Daar was hij dan, mijn eerste lekke band. - Reisverslag uit Malling, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Daar was hij dan, mijn eerste lekke band. - Reisverslag uit Malling, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Daar was hij dan, mijn eerste lekke band.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

19 Juli 2017 | Frankrijk, Malling

Daar was hij dan, mijn eerste lekke band.

Woensdag 19juli, van Obrick naar Malling over 107 km

Na een goede nachtrust, mijn slaapmat(luchtbed) is heel gebleven. Ben ik richting Luxemburg gefietst. Het zou een saaie rit worden door alleen maar graan en maisvelden en van boerendorp naar boerendorp. En zo zag het er ook naar uit. Van het ene boerendorp tussen de graanvelden door naar het andere boerendorp. De dorpjes hebben zelfs nog geen bakker, slager of kruidenier. En dat is best vervelend als je nog niet gegeten hebt. Gelukkig had ik nog een croissantje en een banaan van de dag ervoor en daar moest ik het meedoen. En drinken, veel water drinken, want het was warm vandaag. Je komt door dorpen waar vervallen boerderijen staan en door dorpen waar de boeren volop bezig zijn met het graan van het land halen. Na ruim 50 km begon ik honger te krijgen en wilden wel wat anders als ranja en water, maar tot die tijd was ik nog niets tegen gekomen totdat ik bij het dorpje Condé-Northen aan kwam.

Een dorpje van niks maar wel met een 3*** hotel en restaurant. Dus ik stoppen en ga naar binnen met de vraag of ik iets kon eten en drinken. De receptioniste vertelde dat ik wel wat te drinken kon krijgen maar nog geen eten. Nou dan maar een cappuccino (ja meiden jullie lezen het goed) en een cola, of ik plaats wilde nemen in de leren zetels dan zou het zo gebracht worden. Ik maakte nog een compliment over het prachtige hotel in the middle of nowhere en kreeg meteen een folder in mijn hand gedrukt. Na 5 minuten kwam de ober met wat ik besteld had. Ik denk dan heb ik tenminste nog iets gehad. Toen ik wilde afrekenen kwam de receptioniste nog met een mandje met 4 minibroodjes gevuld met chocolade, was denk ik nog over van het ontbijt, maar ik was er wel heel erg blij mee en bedankte haar hartelijk.

Gelukkig had ik weer iets mijn maag en kon er weer tegen. Na 70 km gefietst te hebben moest ik weer een heuvel op wat het blijft op en neer gaan. Het was net voor het plaatsje Vigy en het begon steeds zwaarder te worden. Ik was bijna boven en stopte om wat te drinken. Toen ik weer op wilde stappen merkte ik dat mijn achterband slap was. Na gecontroleerd te hebben zag ik dat er een heel klein stukje glas in zat en heb het met een mes verwijderd. Toen ik de band op pompte hoorde ik het sissen. Dit is dus mijn eerste lekke band sinds ik de fiets gekocht heb. Ik wist dat ik de fiets in de eerste of laatste versnelling moest zetten van mijn Rohloff naaf voordat ik het wiel er uit kon halen. Gelukkig ging het allemaal vrij snel en heb ik er een nieuwe binnenband ingelegd. Na alles weer op de fiets geladen te hebben ben ik weer verder gegaan.

In het plaatsje Vigy zelf spraak ik een vrouw aan die net met de hond was gaan wandelen. Nadat ik mijn verontschuldigd had dat ik geen Frans sprak vroeg of ik wat water mocht hebben en mijn handen mocht wassen omdat deze nog wat onder de smeer zaten. Dat was geen probleem zei ze in het Engels en of dat ik mee wilde lopen naar de keuken om mijn handen te wassen. Toen ik bezig was mijn handen aan het wassen kwam ze met een fles water aan lopen en zei dat ik die wel mee kon nemen, ze vroeg of ik nog meer nodig had of soms nog gebruik wilde maken van het toilet. Maar ik was al blij met schone handen en met een fles koud water. Na een foto en haar nogmaals vriendelijk bedankt te hebben ben ik weer verder gegaan richting Malling waar een camping is. Deze camping ligt aan de Moezel die ik nu volg vanaf het plaatsje Koenigsmacker en die ik morgen nog 32 km ga volgen. Dus morgen naar Luxemburg.

Tot morgen
Pierre

  • 20 Juli 2017 - 18:43

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,

    Van harte gefeliciteerd met jouw eerste lekke band. Wederom een prestatie op zich en die kun je er weer bijschrijven, bij het overzicht van behaalde successen. En zoals altijd draai je ook hier je hand weer niet voor om.
    Ik had zo'n donkerbruin vermoeden dat je via Luxemburg terug zou komen, alhoewel je hier nog de plannen had om via de andere kant van de Rhein terug te fietsen. Je zult er vast een goede reden voor hebben. Bijvoorbeeld Bastenaken-Luik fietsen?

    Op de foto's ziet het er idd behoorlijk graanveldachtig uit. Ook een gebied met vervallen en armoedige boerderijtjes. Ja, ja, het bestaat nog, de simpele eenvoud en dat kom je wereldwijd tegen.Vaak wonen daar de behulpzame mensen, dat blijkt telkens weer.

    Ik hoop dat je morgen wat meer leven in de brouwerij tegenkomt, want op een verrimpeld croisantje, chocoladebroodjes en water hou je het niet lang vol.

    Succes,

    Groet, Leo





  • 20 Juli 2017 - 20:31

    Els:

    Hi Pierre, wel tof van de mensen van het hotel
    En die vrouw om je toch brood en water te geven.
    Geen foto's van het hotel. Jammer !
    Het laatste kippeeindje ( voor jou )
    Ben zeer benieuwd naar het life verslag. Succes
    Verder. Groetjes uit Helmond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 49854

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: