“Wanneer fietste aan” - Reisverslag uit Wesel, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu “Wanneer fietste aan” - Reisverslag uit Wesel, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

“Wanneer fietste aan”

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

18 Juni 2018 | Duitsland, Wesel

“Wanneer fietste aan” en “Zorg dat ge weer gezond terugkomt”

Maandag 18 juni, van Mierlo-Hout naar Grav-Insel over 99.5 km

“Wanneer fietste aan” en “zorg dat ge weer gezond terugkomt” Het zijn de woorden van Mies vrijdagmiddag als ik in Wijkhuis Westwijzer ben. Mies van Bree die altijd te vinden is in het Wijkhuis en bij iedereen bekend is Helmond-West. Ze wordt ook wel de “moeder van de wijk” genoemd omdat ze voor alles en iedereen klaar staat al heel haar leven lang. Als ik naar huis ga zeg ik tegen Mies, “Tot over een paar weken Mies”, “ja tot over een paar weken jongen” zegt Mies.

Zondagavond laat kijk ik op mijn telefoon die boven nog lag en zag dat ik twee telefoontjes gemist had en er was ook een geschreven bericht. Als ik het lees wordt ik er stil van. In het bericht staat dat Mies overleden is aan een hartstilstand. Een vriendin heeft haar gevonden in huis op zondag. Het ging lichamelijk wel wat minder de laatste tijd maar dit had ik niet verwacht.

We zullen haar missen aan haar stamtafel in het wijkhuis waar ze elke dag zat en ik zal ook de komende weken haar berichtjes missen op mijn dagelijkse verslagen.

Vanaf deze plaats wil ik alle nabestaande die haar lief hebben, heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit grote gemis.

Na een onrustige nacht is het dan zover. Mijn oudste dochter Sanne is er om tien uur om mij uit te zwaaien want ze is vrij vandaag. Eerst fietsen we samen naar het kerkhof om nog even een nieuwe kaars aan te steken en te zeggen dat ik weg ben. We maken nog even een foto en verlaten dan het kerkhof. Sanne gaat links af naar haar huisje en ik rechts af richting Deurne. De temperatuur is goed alleen begint het wat te “miezeren”, maar dat mag de pret niet drukken want ik heb wind een klein beetje in mijn rug dus ik kan fijn doorfietsen. Na Deurne gaat het richting Venray en Wanssum en door naar Duitsland en wel het plaatsje Kevelaer. Daar aangekomen neem ik mijn eerste pauze als ik ruim 50 km heb gefietst. In dit bedevaartsplaatsjes bestel ik een cappuccino en Kirschtorte. Ik blijf niet te lang zitten want het wordt toch wel frisjes op het terras. Voor dat ik het plaatsje Kevelaer verlaat maak ik eerst nog twee kaarsjes aan bij de kerk.

Bij de plaats Xanten wil ik het pont pakken om de Rijn over te steken. Maar er is weinig beweging want het pont vaart alleen op woensdag en in het weekend dus moet ik 13 km verder fietsen om de brug te nemen naar het plaatsje Wesel toe. Als ik over de dijk fiets zie ik aan de andere kant een grote camping liggen. Het is een van de grootste van Europa, maar ik zal eerst de brug over moeten om daar te komen. Als ik dan de Rijn over ben moet ik weer terug fietsen om naar de camping te kunnen.
Na 6,5 km terug te hebben gefietst kom ik aan op camping Grav-Insel en voor 7 euro mag ik een plaatsje uitzoeken vooraan op de camping. Voor Wifi en stroom moet je extra betalen.

Na een heerlijke warme douche en wat te hebben gegeten heb ik na een moeilijke start toch een voldaan gevoel voor vandaag en is de vermoeidheid ook wel voelbaar.

Morgen wordt het weer beter en gaan we volle goede moet weer richting Praag.

Tot morgen
Pierre

  • 20 Juni 2018 - 18:04

    Herman Kockx:

    Pierrot een goede avond
    Ik las net dat je de eerste km er hebt opzitten. Jouw verslagen lezen bijna als een roman. Je wordt nog een professionele schrijver. Ik lees met veel genoegen iedere dag jouw verslag. Hopelijk loopt de hele reis voorspoedig. Ik wens je alle succes toe met deze onderneming.
    Groeten vanuit het zonovergoten Antwerpen
    Tot morgen
    Hermann von der Vögelweide

  • 21 Juni 2018 - 07:35

    Anita Verspaget :

    Hey Pierre ,
    Heel veel succes met je rit naar Praag.
    Ja zag haar advertentie in de krant,maar je hebt haar nog mooi gesproken .
    We gaan met plezier je verhalen volgen .
    Groetjes Anita en Peter.

  • 24 Juni 2018 - 18:53

    Cor Van De Vorst :

    Eindelijk vertrokken buur?
    Veel plezier en Hals- und Beinbruch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 49886

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: