Van die dagen die je snel vergeet. - Reisverslag uit Mödlich, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Van die dagen die je snel vergeet. - Reisverslag uit Mödlich, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Van die dagen die je snel vergeet.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

14 Juli 2018 | Duitsland, Mödlich

Van die dagen die je snel vergeet.

Zaterdag 14 juli, Van Neuermark-Lübars naar Mödlich over 100 km.

De gastvrouw van gisteren had niet veel tijd dus kreeg ik een schnitzel met friet en een salade en natuurlijk een halve liter bier.
Ik was al lang blij dat ze nog iets voor mij wilde maken en dat mijn maag weer gevuld was. In de koelkast had ze ook nog een paar flessen water en natuurlijk bier klaar gelegd. Nou van dat laatste heb ik er nog een genomen voor dat ik ging slapen.

Vandaag is zo’n dag die je snel wilt vergeten. Van de 100 kilometer waren en zeker 90 van over de dijk langs de Elbe dus eigenlijk niets te zien en alleen maar wind. Gelukkig was de temperatuur heerlijk om te fietsen. Voordat ik bij de Elbe uit kwam was het een weide die vol met ganzen zat die mij opviel, dus maar even een foto van gemaakt.
Bij Havelberg verliet ik de Elbe om een stuk langs het riviertje de Havel te fietsen. Bij kilometer 48 hield even het fietspad op want hier was men bezig om een nieuw wegdek aan te leggen. Dus was het zeker 800 meter lopen langs de fiets door het mulle gele zand.
Omdat ik stroomafwaarts fiets kom je ook regelmatig een stuw tegen en het is mooi om te zien wat het verval is want dat wordt volgens mij mooi aangegeven door een instrument aan de kant.

Verder een saaie dag en hoop dat het hier bij blijft. Het valt ook op dat ik wel veel fietsers tegen kom maar weinig die de zelfde kant op fietsen als ik. En mocht je ooit deze Elbe Rad Route willen fietsen begin dan in Hamburg want dan heb je 90% kans dat je de wind in de rug hebt.
Maar goed het moet ook niet te makkelijk zijn want anders gaat het iedereen doen.

Tot morgen
Pierre

  • 15 Juli 2018 - 07:11

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,

    Ik ben benieuwd wat je te eten had gekregen als de gastvrouw wel tijd had gehad. Dat had je waarschijnlijk niet op gekunnen, want laten we eerlijk zijn: Een schnitzel met friet, salade en een halve liter bier is toch een stevige maaltijd.
    Zo te lezen ging deze tocht niet voor de wind maar tegen de wind in. Dat lijkt me inderdaad niet prettig. Ik begrijp dat je veel fietsers tegenkomt die de andere kant uitgaan. Die gaan allemaal richting het zuiden en zoeken het betere weer op. Toch blijft de temperatuur de komende dagen op een mooi gemiddelde van 25 graden steken daar bij jou in de buurt. Met hier en daar een piek naar de 27 graden. Wel veel bewolking zoals je op de foto’s kunt zien, maar droog. Midden volgende week kans op een onweersbuitje. Dus opzich ziet het fietsweer er goed uit.
    Als je nu de Elbe blijft volgen kom je mooi in Hamburg uit.

    Succes en hopelijk draait de wind.........

    Gr. Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 49909

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: