Het zonnetje komt er aan. - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Het zonnetje komt er aan. - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Het zonnetje komt er aan.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

25 Juni 2018 | Duitsland, Coburg

Het zonnetje komt eraan

Maandag 25 juni, van Barchfeld naar Coburg over 117 km

Allereerst vind ik het bijzonder leuk dat er zoveel mensen reageren en mijn verhaaltjes lezen, dat waardeer ik ten zeerste .

Gisteren was een frisse dagen ik was ook wel een beetje vermoeid dus op tijd gaan slapen. Ook de nacht was fris, maar in mijn goede slaapzak was het behaaglijk en heb ik het niet koud gehad. Om 03:00 werd ik even wakker van de regen op mij tent en ik hoopte dat het niet al te lang zou duren. Want de tent nat inpakken is niet fijn. Gelukkig viel het mee en was de tent om 07:00 uur nog maar een beetje vochtig.
Het zou weer een dag worden met wat klimmetjes want we gaan richting Tsjechië, maar wel door een heel mooie streek. En kom door de volgende plaatsen, Breitungen, Wernshausen, Waldorf, Meiningen, Obermassfeld, Themar, Hildburghausen, Bad Rodach, Meeder en Coburg.

De eerste 25 km zijn rustig door de weilanden en de bossen en kunnen de spieren lekker opwarmen, want daarna komen de eerste klimmetjes. Als ik het plaatsje Walldorf uit ben en weer tussen de weilanden in wil fietsen passer ik eerst een stinkende compostfabriek dus even vaart maken.

Bij het dorpje Am Weidig stop ik even om een foto te maken waar daar is de vestigingsmuur mooi intact gebleven. Als ik Meiningen voorbij fiets kom ik op een kruising waar ik een gebouw zie staan met hoge hekken en prikkeldraad. Dus toch maar even stoppen om te kijken wat het is. En inderdaad het is een gevangenis sinds 2007 en daarvoor was het een tuchthuis. Voor de gevangenis is nog een deel van een poort als monument neergezet te nagedachtenis van het tuchthuis en een gedenksteen.

Het is middag geworden en het zonnetje begint er door te komen dus de jack kan uit. Wat mij verder opvalt is, dat je in elk dorp nog sigarettenautomaten op straat ziet hangen. Je kunt het bij ons niet voorstellen want dan zouden meteen leeggeroofd worden maar hier niet. Tenminste ik ben er nog geen tegen gekomen.
Ook zie je de Oost-Duitse stijl nog als je naar de huizenblokken kijk. Heb ook nog een paar foto’s gemaakt van huizen die een kleurtje hebben gekregen want dat maakt hier volgens mij ook niet uit en ik had er nog wel tien meer kunnen maken.

Na Hildburghausen zijn er fraaie uitzichten te zien en na het plaatsje Bad Rodach staat weer een gedenkteken dat daar de 2e grensovergang is geweest die open ging toen de muur is gevallen.

Omdat hier niet veel campings zijn besluit ik om door te fietsen naar een grote stad als Coburg om daar een overnachting te vinden, zodat ik ook mijn kleren weer uit kan wassen en alles kan opladen.
In de supermarkt heb ik kaas, spaghetti, tomatensaus en een fles cola gekocht zodat ik vanavond kan koken in mijn appartementje.
Dus morgen weer goed gesoigneerd en fris aan de start voor een nieuwe etappe.

Tot morgen
Pierre

  • 25 Juni 2018 - 19:25

    Ina:

    Hoi Pierre.

    Goed om te lezen dat de reis naar planning verloopt. Misschien een beetje frisjes, maar dat zal ook wel weer beter worden in de komende dagen. Geniet ervan!

    Groeten
    Ina

  • 25 Juni 2018 - 19:44

    Herman Kockx:

    Pierrot een goede avond
    Je hebt al aardig wat kilometertjes in de beentjes. Zoals reeds gemeld vorig jaar op jou Romereistocht zou ik me toch een beetje overleggen om professioneel schrijver te worden van reisverhalen. Zo te lezen verloopt je tocht voorspoedig . Morgen rustig verder.
    Groetjes
    Hermann von der Vögelweide

  • 25 Juni 2018 - 19:53

    Wim R:

    Hallo Pierre,
    Heerlijk genieten van je toeristische verhalen met bijpassende foto's. Typisch het verschil tussen voormalig West en Oost Duitsland. Eenzame weggetjes door natuur en landschap, kleine dorpjes. Brood bakken doen ze gelukkig overal. Echt toeristisch ziet het er niet uit, beetje armoedig vermoed ik. Je hebt de vaart er goed in. Geniet zo veel mogelijk.
    Groeten,
    Wim

  • 25 Juni 2018 - 20:38

    Cor Van De Vorst:

    Gelukkig maar dat het goede weer eraan komt! Kun je je regenjack inpakken. Hoeveel km heb je er nu al opzitten? Nog géén zadelpijn? Morgen richting Nuremberg, Ingolstadt?

  • 25 Juni 2018 - 20:41

    Ton Van Mierlo:

    Ik dacht eerst dat het weer aan mijn internet verbinding lag, maar deze keer was was jij het die zijn verbindingen niet op orde kreeg.
    Je gaat als een speer. wat mooi dit vakwerkhuizen. en dan het contrast met die typische Oost-Duitse huizen. De Jagershoven zijn er nu nog heilig bij.
    succes en geniet daar

    mvg Ton en Margot

  • 25 Juni 2018 - 21:37

    Ingeborg :

    Blijft leuk om elke avond je verslag van de dag te lezen!
    Wij vinden het super te zien hoe t verloopt!

    Tot morgen

    Groetjes uit son

  • 25 Juni 2018 - 21:45

    Tonny Wouters:

    Mooi verhaal s6 verder truste voor zo

  • 26 Juni 2018 - 07:45

    Fred En Marian:

    Hoi Pierre,
    Het is weer leuk je te volgen op je pad.
    Met mooie verhalen en foto's en het goede weer in vooruitzicht.
    Geniet en succes met je reis.
    Groetjes Fred en Marian

  • 26 Juni 2018 - 19:18

    Leo Van Turnhout:

    Grüß Gott Pierre,

    Ik weet niet wat er precies aan de hand is geweest, maar gisterenavond kreeg ik 4 meldingen van je posts via de e-mail binnen. Zullen wel ergens vertraging opgelopen hebben.

    Jazeker, het mooi weer komt eraan. Maar ik vrees dat het, zoals vaker, weer alles of niets is. Hiermee bedoel ik, na lage weer meteen hele hoge temperaturen en dat is ook niet echt wat je wil als je moet klimmen. Dus veel water mee, zonnebrandcréme op, pet op en op tijd rusten.

    Mooie plaatjes, typisch Oost Duits. In opbouw zullen we maar zeggen. Zo ervaren de mensen het daar ook. Komen uit een diep dal met veel achterstand op de “moderne” wereld, zo heb ik van ingewijden vernomen tijdens onze trip naar Chemnitz waar ik eerder over sprak.

    De mensen zijn er vriendelijk, behulpzaam en je kunt er “ouderwets” genieten in de vele Gaststätte die je tegenkomt. Zodra er je binnen gaat, ga je vele jaren terug in de tijd, maar wel gezellig en goed eten.

    Geniet van je appartementje en tot morgen.

    Gr. Leo

  • 28 Juni 2018 - 09:00

    Marja:

    Hey Pierre, het gaat weer gesmeerd! Het fietsen natuurlijk maar vooral ook het schrijven van je reisverslagen! Leuk! Zo kan ik, lekker lui vanaf mijn balkon, in gedachten met je meefietsen! Gezellig! Geniet van je avontuur Pierre en veel succes.
    Veel liefs uit Breda

  • 28 Juni 2018 - 11:39

    Bert Kreder:

    Hoi Pierre,

    ik reageer niet zo vaak. maar ik lees wel altijd jouw verslagen omdat er altijd wel iets wetenswaardigs in staat vermeld. Dus, wat mij betreft, ga zo door.
    bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 49888

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: