Weer op de fiets richting huis - Reisverslag uit Bergheim, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Weer op de fiets richting huis - Reisverslag uit Bergheim, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Weer op de fiets richting huis

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

16 Juli 2017 | Frankrijk, Bergheim

Weer op de fiets richting huis

Zondag 16 juli, van Basel naar Bergheim over 106 km

Vanmorgen weer heerlijk op de fiets. Gelukkig zat ik meteen op de route die voor een deel langs de Rijn liep. Toen ik gister over de brug fietste zag ik mensen zwemmen met een waterdichte zak op de rug. Op dat deel van de Rijn laten mensen zich meevoeren met de stroom op de Rijn om vervolgens weer met droge kleren in de tram te stappen en weer terug te gaan. De temperatuur is ook aangenaam en was vanmorgen om 08:00 uur 16 graden en zou in de loop van de dag oplopen naar 29 graden, dus heerlijk fietsweer. Het eerste deel van de route loopt ook langs het Canal de Rhône au Rhin, om vervolgens af te slaan naar de bossen waar ik middenin nog een oorlogsgraf tegenkwam. Vervolgens gaat het richting de Elzas, ook wel bekend van zijn wijnen en dat is ook duidelijk te zien. Want waar je ook kijkt of fietst overal zie je wijnvelden.

De kleine plaatsjes waar je doorheen fietst hebben allemaal een weinstube of restaurant met de plaatselijke wijnen en daar komen veel toeristen op af.

Het is een prachtig gebied om door te fietsen en het gaf mij weer veel plezier zo in de natuur, en op het vlakke te fietsen, en niet te vergeten de temperatuur die aangenaam is.

Op de kaart kon ik zien dat er bij Bergheim een camping was, weliswaar een heel kleine maar goed genoeg om de nacht door te brengen. Dus daar sta ik nu met nog twee Nederlandse fietsers die een beetje rond toeren in de omgeving.
Morgenvroeg zijn de winkels weer open en de bakker, dus kan ik weer boodschappen doen voor de dag van morgen.

Hoe die dag verloopt laat ik jullie morgen weten.

Pierre

  • 17 Juli 2017 - 17:50

    Herman Kockx:

    Pierrot een goede namiddag
    ik hoop dat je in Bergheim genoten hebt van de pinot gris want die is daar heerlijk. hopelijk niet te veel genoten want dan worden de benen zwaarder :)
    tot morgen
    hERMAN

  • 17 Juli 2017 - 18:17

    Ton:

    met grote passen richting thuis, ik bespeur nu dat jij je aan het richten bent op thuis komen.
    En ja een schittert mooi gebied waar je door heen bent gekomen.
    Dat zwemmen lijkt mij ook wel wat, maar naar mijn beleving wordt er toch te veel op de Rijn geloosd dat ik er niet in wil zwemmen.
    Je gaat nu richting Luxemburg, een geweldig mooi fiets en kampeer land. Als je er bent moet je een opletten op de grote diversiteit aan lantaarnpalen, de verschild per dorp en soms zelfs per straat.

    Gr. Ton en Margot

  • 17 Juli 2017 - 20:45

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,

    Je zult vast wel blij zijn om na het lange treinen weer lekker op de fiets te zitten. Ik kan er mezelf alles bij voorstellen. Mooi weer en een mooie omgeving, precies wat je zoekt en waar je zo van geniet.
    Het is ook een hele mooie omgeving, dus laat het lekker allemaal op je inwerken.
    Maak er geen race van, maar gieniet van de momenten.

    Groet, Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 49857

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: