Te laat in Mechelen - Reisverslag uit Aalst, België van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Te laat in Mechelen - Reisverslag uit Aalst, België van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Te laat in Mechelen

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

16 Juni 2016 | België, Aalst

Te Laat in Mechelen.
Donderdag 16 juni, vandaag van Oostmalle naar Aalst. Na een goed ontbijt en afscheid te hebben genomen van de familie Grootjans zijn Willie en ik weer vertrokken Willie rechts af richting Mierlo-Hout en ik verder richting Santiago. Met het zonnetje in de rug en bijna geen wind was het fijn fietsen vandaag. Ondanks de nederlaag is de voetbalgekte in België goed zichtbaar, veel huizen zijn versierd. Dat er hier ook veel water was gevallen was wel zichtbaar toen ik zag dat de weg blank stond omdat de “Kleine Beek” buiten zijn oevers was getreden. Daarna een lang stuk langs het Netekanaal gereden op het Jaagpad want zo heten volgens mij alle wegen die langs een kanaal of rivier lopen. Na Lier kreeg je op het jaagpad nog een stukje historie te zien Zoals het Hof van Lingen wat prachtig gerestaureerd was. Daarna via Duffel naar Mechelen waar ik zo tegen het voetbalstadion aan reed dat men aan het verbouwen is. Aangekomen op de grote makt in Mechelen was men volop bezig met het afbreken van podia en tentjes(ik vermoed dat ze mij gisteren al verwacht hadden). Om de teleurstelling maar te verwerken heb ik op het terrasje maar wat tapas besteld. Toen ik daar toch zat heb ik mijn slaapadres gebeld voor te overnachten , maar dat was verleden tijd dus moest ik opzoek naar een nieuw adres. Onderweg nog een nieuw adres gevonden maar ook daar kon ik niet terecht. Daarna was er ook nog eens een omleiding en moest ik zelf een alternatief zoeken wat veel wordt er dan niet aangegeven in België. Tot overmaat van ramp begon het ook nog eens te regenen en heb ik maar een omzwerving van 10 km heb ik meer een hotelletje gepakt in Aalst. Heb ik in ieder geval weer een goede douche en Wifi en kan ik ook alvast kijken wat de dag van morgen gaat brengen. Dus tot morgen maar weer.

  • 16 Juni 2016 - 20:46

    Maarten & Marja:

    Ha Pierreke,

    Ook hier veel vocht gevallen vanmiddag.
    Maar de morgen was goed, veel zon in Mierlo-Hout.
    Maar ja, gewoon werken, dus niet veel van kunnen genieten.
    Ben ook benieuwd hoe het in Frankrijk zal zijn, nog meer voetbal gekte?

    Fijne dag morgen :-)

    M&M

  • 16 Juni 2016 - 21:00

    Leo:

    Hey Pierre,

    Hebben ze in Mechelen een tweede teleurstelling moeten verwerken in korte tijd. Dat zal aangekomen zijn. Mooie foto's bij jouw reisverslag. Na een goede douche en eten een goede nachtrust voor de tocht van morgen. Veel plezier en goed weer toegewenst.
    Groet,

    Leo

  • 16 Juni 2016 - 21:09

    Els:

    Hi Pierre. Vlgs mij hebben we hier vandaag overdag geen regen gehad. Net wel even. Niet
    Veel echter. Een fijne avond Pierre en goeie reis voor morgen. Hopelijk houden
    We het droog. Vlgde week wordt het weer beter hier in Holland in elk geval.

  • 17 Juni 2016 - 01:24

    Ton Van Mierlo:

    Hoi Pierre, je maakt toch weer een frisse indruk, Mechelen is erg mooi. Zeker op de markt. Heerlijk bier. De ardennen gaan er nu aankomen. geniet van deze mooie omgeving. En och wat is omfietsen van 10km op een afstand van ruim 2500km. succes Gr. Ton en Margot

  • 17 Juni 2016 - 08:45

    Fred En Marian:

    Klein beetje pech gehad. Mooi verslag incl. foto's. Je gaat de zon tegemoet Pierre.

  • 18 Juni 2016 - 00:10

    Jacqueline:

    Goejesavonds/'s nachts Pierreke,
    Ook al is het reeds vrijdag, eigenlijk zaterdag, toch nog een reactie bij donderdag.
    Ik heb vandaag helaas geen fietsverslag van jouw gigantische onderneming gevonden.
    Elke dag schrijven kan ook erg enerverend zijn. Je verplicht jezelf continue.
    Munne mens is vandaag solidair met jou. Vanuit Duiven (Arnhem) met de fiets naar Nijmegen en vanuit Nijmegen vanavond op zijn stalen ros naar Helmond. Hij komt net binnen, doorweekt tot op het bot.
    Door jouw prachtige foto's fietsen we een stukje mee........
    Zet 'm op!
    Knuffel. Jacqueline

  • 18 Juni 2016 - 14:20

    Frank :

    Wel wat pech Pierre .....
    Op het laatst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 49928

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: