Van de LF10 naar de LFi route naar Haarlem - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Van de LF10 naar de LFi route naar Haarlem - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Van de LF10 naar de LFi route naar Haarlem

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

24 Juli 2018 | Nederland, Haarlem

Van de LF10 naar de LF1 route naar Haarlem.

Dinsdag 24 juli, van Hippolytushoef naar Haarlem over 111 km
Vertrokken om 08:00 uur uit Hippolytushoef richting Anna Paulowna en daarna naar de kust. In de buurt van Callantsoog hebben we de LF1 route genomen. Deze route loopt langs de kust en je krijgt dan meteen het vakantiegevoel, want overal zie je campings en is er veel toerisme. Natuurlijk ook omdat het zo’n mooi weer is. Bij de strandopgang is het erg druk zoals bij Bergen aan Zee of bij Wijk aan Zee en regelmatig fietsen we door de duinen. Gelukkig fietsen we in de middag als het wat warme is ook door de bossen. Bij Velsen Noord zijn we met het pont het Noordzee kanaal overgestoken richting IJmuiden. Daarna door naar Santpoort Noord en Bloemendaal waar we door het park Kennemerduinen fietste en wat een prachtig gebied is.

Bij Aerdenhout hebben we de route verlaten omdat we bij Ton en Patricia in Haarlem zouden overnachten. Maar dat ging niet zonder slag of stoot want toen we bijna bij Ton waren moesten we voor de brug wachten omdat deze niet meer helemaal dicht kon vanwege de warmte. De brug werd nog wel nat gespoten met water maar dat had nog niet het gewenste resultaat. Dus het was wachten of omrijden. We hebben maar besloten voor het laatste en toen we naar de volgende brug fietste konden we al eerder over het water met een klein pontje die 12 fietsers kon vervoeren. Zo kwamen we toch nog mooi op tijd op het adres waar we hartelijk werden ontvangen. Patricia heeft onze kleren uitgewassen dus is alles weer schoon.

Ton en Patricia jullie hebben een perfecte B&B, bedank voor de leuke ontvangst en de goede zorgen, We zijn niets te kort gekomen.

Tot morgen
Pierre

• 26 Juli 2018 - 09:22

Patricia:

Mooie foto's van het duingebied. Erg leuk dat jullie zijn geweest én dat Ton''s B&B goedgekeurd is