Ontmoeting met fietsvriend Willie - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Ontmoeting met fietsvriend Willie - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met fietsvriend Willie

Blijf op de hoogte en volg Pierre

23 Juli 2018 | Nederland, Hippolytushoef

Ontmoeting met fietsvriend Willie.

Maandag 23 juli, van Holwerd naar Hippolytushoef over 116 km.

Vandaag op tijd wakker en op maar toch later vertrokken omdat de tent helemaal vochtig was. Dus toch de tent verplaatst in de zon en gewacht tot dat hij redelijk droog was.
Ik wist dat fietsvriend Willie mij tegemoet zou komen en hadden afgesproken om elkaar te treffen net na de afsluitdijk van mij uit. Dat was voor mij een kleine 100 kilometer. Wille fiets van mee terug tot thuis.

Het was heerlijk weer en de zon scheen weer volop. Onderweg weer door polders en langs dijken en langs kleine dorpjes. Zo kwam ik ook door Sint Jacobiparochie waar het genootschap van Sint Jacob gevestigd is. Dus even gestopt om een foto te maken en terwijl ik een foto maakte werd ik aangesproken door een man die vroeg of ik niet te vroeg was.

Het blijkt namelijk dat woensdag 25 juli de dag van Sint Jacob is en er een viering plaatsvind waar ongeveer 400 deelnemers aan meedoen. Want vanuit heel Nederland komen de pelgrims. Want het is ook de Camino Santiago aan het wad. Waar deze pelgrims aan meedoen. Maar ik zei dat ik verder moest.

Omdat we pas om 18:00 op ons adres van Vrienden van de Fiets terecht konden, heb ik rustig aan kunnen doen en regelmatig rust kunnen nemen.
Maar ik moest nog wel de afsluitdijk over. Gelukkig stond er niet al te veel wind. Maar op de fiets is het een heel eind kan ik je zeggen. Maar om 16:00 kwamen we elkaar tegen in Den Oever.
Daar hebben we wat gedronken en zijn we daarna rustig naar ons slaapadres gefietst.

Morgen gaan we richting Haarlem waar we uitgenodigd zijn door Ton Lutterman die ik dus getroffen heb bij alle drie de fietstocht

Tot morgen
Pierre

  • 23 Juli 2018 - 20:56

    Francien Lenssen:

    Hoi Pierre

    We hebben elkaar net gemist. Wij zijn namelijk op weg naar Jacobi Parochie en komen daar woensdag aan. Geen idee wat ons te wachten staat.
    Geniet er nog van de laatste dagen samen met Willie.

    Groetjes, Francien en Michiel

  • 24 Juli 2018 - 06:45

    Cor:

    Bijna weer thuis, Pierre, en weer een schitterend avontuur rijker. Het blijft mooi, dat waar je ook komt, altijd weer 'contact' legt met mensen. Soms vluchtige, soms blijvende.

  • 24 Juli 2018 - 07:08

    Fred En Marian:

    Nog een stukje Pierre en het zit er weer op. Leuk om samen met Willie dit te doen.
    We hebben weer genoten van je mooie reis met al je prachtige foto's.
    Goede thuiskomst en heel veel plezier verder.
    Groetjes Fred en Marian

  • 24 Juli 2018 - 20:39

    Leo Van Turnhout:

    Hey Pierre,

    Jazeker, die afsluitdijk is langer dan je denkt. En hoe ver je ook kijkt, er lijkt geen einde aan te komen. Het is heel relax fietsen zo langs de zee en voor je het weet heb je weer vaste wal onder de fiets in dit geval.

    Dat laatste stuk moet toch wel heel leuk worden zo met zijn tweeën. Lekker ouwehoeren onderweg en de bloemetjes eens lekker buiten zetten. Zeg maar mannen-onder-elkaar. En aan het weer kan het niet meer liggen. Goed smeren en water drinken en op tijd van de fiets af. Code oranje, dus oppassen met inspanningen.

    Ben benieuwd wat jullie samen onderweg nog tegenkomen en meemaken.

    Gr. Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 49889

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: