Mijn Camino is begonnen - Reisverslag uit Oostmalle, België van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Mijn Camino is begonnen - Reisverslag uit Oostmalle, België van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Mijn Camino is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Pierre

15 Juni 2016 | België, Oostmalle

Mijn Camino is begonnen.
Woensdag 15 juni. Vandaag start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela.
11 maanden geleden ben ik begonnen met de voorbereiding van deze fietstocht naar Santiago de Compostela. Toen ik vanmorgen op stond was ik toch wel wat zenuwachtig. Voor de zekerheid nog een keer mijn paklijst doorgenomen. En ook wel zenuwachtig om dat ik voor het eerst mijn meiden 6 weken niet zal zien. En dat geeft toch wel een raar gevoel.
Mijn wandel en fietsvriend Willie had aangeboden om mij bij de eerste etappe te vergezellen(om zeker te zijn dat ik wel wegging). Met ruim een half uur vertraging vanwege de regen en afscheid te hebben genomen van vrienden en familie zijn we vetrokken naar het kerkhof van Mierlo-Hout en heb ik Anja in gedachten meegenomen om samen met mij deze reis te maken.
Daarna ging het via het Eindhovens kanaal richting Vessem waar het genootschap van Sint Jacob een pelgrimshoeve heeft. Echter in de omgeving van Geldrop moesten we noodgedwongen onze eerste stop maken onder een viaduct vanwege de regen, maar na een kwartiertje konden we onze weg weer vervolgen. Via Veldhoven en Knegsel zijn we bij de pelgrimshoeve aangekomen en werden we vriendelijk ontvangen door de aanwezige gastheer en gastvrouw die ons een kopje thee aanboden. Daar heb ik mijn tweede stempel ontvangen in mijn pelgrimspaspoort. Want mijn eerste stempel heb ik ontvangen van Diaken Scheepers in de parochie van Mierlo-Hout.
Na een foto gemaakt te hebben en te zijn uitgezwaaid zijn we begonnen aan de tweede deel van de etappe richting Oostmalle. In Reusel hebben we een stop gemaakt en hebben we een kop soep genuttigd. Na Reusel zijn we de grens van Nederland – België overgestoken, (voor het eerst met mijn fiets in het buitenland).
Via het Bels Lijntje, ja ook hier loopt zo’n pad, zijn we langs het kanaal Dessel – Schoten naar Oostmalle gereden en hebben we onderweg een stop gemaakt om een kop koffie te drinken. Na twee uur fietsen werden weer gedwongen om een rustpauze in te lassen vanwege de regen. Verder hebben we het de hele dag droog kunnen houden. Uiteindelijk in Oostmalle aangekomen stond de familie Grootjans ons op te wachten voor onze overnachting. Na een heerlijke douche kregen we om 18:15 uur een heerlijk driegangenmenu voorgeschoteld. Hierna hebben we nog een wandeling gemaakt door Oostmalle en hebben we de dag van morgen doorgesproken waar ik mijn reis ga vervolgen en Willie weer huiswaarts gaat. Morgen weer vroeg op zodat ik op het eind van de dag weer een nieuw verslag kan maken.

  • 15 Juni 2016 - 22:00

    Thom:

    Top Pierre.
    Behouden reis.

  • 15 Juni 2016 - 22:01

    Thom:

    Top Pierre.
    Behouden reis.

  • 15 Juni 2016 - 22:22

    Tonneke:

    Goede reis en ik hoop dat je niet te veel regen krijgt

  • 15 Juni 2016 - 23:09

    Wim R:

    Puntgaaf Pierre, perfecte start van je pelgrimage. Ga zo door, hopelijk met beter weer.

  • 15 Juni 2016 - 23:22

    Maarten & Marja:

    Ha Pierreke,
    Eindelijk ben je van start voor een mooie tocht. We hebben ook lang meegeleefd naar het moment en toch wel regelmatig aan je gedacht vandaag.
    Geniet er van, doe voorzicht en hou ons op de hoogte!

    Vrede, liefs en alle goeds,
    Maarten & Marja

  • 16 Juni 2016 - 00:04

    Leo:

    Hoi Pierre,

    Top. Jouw droom is begonnen en ik hoop dat je nu alleen nog maar droge dagen hebt en vooral veel geniet. Heel veel succes en ik kijk nu al weer uit naar de komende belefenissen.

    Groet,
    Leo

  • 16 Juni 2016 - 01:50

    Ton Van Mierlo:

    Beste Pierre, en natuurlijk Willy. Goed te lezen dat Willy je een stuk op weg heeft geholpen. dat geeft steun en moed. Sjit van al die regen. Maar het zal ook wel niet de laatste zijn. Mooi ook te lezen dat Ton Scheepens jouw eerste stempel heeft bezorgd. De Jacobs-hoeve is echt huiselijk met lekker koffie en altijd een koekje er bij. Schakel nu terug naar wat je bezig houd. de wereld licht nu voor je wiel. Groetjes en veel succes Ton en Margot vanuit Bali

  • 16 Juni 2016 - 08:08

    Ina:

    Pierre, goede reis, veel mooie dingen zien en beleven! Groeten van Ina

  • 16 Juni 2016 - 10:02

    Pieter Vermunt:

    Beste Pierre,
    Heel veel succes en goede reis! Aan je voorbereiding heeft het niet gelegen dus laat zaken los en ga...
    groeten

    Pieter
    C3 werkt!

  • 16 Juni 2016 - 10:06

    Prtrie:

    Willem en ik wensen jou een behouden reis toe.
    Succes met alles wat je op je pad tegenkomt en geniet er ook van.

  • 16 Juni 2016 - 10:08

    Fred En Marian:

    Het avontuur en je droomwens is begonnen. Wij kijken over je schouder mee.

  • 16 Juni 2016 - 11:26

    Herman Kockx:

    Pierre een goede ochtend
    veel succes met je fietstocht(je) :) had nooit gedacht dat je het zou doen.
    Zoals gezegd als er wat mocht zijn onderweg( wat niet zo is) laat me zo spoedig mogelijk iets weten.
    Ik kijk uit naar je volgend verslag
    Hopelijk heb je de rest van de afstand zon, zon en nog eens zon
    Herman

  • 16 Juni 2016 - 14:44

    Hans En Anja:

    Pierre, wij hopen dat je gaat genieten van jouw lang gekoesterde droomreis. Veel succes. Toppie

  • 16 Juni 2016 - 21:06

    Marja:

    De kop is eraf! En nu relax! Ga genieten van waar je zo lang hebt gedroomd (en van wakker hebt gelegen?). Je hebt n goeie reisgenoot opgehaald. Mooi!! Veel succes. Op naar de zon!

  • 18 Juni 2016 - 14:26

    Frank :

    Mooi verslag Pierre. ..ik ga je volgen. Elke dag. Bewondering voor jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 49847

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: