Vandaag door de groene vallei Montes de Oca naar B - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Vandaag door de groene vallei Montes de Oca naar B - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Vandaag door de groene vallei Montes de Oca naar B

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

07 Juli 2016 | Spanje, Hontanas

Vandaag door de groene vallei Montes de Oca naar Burgos en verder.
Donderdag 7 juli van, Belorado naar Hontanas over 106 km.

Gelukkig zijn de problemen met de site opgelost. Want gisteravond kreeg ik nog een mail dat de problemen met de server opgelost waren en een excuses erachteraan. Gelukkig dat er een paar mensen druk achter hebben gezet.

Het was weer een geweldige dag vandaag. Nadat ik Belorado via de gevaarlijk drukke weg de N120 verlaten had begon ik aan een klim van 4,5 km naar een hoogte van 990 meter richting de groene vallei Montes de Oca. En wat heb je dan een schitterend uitzicht over het geheel. Ben een paar keer gestopt op het te aanschouwen en heb er foto’s van gemaakt zelfs van de veldboeketjes langs de weg. En daarna een afdaling wat dan ook heerlijk is.

Via kleine dorpjes gaat het dan richting Burgos (60km) een grote stad met historie. En je komt deze stad op een geweldige manier binnen. Want ik kwam via een heel groot park binnen waar men aan het wandelen en aan het fietsen was. Als je het park dan verlaat gaat het via een voet en fietspad wat langs het riviertje de Rio Arlanzón loopt recht naar het centrum. Dit riviertje loopt door naar de promenade van Burgos. In het Centrum aangekomen kun je niet om de Kathedraal van Burgos heen.

Het is een ongelooflijk grote Kathedraal waar veel bezoekers op af komen, ook de kerk ernaast die er aan vast gebouwd is omvangrijk. Na foto’s gemaakt te hebben en een filmpje ben ik op het plein gaan zitten en heb mijzelf verwent met tapas en een colaatje, hierna ben ik weer op de fiets gestapt.

Het was nog een hele tour om de stad uit te komen met al die kleine straatjes. Ik had gepland om op 80 km een camping te vinden in de plaats Cavia om te slapen. Maar daar aangekomen was er geen camping meer. Door naar de plaats Estepar, daar waren wel twee hotels waar vrachtwagenchauffeurs overnachten, maar daar had ik geen zin in. Dan door naar de volgende bestemming Hontonas. Een klein dorpje met meerdere pelgrimalbergue. En voor mijn gevoel heb ik de beste uitgezocht wat het is schoon met een lekkere stortdouche en heb vandaag gegeten voor 10 euro dat was niet normaal. Dit heb ik nog niet meegemaakt. Men kon kiezen uit vier voorgerechten die net zo groot waren als een hoofdgerecht en vier verschillende hoofgerechten met ijs na en wijn en water daarbij. Dus ik val voorlopig niet om. Mooi is ook dat ik aan tafel zat met: een Amerikaan, een Australiër, een zuid Koreaan, een Duitse, een Bulgaar, een Fransman en twee Denen. Geweldig om dit mee te maken. Hoop alleen dat het slapen ook zo gaat. Maar dat laat ik jullie morgen weten.


Adiós, hasta mañana

  • 07 Juli 2016 - 23:19

    Leo:

    Hey Pierre,
    Fijn dat de site weer werkt zoals het behoort te werken. Vandaag weer een mooie prestatie geleverd en dat met die temperatuur. Petje af weer. Aan de foto's te zien een prachtige omgeving en voor 10 euro flink zitten bunkeren. Wat kan een mens zich nog meer wensen.
    Het gaat je goed daar en daar ben ik blij om. Elke dag weer genieten van de mooie dingen des levens en al die verschillende mensen ontmoeten met hun eigen ervaringen. Wel bijzonder dat er verschillende campings op de route gewoon niet meer zijn. Die zullen vast wel moe zijn van al die pelgrims die dagelijks passeren.

  • 07 Juli 2016 - 23:21

    Leo:

    Morgen richting Léon?

    Fijne avond en succes morgen weer.
    Groet, Leo

  • 07 Juli 2016 - 23:32

    Wim R:

    Hellemonder wordt wereldburger! Mooi. Nu nog een andere Hellemonder tegenkomen.
    Groetjes,
    Wim

  • 08 Juli 2016 - 00:00

    Lambert De Haas:

    Pierre, zie dat je de Frances fietst. Frans Verbunt en ik (alletwee uit Mierlo-Hout )hebben hem ook gelopen en fietsen gaat toch een stuk sneller. Vind het fijn voor je dat je meer pelgrims tegen komt, maar misschien mis je ook wel een beetje de rust. Mooi om jouw verhalen te lezen en ik wens je een bijzondere tocht samen met jouw Anja. Buen Camino. Lambert.

  • 08 Juli 2016 - 07:43

    Tonneke:

    Hoi Pierre
    Fijn dat het nog steeds goed gaat.
    Maar ja ik had ook niet anders verwacht met zo'n goede engelbewaarder bij je .
    Je hebt al heel wat km gehad wanneer ben je op plaats van bestemming?
    Nou fiets ze vandaag weer en zie vanavond je verslag weer.
    Gr Tonneke xx

  • 08 Juli 2016 - 18:31

    Ton Van Mierlo:

    Geweld weer dat we nu weer foto's zien. Had "warrende.nu niet laten weten dat ze die vervelende vent uit Helmond helemaal beu waren?
    Wat een kolossaal gebouw dit Kathedraal.
    Het jonge vogeltje onderweg doet mij denken aan mijn verhaal tijdens mijn tocht van Venetië. Daar kwam ik onderweg ook een jong musje tegen. na dat ik was afgestapt, met 2 handen voorzicht het musje in het gemaaid gras had gezet. Kwam " moedermus" snel aan vliegen. Ik dat die dag mijn verslag naar dit musje vernoemd. genaamd "Het musje van Burdange"
    Pierre ik had verwacht at je wel wat foto's zou maken van die enorme grote voorgerechten. Nu moeten we alles maar voor lief aannemen.
    Leuk ook te lezen dat je zoveel reizigers tegen komt van verschillende landen. Dit is het ware fietsersleven. Als ik het zo op de kaar uit pas heb je nog ongeveer 4 dagen te trappen om in Santiago aan te komen. Dit moet voor jou toch wel erg spannend gaan worden. Ik geniet in vedergeval met je mee

  • 09 Juli 2016 - 08:30

    Frank:

    Montes de Oca...prachtig die enorme lappendeken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 49916

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: