat zo in dat je op Bologna afkoerst en vervolgens via Florence naar Rome gaat. Bologna is ook een prachtige ( maar wel grote) stad. Zeker de moeite waard om daar aan te leggen.
    Kan ook zijn dat je via Bologna naar Pisa en vervolgens afzakt naar Rome. Dan moet je Pisa zeker niet laten liggen. Maar voor het zelfde geldt staat dat op de planning op de terugreis.
    We zullen het wel vernemen. We blijven benieuwd en reizen met je mee.
    In ieder geval vannacht een goede stek met alle voorzieningen om morgen weer fris en fruitig verder te gaan.

    A domani.

    Saluto di Leo

  • 03 Juli 2017 - 21:27

    Leo Van Turnhout:

    Weerswaarschuwing!!!

    Ciao Pierre,

    Vond het toch nodig om nog een keer in te loggen en je te waarschuwen.

    Ik heb voor jou nog even de weersverwachting rondom Bologna bekeken.

    Vandaag 32 graden
    Dinsdag 33 graden
    Woensag 34 graden
    Donderdag 36 graden
    Vrijdag 36 graden
    Zaterdag 35 graden
    Zondag 34 graden
    Maandag 35 graden
    Dinsdag 33 graden
    en Woensdag 33 graden.

    Ik zei het toch, na regen in de Alpen komt zonneschijn in Italië. Wel weer een beetje te veel van het goede. Ik zou zeggen, koop een jerrycan zonnebrand en ga goed ingeolied op pad.

    O sole mio.........

  • 03 Juli 2017 - 22:02

    Patricia:

    Zo mooi waar je nu bent! De alpen tijdens het slechte waren niet makkelijk te doen, vermoed ik. Maar nu: misschien iets te heet maar de omgeving is prachtig mooi. Veel fietsplezier!

  • 05 Juli 2017 - 08:51

    Ton. Van Mierlo:

    Ja Pierre erona is mooi, blijkbaar ben je vrouwelijke ridders. voor de arena niet tegen gekomen. Ik was daar samen met Wim toen wij van Venetie afkwamen en werden letterlijk over allen nadat we met deze dames op de foto waren gegaan

  • 05 Juli 2017 - 08:51

    Ton. Van Mierlo:

    Ja Pierre erona is mooi, blijkbaar ben je vrouwelijke ridders. voor de arena niet tegen gekomen. Ik was daar samen met Wim toen wij van Venetie afkwamen en werden letterlijk over allen nadat we met deze dames op de foto waren gegaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 49861

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: