Praag, bestemming bereikt. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Praag, bestemming bereikt. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Praag, bestemming bereikt.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

30 Juni 2018 | Tsjechische Republiek, Praag

Praag, bestemming bereikt.

Zaterdag 30 juni, van Dobriy naar Camping Soko; Troja in Praag over 92 km

Het was vandaag weer een mooie dag, het begon wat frisjes. Maar naar gelang de tijd vestreek werd het ook warmer en liep het kwik op tot 33 graden.
Ik heb vandaag niet veel foto’s gemaakt want het was toch weer flink werken, was het niet de wind dan waren het wel de heuvels. En om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat het zoveel klimmen zou zijn. Maar goed het was wel elke keer te doen en niet zoals in Italië dat je onderweg een paar keer moest stoppen om bij te komen. Heb het nu elke keer kunnen redden al was het soms op het randje.

Heb vandaag niet veel foto’s gemaakt omdat het bijna allemaal over landwegen ging of bospaden. En ik kan je zeggen daar waren verschrikkelijke paden bij waar je nog geen paard met kar over zou sturen en ik bang was geen fiets meer over zou houden. En op de landwegen was het continu opletten en spiegelen wat ze rijden je als dwazen voorbij zonder gas terug te nemen. Ik was dan soms ook blij als ik weer een fietspad op kan gaan

De laatste kilometers naar Praag waren wel een genot om te fietsen. Goede fietspaden die wel druk bezet zijn net zoals in Italië op zaterdag, maar hier niet alleen door fietsers maar ook door wandelaars en door veel skeelers.

En dan kom je in Praag en dan nog een camping zoeken. Nou ik heb er een gevonden 12 km van het centrum, dus dat wordt morgen en overmorgen met de bus de stad bezoeken.


Toen ik door de stad fietste om naar de camping te gaan kon je wel al zien hoe druk het was en hoe groot Praag wel niet is. Maar daar hoop ik jullie morgen meer over te vertellen.

Tot mijn verbazing kwam Ton een aantal uur later ook op de camping aan en die had ruim 110 km gereden.


Tot morgen
Pierre

  • 30 Juni 2018 - 20:32

    Leo Van Turnhout:

    Mooi Pierre,
    Inderdaad bestemming bereikt. Mooie prestatie en nu 2 dagen genieten van Praag met al haar pracht en praal.

    Ik ben benieuwd naar de foto’s.

    Groet, Leo

  • 30 Juni 2018 - 20:38

    Herman Kockx:

    Pierrot een goede avond
    Een grote proficiat voor je prestatie . Zoals reeds gemeld na Santiago, Rome en nu Praag: mijn petje af. Ji hebt het toch maar weer klaar gespeeld

  • 30 Juni 2018 - 20:49

    Petrie:

    Al weer in Praag. Wat een prestatie weer. Proficiat Pierre.
    In Praag flink wat foto’s maken. Het is daar prachtig. Geniet er van.

  • 30 Juni 2018 - 20:54

    Ton Van Mierlo:

    woorden te kort.
    geweldig man, proficiat

    groetje Ton en Margot

  • 30 Juni 2018 - 20:54

    Tonny Wouters:

    Geweldig Pierre proficiat nu lekker uitrusten

  • 01 Juli 2018 - 07:49

    Fred En Marian:

    Hallo Pierre,
    Doel bereikt en gefeliciteerd met je prestatie.
    Groetjes Fred en Marian

  • 02 Juli 2018 - 14:42

    Henk En Janice:

    Gefeliciteerd Pierre, bestemming bereikt! Als is de euforie misschien wat gedempt omdat het al weer een paar dagen geleden was.
    Niettemin, een super prestatie!
    We gaan verder lezen om ons up-to-date te brengen met jouw verslagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 49899

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: