Regen, wind, klimmen, dalen en een beetje zon. - Reisverslag uit Wethen, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Regen, wind, klimmen, dalen en een beetje zon. - Reisverslag uit Wethen, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Regen, wind, klimmen, dalen en een beetje zon.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

21 Juni 2018 | Duitsland, Wethen

Regen, wind, klimmen, dalen en een beetje zon.

Donderdag 21 juni, van Lipperode naar Wethen over 95 km

Zo mooi als de dag van gisteren was zo slecht was het vandaag.
Het zag er vanmorgen veel belovend uit. De tent was droog en er kwam even een zonnetje door.

Echter toen ik de eerste meters weggetrapt had veranderde het weerbeeld en begon het flink te waaien. Een geluk was dat de wind schuin in de rug stond, echter toen ook de eerste druppels vielen bleef ik ook in die wolk fietsen. Dus op een gegeven moment maar een schuilplaats opgezocht.

Na een half uur wachten klaarde het weer wat op. Echter toen ik weer aan het fietsen was begon het na een kwartier weer te regenen. Maar goed met de overschoenen aan en een regenjack ben ik maar door blijven fietsen en heb de eerste 40 km door de regen gefietst.

De route van vandaag was Liperode naar Sudhagen, Hagen, Delbrück Schloss Neuhaus, Paderborn, Kirchborchen, Henglarn, Blankerode en Scherfede tot Wethen.

Paderborn is een redelijk grote stad met een aardig centrum met historie. Echter door het weer was er niet veel te doen op het plein. Toen ik het plein af fietste zag ik een historisch gebouw wat nu een gymnasium was met veel studenten op het plein. Vel meer tijd had ik niet want op een camping te komen moest ik nog 65 km fietsen.

Het was een zware dag want toen het gestopt was met regenen moest er geklommen worden. En met een regenjack aan heb je dan al snel warm. Maar als je goed bezweet bent pak je al snel een kou als je het jack uitdoet dus toch maar aan gehouden en opengeritst.

Vanaf Kirchborchen begon het klimmen, eerst geleidelijk aan maar vanaf Blankerode werd het steiler en waren er klimmen bij van 1.5 km tegen 8%. Toen ik daar aan begon scheen de zon en kon ik de regenjack niet meer aanhouden. Echter na de laatste klim volgde er een afdaling waardoor het erg koud werd dus toch maar weer het jack aangedaan.

Na ruim 95 km vond ik het genoeg en ben een overnachtingsplaats gaan zoeken. Via Booking.com heb ik een pension gevonden met een mooie kamer waar ik vannacht heerlijk zal slapen.

De weersvoorspellingen beloven niet veel goeds, maar we blijven positief en de zon zal best wel weer terug komen.

Tot morgen
Pierre

  • 21 Juni 2018 - 21:44

    Leo Litjens:

    Hoi Pierre,

    Wat een pech, zo’n slecht weer en ik snap dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt en een pension neemt. We hebben vanavond de stille tocht voor Mies gelopen. Was sfeervol en ik denk ruim 150 deelnemers. Veel bekende gezichten. Ook de burgemeester en wijkwethouder Harry van Dijk waren er op het eind bij ‘t Patronaat bij. Wel speciaal. Morgen de crematie nog.
    Nou, ik hoop dat het weer beter wordt. Ziet er wel naar uit.
    Groetjes,
    Leo

  • 21 Juni 2018 - 21:50

    Ingeborg:

    He bah wat balen dat weer. En inderdaad een pittig datje zo te lezen.
    We hopen voor jou op beter weer.
    Voor nu rust goed uit en tot de volgende ervaring!

  • 21 Juni 2018 - 21:53

    Herman Kockx:

    Pierrot een goede avond
    In België zegt men schijtweer want dat was het wel. Ik hoop dat de weergoden je morgen gunstiger gezind zijn. In ieder geval een goede nachtrust slaap lekker en droom niet van regen en lekke banden

  • 22 Juni 2018 - 06:12

    Els:

    Goedemorgen Pierre, Geen / nauwelijks regen gehad in Helmond ! Wel kouder geworden. Ook vandaag en morgen nog maar vlgde week wordt het stukken beter. Hopelijk fiets jij dan ook weer lekker in het zonnetje en wind op de rug. toi toi toi

  • 22 Juni 2018 - 19:58

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,
    Qua weer een tegenvaller. Hier is het ook stukken minder. Een dikke 15 graden minder dan enkele dagen geleden. We kunnen gerust zeggen, door de verwennerij, dat het hier koud is.
    Het lijkt me inderdaad geen pretje om ruim de helft van de tocht door de regen te fietsen. Maar wel weer een mooi gebied doorkruisd. En als beloning een prachtig overnachtingsadres. Geniet er van en rust goed uit. Morgen wordt het vast weer beter.

    Gr. Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 49899

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: