Ik heb hem gezien - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Ik heb hem gezien - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Ik heb hem gezien

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

19 Juni 2016 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

Ik heb hem gezien vandaag.

Zondag 19 juni, van Honnecourt sur Escaut naar Ourscamp over 80 km.
Vanmorgen alles ingepakt, ook al was alles vochtig. Daarna ontbijt gemaakt samen met Michel en thee gezet, e-mailadressen uitgewisseld en om half negen zijn we ieder ons eigen weg gegaan.

Richting St. Quentin is het in eerste instantie heuvelachtig en fiets ik eenzaam door een mooi landschap waar je af en toe een verdwaalde wielrenner tegen komt maar ook en Engels kerkhofje . En dan ineens is hij daar, de ZON.
Het wordt meteen lekker warm ook al verdwijnt hij af en toe achter de wolken, ik blij hem te zien en het ziet er naar uit dat hij de hele dag blijft schijnen. Na een goed uur fietsen kom ik aan het kanaal van St. Quentin en volg dit tot aan de stad toe, maar voor dat ik daar ben wordt ik onderweg tegen gehouden en gevraagd of ik aan de linkerkant wil fietsen omdat er een hardloopwedstrijd is. Voor mij geen probleem want er valt dan genoeg te zien. Als ik de stad voorbij fiets zie ik dat er tientallen vissers langs het water zitten, waarschijnlijk ook een wedstrijd wat het zit er geordend bij.

Richting Noyon is het eentonig en rijd ik uren door niemandsland, ik ben dan ook blij als ik de stad zie en weer mensen tegen kom. Net buiten de stad zit een grote supermarkt, deze is dicht maar zie dat daarnaast een Portugees restaurantje zit en ik moet zeggen dat ik wel honger had gekregen dus ben daar naar binnen gegaan. Het was half twee maar het zat helemaal vol, gelukkig was er nog een tafeltje vrij en heb ik een lekkere salade en kip van het spit met frietjes gehad.

Om drie uur kwam ik bij de Abdij van Ourscamp aan en heb gevraagd of ik kon blijven overnachten. Dat was geen probleem en nadat ik een stempel had gekregen in mijn pelgrimspaspoort werd ik vriendelijk door een pater de weg gewezen waar ik mijn tent neer kon zetten. Lekker in de zon heb ik meteen de vochtige kleren opgehangen en mijn tent gezet zodat deze kon drogen. Daarna was het tijd om een wandeling te maken over het landgoed wat best indrukwekkend is en waar veel historie aan zit. De kerk die gebouwd is in de 13e eeuw wordt helemaal gerestaureerd en heb ik een moment van bezinning gehad toen ik binnen zat. Verder is het hier heel stil en slaap ik vannacht veilig bij de paters, nee niet met de paters maar bij de paters.
Tot morgen

  • 20 Juni 2016 - 19:12

    Els:

    Hi Pierre, hier regent het nog. Vanaf morgen
    Wordt het beter segge se. Je ligt op schema ?
    Al zadelpijn ? Geniet van je tocht

  • 20 Juni 2016 - 19:13

    Leo:

    Hey Pierre,
    Goed weer van je te horen en blij voor je dat " je hem gezien hebt". Was je ook wel aan toe na al die natte dagen. Fijn dat je de boel even hebt kunnen drogen want die spullen heb je nog lang genoeg nodig.
    Rust lekker uit en goede reis morgen.
    Groet,
    Leo

  • 21 Juni 2016 - 14:57

    Ton Van Mierlo:

    Pierre let op bij de paters, soms vragen zij een dienst in de vorm van een kruinschering. ben dan op jer houde. Wat kan dan een mens genieten van alleen wat zonne stralen. Hier in Bali is het alleen maar zon, zo warm dat we het vandaag bijna afknepen.
    Houd moet en geniet is ons advies.
    Ton en Margot van Mierlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 49876

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: