Heel Italië fietst - Reisverslag uit Bussolengo, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Heel Italië fietst - Reisverslag uit Bussolengo, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Heel Italië fietst

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

01 Juli 2017 | Italië, Bussolengo

Heel Italië fietst

Zaterdag 1 juli, van Auer naar Sega over 133 km

Weer op tijd vertrokken want het zonnetje was ook vroeg op. Op kilometers lange mooie fietspaden langs de rivier Adige is het heerlijk fietsen en na het plaatsje Salurn verlaat je het Duitstalige gebied.

Maar het lijkt wel of op zaterdag heet Italië fietst, zo druk als het is met wielrenners het merendeel goed gesoigneerde macho’s in strak kleurige wielerkleding en sommige druk pratend op de fiets. Maar je hebt er ook bij die in een hemd of ontbloot lichaam fietsen. De mannen maar ook de vrouwen komen je dan voorbij geraasd om ze vervolgens weer tegen te komen als ze ergens bij een punt zijn omgedraaid. Ook op de mountainbike en joggers of wandelaars kom je tegen dus het is toch wel goed opletten.

Als je even van de rivier afdraait kom je tussen de wijnstronken te fietsen die goed vol hangen. Bij de laatste klim van 1.1 km tegen 6-10% even voor Rivoli Veronese verlaat je de Alpen. Op het einde van de klim heb je nog een mooi uitzicht over de Alpen.

Tegen 14:30 uur en 130 km verder vond ik het tijd om een camping te zoeken die 3km verder in het plaatsje Sega ligt en wat een plaatselijke wijnboer is met de naam Val Del Tasso. Alle kamers die hij had waren verhuurd maar het veldje voor de tenten was nog leeg dus ik kon gaan staan waar ik wilde. Toen de tent stond en mijn slaapmatje was uitgerold begonnen de kilometers en de warmte zijn tol te eisen en ben ik in slaap gevallen.

Na een douche en goed gegeten te hebben kijk ik weer vol genoegen terug op de dag die veel indruk heeft gemaakt

Groeten Pierre

  • 03 Juli 2017 - 20:56

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,

    Flink tegenaan geklapt met de 130 km van deze rit. Wat dacht jij, ik kan des Alpes maar gehad hebben. Ja, die flinke klimmen gaan je niet in de koude kleren zitte. Wel knap dat je nu alweer zo ver bent gekomen. En volgens mij een droge dag gehad. Het is je gegund.
    Hier wordt momenteel ook veel meer gefietst. Het zal de Tour de France-koorts wel zijn.
    Hopelijk is nu het betere weer aangebroken. Ik heb voor jou op de weerradar gekeken en zie dat je vandaag en komende dagen 30+ graden hebt met kans op een onweersbui in de nachtelijke uren.
    Zoals ik al eerder aangaf wordt het weer na de alpen een stuk aangenamer, maar of 30+ graden nu ideaal fietsweer is? Dat kan wel, mits je maar niet veel hoeft te klimmen. Een koel briesje is dan wel lekker, maar pas op voor het verbranden.

    Op naar het volgende verhaal.

    Groet, Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 49795

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: