De vreugdetranen uit de hemel vloeien weer rijkeli - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu De vreugdetranen uit de hemel vloeien weer rijkeli - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

De vreugdetranen uit de hemel vloeien weer rijkeli

Door: Pierre

Blijf op de hoogte en volg Pierre

18 Juni 2016 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

De vreugdetranen uit de hemel vloeien weer rijkelijk.
Zaterdag 18 juni, van Rumegies naar Nonnecourt-sur-Escaut over 70 km.
Na een goede nachtrust(ik ben met muziek van Dire Straits in slaap gevallen) ben ik vanmorgen om half zeven opgestaan en naar de bakker gefietst. Verse croissants en een stokbrood gekocht en om zeven uur zat ik voor mijn tent met een kopje thee(Ton wat ben ik blij dat ik een brander en pannetjes gekocht heb) en verse croissants met aardbeienjam en pindakaas te eten. Daarna alles opgeruimd en ingepakt. Na drie dagen heb ik schone kleren aangedaan, ja meiden al na drie dagen.
Na heerlijk een stuk door de bossen te hebben gefietst begon het weer te regen en dat is niet meer opgehouden. En dan kom je bij een wegafsluiten bij een brug. Je mag er niet door maar ik zou niet weten waar ik anders door moet dus toch maar het hek open gemaakt, tassen eraf gehaald en de fiets er door en we kunnen weer verder. In Cambrai bezoek ik de kathedraal Notre-Dame de Grace wat indrukwekkend is en vraag ik op het op wil houden met regenen. Daarna fiets ik terug naar het plein om een terrasje te pakken om wat te eten en te drinken. Op het moment dat ik aan mijn Omelet Anglaise zit komt het er met bakken uit Dus toch maar verplicht om nog een half uur langer te blijven. En dan weer verder, maar ik zie de donkere wolken weer aankomen, dus maar weer schuilen en als het dan voorbij is dan stroomt het water als een klein beekje naar beneden en moet je rustig fietsen. Dat er veel water is gevallen is te zien aan de sluizen. Het water gaar over de sluisdeuren heen zo hoog staat het waterpeil. Onderweg kom ik ook nog de Abdij van Vaucelles tegen waar ik naar binnen ga voor een stempel. Het is de grootste Abdijkerk van Europa. En dan kom ik eindelijk aan op de camping in Honnecourt sur Escaut. Een half uur later komt er een Nederlander aan, Michel, Woont in Den Haag en fietst via Sevilla en Santiago naar huis , ruim 3500 km. En samen besluiten we om de tenten op een wei te zetten en de wasmachine te gebruiken om onze kleren te wassen Nu nog een goede nachtrust en dan op naar morgen.

  • 18 Juni 2016 - 23:07

    Ina:

    Hopelijk morgen droog weer. Slaap lekker!

  • 19 Juni 2016 - 00:43

    Leo:

    Hey Pierre,

    Wat jammer dat het weer zo tegen zit. Hier is het ook erg wisselvallig. Als ik de donkere wolken vanuit België zie aankomen, dan hoop ik maar dat jij daar niet te veel last van hebt gehad, maar de buienradar laat helaas anders zien en dat bevestig jij in jouw verslagen.
    Maar er komt gelukkig beter weer aan en dat zal tijd worden ook. Het is je gegund.
    Succes morgen en hopelijk een dag met veeeeeeeeeeeeeeel zon.
    Groet,
    Leo

  • 19 Juni 2016 - 02:00

    Ton Van Mierlo:

    Hoi Pierre, je kunt veel plannen, de route, je spullen de tijd. Maar regen valt niet te plannen. erg vervelend voor je. leuk te lezen dat je nu al geniet van je pannen en je brander. zelf bepalen wat je kunt en wilt doen maakt daar onderdeel van uit. ik merk aan ales dat je humeur van prima staat is. blijf genieten van alles was voor je wiel komt. groetjes Ton

  • 19 Juni 2016 - 09:25

    Marina Bickx:

    Goeie morgen Pierre , Ik ken je helemaal niet maar ik vind het zalig om je verslagen te lezen en je te volgen . Wij fietsen ook graag en hebben 3 jaar geleden van hier thuis Zoersel dat grenst aan Oostmalle naar Parijs gefietst en heel mooie dingen gezien en veel geluk gehad met het weer wat bij jou nu wel niet het geval is ! Maar wij duimen dat je vandaag de zon krijgt en dat ze je niet meer los laat ! Wij blijven je volgen en dikke duim voor je dat je het helemaal alleen aandurft ik denk niet dat ik dat aankan ! Groetjes en tot de volgende ,
    Marina en Eddy :-)

  • 19 Juni 2016 - 09:25

    Fred En Marian:

    Je winnaarswil is zoals vroeger bij het voetballen en de obstakels in je leven heel duidelijk zichtbaar.
    De zon komt eraan

  • 19 Juni 2016 - 10:32

    Frank:

    Vandaag is het droog, Pierre. Feest op de fiets.


  • 19 Juni 2016 - 20:46

    M&M:

    Ha Pierreke,
    Vandaag een mooie dag?
    We hebben een rondje Maas gedaan samen vanaf de camping. Bijna 60 km. Nexerland is mooi. Geniet er van, Vrede en alle goeds.
    M&M

  • 19 Juni 2016 - 20:55

    Herman Kockx:

    Bonjour Pierrot
    Hopelijk is het weer wat beter en heb je meer zonneschijn dat fietst toch wat aangenamer. Ik ben blij dat ik zoals destijds in Parijs niet naast jouw hoef te slapen ! Drie dagen met dezelfde kleren !!! Hopelijk toch iedere dag een propere onderbroek jij zult natuurlijk wel een string dragen

  • 20 Juni 2016 - 09:51

    Mari Koppens:

    Hallo Pierre,
    Ik ben Mari, de vader van Felien, en zij vertelde mij gister dat jij te volgen bent via "waar ben je nu".
    Met belangstelling en nieuwsgierigheid je eerste verslagen gelezen, de vele regen die je al te verduren hebt gehad temperen mijn jaloezie, maar ik hoop voor je dat dit snel gaat veranderen.
    Veel respect voor het feit dat je aan deze tocht bent begonnen, in je eentje, en die door de weersomstandigheden al veel van je gevraagd zal hebben. Maar geloof me deze reis zal voor altijd in je gedachte blijven.
    Ik wens je veel succes, en een waardevolle reis toegewenst.
    Ik blijf je met belangstelling volgen.
    groet, Mari Koppens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 49934

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: