Wind op de kop en maar stampen. - Reisverslag uit Torgau, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Wind op de kop en maar stampen. - Reisverslag uit Torgau, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Wind op de kop en maar stampen.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

07 Juli 2018 | Duitsland, Torgau

Wind op de kop en maar stampen.

Zaterdag 7 juli, van Dresden naar Torgau over 116 km

Vandaag een kort verslag van een lange dag. Vanmorgen om 7:00 uur zat ik samen met Ton aan het ontbijt in hotel Burgk Dresden. Na goed gegeten te hebben en nog een extra broodje te hebben ingepakt zijn we richting de Augustusbrug in Dresden gefietst. Het is waarschijnlijk de laatste keer dat we elkaar zouden zien deze tocht. Want Ton ging voor de brug rechts af om nog even de kastelen te bekijken en ik ging over de brug links af om mijn weg te vervolgen richting Berlijn. Ton neemt een andere route naar Berlijn omdat hij anders te vroeg daar is.

Er stond een sterke wind en heb de hele dag tegen de wind in moeten trappen. Dus het was een redelijk zware dag vandaag en heb ook maar twee foto’s gemaakt, eentje van de kerk in Meissen en een van het Schloss in Torgau. Ik ben langs verschillende kleine dorpjes gefietst en door de grotere heen zoals, Radebeul, Meissen, Riesa, Strehla, Belgern en Torgau

Om 15:00 uur kwam ik aan op de camping in Torgau en heb ik mijn tent opgezet, gedoucht, de was gedaan en boodschappen gaan doen in de plaatselijke supermarkt “Kaufhof”.
Dus vanavond mijn eigen potje gekookt wat begon met een tomatensoep, een maaltijdsalade en spaghetti met tomatensaus en rode ui en natuurlijk een flesje bier. Dus ik val niet meer om en de afgefietste calorieën zijn weer aangevuld.

Morgenvroeg gaat het richting Lutherstadt Wittenberg om dan af te slaan richting Berlijn.
Ik hoop dat morgen de wind gedraaid is. Doordat ik de wind vandaag van voren had heb ik geen pet opgehad en vanavond heb ik gemerkt dat ik dus mijn hoofd verbrandt heb dus morgen maar goed insmeren en een pet opzetten.

Tot morgen
Pierre

  • 07 Juli 2018 - 20:58

    Cor Van De Vorst :

    Ja net buurman, dè kenne we nie hebben hê! Dè ge oe bölleke verbrand!

  • 08 Juli 2018 - 07:59

    Leo Van Turnhout:

    Hey Pierre,
    Tja, wind op kop is niet prettig fietsen en ik snap dat je na zo’n dag de pijp leeg hebt. Maar gelukkig is het wel droog gebleven want fieten in de regen is al helemaal niks.

    Vandaag nog zo’n ritje van een dikke 100 km en je zit dan nagenoeg in Berlijn. Ik denk dat je Ton daar wel weer ergens tegen gaat komen. Die kans is best groot als je het plan hebt om in Berlijn een paar dagen cultuur te snuiven.

    En met die zon moet je uit blijven kijken. Een beetje zweet op het voorhoofd en je bent zo verbrand. Idd goed smeren dus anders staan er de blazen vanavond op.

    Ik zal je nog even een weer-update geven van in de omgeving waar je nu fietst: vandaag nog een warme dag (27 graden) met kans op buien. Komende week tot en met woensdag kakken de temperaturen wat in naar zo’n 21 graden met meer kans op buien. Donderdag gaat het weer omhoog naar 25 graden en daarna..........duiken we weer de tropen in. 27 graden t/m dinsdag de week erop.

    Veel plezier onderweg.

    Gr. Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 49894

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: