Pa gefeliciteerd met je 86e verjaardag - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Pa gefeliciteerd met je 86e verjaardag - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Pa gefeliciteerd met je 86e verjaardag

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

06 Juli 2016 | Spanje, Belorado

Pa gefeliciteerd met je 86e verjaardag.
Woensdag 6 juli van, Navarrete naar Belorado over 81 km.

Pa vanaf deze plaats Belorado 1850 km van Mierlo-Hout wens ik jou een fijne verjaardag toe en pak er een extra sigaartje en een glaasje bier op, dat laatste doe ik hier dan ook.

Even over de site waarbenjij.nu
Deze organisatie heeft in het weekend de servers verhuist, maar dat is volgens mij niet helemaal goed gegaan. Allereerst kon ik geen verslag plaatsen en daarna ben ik er twee kwijt van 30 juni en 1 juli. Daar komt bij dat je een bepaald vrij aantal foto’s mag plaatsen bij je verslagen. Als je aan de limiet zit moet je ruimte bijkopen. Nou dat heb ik dus voor 300 foto’s gedaan op 30 juni en vervolgens gebeurd er niets en krijg alleen maar de melding dat ik geen ruimte meer heb. Ik heb al een aantal malen een mail gestuurd maar krijg daar geen reactie op.
Misschien moeten ze een goede manager zoeken die de problemen wel adequaat op kan lossen en de gebruikers netjes een antwoord kan geven. Ik weet er nog wel een.

Goed verder met het reisverslag van vandaag. Gelukkig was alles droog en kon weer netjes worden ingepakt. Het zag ernaar uit dat het weer een warme dag zou worden en dat is het ook geweest want de temperatuurmeter gaf weer 37,6 graden aan. Het was een redelijk vlakke rit wat voornamelijk gaat door wijn en graanvelden. Het valt wel op dat de Bodega’s hier toch anders zijn als de Château ’s als in Frankrijk. In ieder geval de rijkdom is er hier niet zo aan af te zien. De wijnboeren rijden met hun speciale kleine tractors door de wijngaard heen om de druiven te besproeien (ik denk tegen luis).

Je kunt merken dat in Spanje de pelgrimstocht naar Santiago de Compostela veel meer leeft dan in Frankrijk want in elk dorp of staat wel een aanwijzing naar de Camino zelfs op een rotonde wordt er duidelijkheid aangegeven. In het plaatsje Santo Domingo de la Calzada ben ik gestopt om wat te eten en dicht bij de Kathedraal zat een eettentje waar verschillende pelgrims plaats hadden genomen. Gelukkig was er nog een tafeltje vrij voor mij, dus ook ik heb heerlijk genoten van mijn vissoep en gekookte aardappelen in een bepaalde saus met een soort chorizoworst en natuurlijk een bolletje Vanille-ijs na.

Hierna kon ik er weer tegen en moest ik nog 29 km fietsen voor dat ik bij mijn slaapplaats zou zijn.
Dat laatste stuk fietste best wel lekker want de laatste 18 km was een rechte weg door de graanvelden, het leek wel of er aan die weg geen einde aan zou komen want zover je ook maar keek je zag niets anders en het is de provincie van Burgos. Ben nu aan gekomen in Belorado waar een Nederlanden een pensionnetje heeft genaamd Casa Waslala(heb nog niet gevraagd wat het betekend) Wat ik wel weet is dat zijn vrouw uit Nicaragua komt en paul zelf is geboren in Maastricht. Een vriendelijke man die erg behulpzaam is en net kwam vertellen dat Greg van Avermaat de touretappe gewonnen had en als ik zin had vanavond bij hem voetbal kon komen kijken.

Het is nog 600 km fietsen tot Santiago en morgen gaat het richting Burgos wat ook een rijke historie heeft. Maar Paul mij al gewaarschuwd heeft om mijn fiets niet bij de Kathedraal neer te zetten om dat het dan zo maar kan zijn dat hij na een bezoek aan de Kathedraal hij er niet meer staat. Dus even kijken naar een andere oplossing of gewoon maar doorfietsen.

Afijn je lezen het morgen wel en misschien kan ik dan ook weer de foto’s laten zien.
Waar ik al een HELE TIJD omvraag aan de HELPDESK van waarbenjij.nu
Adiós, hasta mañana

  • 06 Juli 2016 - 17:59

    Ton Van Mierlo:

    Het is me wat met dat waarbenjij .nu.

    Ook ik kan nieter op een juiste manier mijn reactie aan je kwijt. Heb ook nog 2x getracht voor jouw een reactie lost te peuteren. Als je een manager weet Pierre laat maar komen.

    Teven toesten wij niet alleen op de verjaardag van julie Pa maar ook op jouw. Beiden hebben een noemenswaardige prestatie geleverd.

    genieten voor jullie allebei

    Ton en Margot

  • 06 Juli 2016 - 19:55

    Leo:

    Hoi Pierre,

    Van harte met de verjaardag van joiw vader. Reden voor een klein feestje in de tent vanavond. De service van Waarbenjij.nu is inderdaad verre van. Ook op mijn mail is geen reactie gekomen. Ik zal eens kijken of ik die club op de een of andere manier kan bellen.

    Dat was weer een mooie rit vandaag (wel warm) en je hebt onderweg weer goed gegeten. Dat is ook nodig met zo'n dagelijkse inspanning. Leuke slaapplaats heb je weer te pakken. Kun je vanavond mooi voetbal kijken.

    Ja, Santiago begint "in het zicht" te komen. Het lijkt misschien nog een heel eind, maar je zult merken dat dit stuk vlotter gaat verlopen. Ten eerste fiets je in een gebied wat je erg goed bevalt en ten tweede kom je steeds dichterbij. Dat motiveert.
    Volgende week rond deze tijd zal het gaan gebeuren schat ik zo in.

    Zoals iedere dag wens ik je weer een goede rit voor morgen toe en voor vanavond veel plezier.

    Groet, Leo

  • 06 Juli 2016 - 20:42

    Hans En Anja:

    Hoi Pierre, allereerst gefeliciteerd met je vader. Ik zie dat je al aardig opschiet en dat je nu mooie temperaturen hebt. We hebben al geruime tijd niets meer van je gehoord maar ik heb je weer gevonden op de site van waar ben je nu. Ik ga nu de rest van je verslagen door lezen en wij wensen jou veel succes met de laatste 600 km. Gr Hans en Anja

  • 06 Juli 2016 - 21:26

    Herman Kockx:

    Pierre een goede avond
    Ik vraag me af of je het nog wel gaat gewoon worden zonder elke dag fietsen wanneer je terug bent. Wees voorzichtig met die stelende Spanjaarden
    Ik wens je nog veel en zonnig weer fietst toch lekkerder
    Slaap wel en weer niet te dronken

  • 07 Juli 2016 - 06:11

    Frank:

    Pierre!!! Nog een dag of zeven..niet te geloven. In je verslag staat dat het nog 600 km is...daar stond ik van te kijken. Proficiat met je vader. Hij is dus van 1930, net als ons pa (18-5-30). Schelen ze een week of zeven! Fijn dat het allemaal zo fantastisch gaat. Houd vollll..

  • 07 Juli 2016 - 07:27

    Frans:

    Weer een mooi reisverslag.
    Ik vind elke dag weer een geweldige fiets presstage van je Pierre en dat je dan ook nog de puf hebt om zo'n mooi verslag te schrijven. Petje af voor je, GEWELDIG prestage !
    Pierre heb je tijdens deze fietst tocht nog materiaal pech of een lekke band gehad ?

  • 07 Juli 2016 - 08:27

    Els:

    Hi Pierre, ik kreeg af en toe de melding dat de site niet beschikbaar is.
    Je bent al een heeeeel eind op weg !
    Je verslagen zijn mooi om te lezen.
    Lekker weertje nu ook daar.
    Veul drinken ! En dan bedoel ik geen alcohol
    Succes met je verdere reis, maar als het zo blijft gaan dan is er geen vuiltje aan de lucht.
    toi toi toi

  • 07 Juli 2016 - 20:35

    Ton Dortmans:

    Mooie verslaglegging. Denk aan je waterhuishouding.....en mineralen
    Het kriebelt steeds meer als je het zo leest.

  • 07 Juli 2016 - 22:41

    Pieter:

    Tja Pierre dit is ook een oefening in accepteren en loslaten...
    Gefeliciteerd met je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 49769

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: