Nog 74,5 km tot Rome - Reisverslag uit Hurtières, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Nog 74,5 km tot Rome - Reisverslag uit Hurtières, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Nog 74,5 km tot Rome

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

10 Juli 2017 | Frankrijk, Hurtières

Nog 74,5 km tot Rome

Maandag 10 juli, van Massa Martana naar Ortricoli over 54 km

Na gisteravond in het plaatselijk restaurant heerlijk gegeten te hebben en een redelijke goede nachtrust te hebben gehad, zat ik vanmorgen om 07:00 uur weer op de fiets om steeds dichter bij Rome te komen. De temperatuur om 07:00 uur is aangenaam om te fietsen en dit blijft zo tot een uur of tien want dan begint het weer warm te worden. Vooral als je aan het klimmen bent en bijna geen rijwind hebt. Gelukkig kun je onderweg voldoende gekoeld drinken kopen, want wat er in de bidons zit is al vlug lauw. Onderweg heb je een zeer mooi uitzicht over Umbrië en geniet ik van het landschap.

Wat mij ook opvalt zijn de Mariakapelletjes die je wel in elk dorp tegen komt en wat in veel gevallen ook goed wordt bijgehouden. Als ik naar het dorp Narni fiets, wat op een berg licht en wat je bereikt met een klim van 3,5 km. Kom je een oorlogsmonument tegen. Het herdenkt de soldaten die omgekomen zijn in de oorlog tussen 1915 en 1918. Om in Narni te komen volg je een stukje de Via Flaminia. Een route die in 220 voor Christus door Consul Gaius Flaminius is aangelegd van Rome naar Rimini. Het was de eerste en eeuwenlang de enige route over land van Rome naar Noord Italië is geweest.

Na Narni was het nog 25 kilometer naar de camping toe, dus ik was weer op tijd binnen. Het is een redelijk nieuwe camping met een zwembad. Maar elke dag kom je wel weer voor nieuwe verassingen te staan, zo ook nu. Bij de receptie werd gevraagd of je ook eten voor de avond nodig hebt want dan moest dat voor 17:00 uur besteld worden en kun je het om 19:00 uur ophalen. Ik moet zeggen op de menukaart zag het er lekker uit maar toen ik het om 19:00 uur op ging halen viel het toch wel een klein beetje tegen.

Daar komt bij, toen ik mij eten gekregen had en er nog wat drinken had besteld ging de tent op slot. Dus de camping is open maar de winkel en de receptie en dat soort zaken zijn allemaal gesloten en er valt dus ook niets meer te halen. Daar zit je dan om 20:00 uur voor je tentje met nog een aantal gezinnen en fietsers op een camping waar niets meer te beleven is.

Maar goed, morgen nog 74,5 kilometer en dan is het doel Rome bereikt.

Dus morgen weer een nieuwe dag met misschien wel weer nieuwe verassingen.

Groeten Pierre

  • 11 Juli 2017 - 06:37

    Frank:

    Forza Pierre! Vandaag de laatste etappe. Fantastico.

  • 11 Juli 2017 - 07:16

    Marja:

    Hoi Pierre
    Het eind is in zicht
    Een paar jaar geleden waren wij ook in deze streek
    Ik vond het er prachtig ook wij waren is Assisi omdat mijn oom Franciscaan is heeft dat
    Veel indruk gemaakt
    nog een klein stukje naar Rome een prachtige stad geniet ervan
    Gr Maarten en Marja

  • 11 Juli 2017 - 11:32

    Marja Breda:

    Hi Pierre, vandaag dus echt de laatste loodjes! Geniet nog even van de rust en de prachtige omgeving!! Alvast gefeliciteerd met het behalen van je doel! Wederom een prestatie van formaat!

  • 11 Juli 2017 - 11:53

    Els:

    Hi Pierre, bijna gearriveerd dus. 3 1/2 week al weer onderweg. En ook terug fietsen of toch met de trein/vliegtuig terug ? Ik verwacht dat je ook terug fietst. Pfffffff Knap hoor PROFICIAT !!!!

  • 11 Juli 2017 - 12:18

    Ton Van Mierlo:

    Als ik regelmatig jouw reisverslagen terug lees, lees ik enerzijds ontbering zoals regen, wind, warm, klimmen, campings die er niet meer zijn, GPS die het niet wil doen. Maar in elk verslag lees ik ook dat jij je zelf ook goed "kietelt"
    ik lees altijd iets over menu kaarten, volop drank, koeken en heerlijke koffie een luxe kamer met een heerlijk bed.
    Zou dit dan toch de trend zijn van een wereld fietser, dat naast afzien de noemer comfort erg belangrijk is. en dat het zelf koken van macaroni en tomatensaus en gehakballen heeft afgedaan.

    Pierre geniet van de laatste kilometers tot aan je doel. ik heb respect voor hoe jij dit flikt. ik hoop dat naast de emotie die zal ontstaan bij het bereiken van je doel dat je ook kans zult vinden om nog een kaarsje te branden.

    Ook de groetjes aan je maat op afstand Ton, vermoedelijk komt hij gelijk met jou aan in Rome


    Ton en Margot

  • 11 Juli 2017 - 17:25

    Mies:

    ge bent unne bikkel!!!!!!!!! een dikke proficiat vanuit WESTWIJZER.
    wat un prestatie........ geniet maar van vreugde, en andere emoties die je zeker en vast ten deel vallen. UT menneke du het toch mar!!!!!!!!! Bewondering en respect!!!!! mies

  • 11 Juli 2017 - 17:25

    Mies:

    ge bent unne bikkel!!!!!!!!! een dikke proficiat vanuit WESTWIJZER.
    wat un prestatie........ geniet maar van vreugde, en andere emoties die je zeker en vast ten deel vallen. UT menneke du het toch mar!!!!!!!!! Bewondering en respect!!!!! mies

  • 11 Juli 2017 - 20:34

    Patricia:

    Wat een mooie foto's en ..... ik vermoed dat je nu in Rome bent! 'n Geweldige prestatie, zoveel zwaardere fietstocht dan verleden jaar en je hebt het gehaald! Super, je kunt heel erg trots op jezelf zijn! Zeer benieuwd hoe je de laatste kilometers richting Rome hebt ervaren. Groet!

  • 11 Juli 2017 - 23:10

    Leo Van Turnhout:

    Ciao Pierro,

    Na de ervaring op deze camping zie je maar weer eens dat het niet altijd feest kan zijn.
    Gauw vergeten, want je staat op de vooravond van het bereiken van je ultime doel: het eindpunt van de fietstocht naar Rome.

    Ik wil je laten weten dat ik geen moment getwijfeld heb aan de vraag of je het zou gaan halen. Ik ken je al vele jaren als een enorme doorzetter, ook in moeilijke tijden.
    Wat zijn wij ongelofelijk trots op jou en jouw prestatie en willen jou enorm bedanken voor het delen van jouw avontuur.
    Avond na avond en zelfs vanuit Canada heb je mij weten te vangen om jouw prachtige verhalen mee te mogen beleven. Ik keek er naar uit, iedere keer weer en we leefden enorm met jou mee.

    Ik vond het bijzonder fijn om jou op afstand te mogen ondersteunen en hoop dat dit jou mede de kracht heeft gegeven om door te gaan. Ook alle andere volgers hebben dit met veel plezier gedaan.

    Morgen, de grote dag dat je jouw einddoel gaat bereiken. Dit zal vooral in het teken staan van veel emoties en dat is ook prima. Het is jouw dag en die van Anja natuurlijk die gegarandeerd met jou meegereisd is.

    Geniet morgen met volle teugen van jouw dag en mocht je de Paus tegenkomen, doe hem de hartelijke groeten van mij.

    Ik zou het bijzonder waarderen als je even laat weten of je inderdaad de reis terug ook op de fiets gaat doen. Ik zal je dan beslist ook weer op de terugweg ondersteunen met de dagelijkse reacties op jouw dagelijkse verhalen van de terugreis. Eind volgende week start mijn reis met mijn zoon dwars door America. Ook van daaruit zal ik dan dagelijks reageren, zij het met zo'n 6-7 uur (vroeger) tijdsverschil.

    Pierre, ik wens je een onvergetelijke dag morgen en nogmaals alle respect voor wat je gedaan hebt. En wat zou het mooi zijn om jouw laatste stempeltje van de heenreis op het Vaticaan in ontvangst te mogen nemen.

    Pierre, het ga je goed en heeeeeeel veeeeeeel succes morgen. Je hebt het verdiend!

    Groet,
    Jacintha en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 49853

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: