Van “Naturschutzgebiet” naar Kerncentrale - Reisverslag uit Lipperode, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Van “Naturschutzgebiet” naar Kerncentrale - Reisverslag uit Lipperode, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Van “Naturschutzgebiet” naar Kerncentrale

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

20 Juni 2018 | Duitsland, Lipperode

Van “Naturschutzgebiet” naar Kerncentrale

Woensdag 20 juni, van Werne naar Lipperode over 76 km

Vandaag een rustige korte rit.
Vanmorgen was de temperatuur al zeer aangenaam om 08:00 en was het heerlijk om te vertrekken. Nadat ik 5,00 euro had betaald aan de campingeigenaar voor de overnachting heb ik de route weer opgepakt

Als ik het dorpje Werne gepasseerd en weer in het buitengebied zit staat er overal “naturschutzgebiet” aangegeven. En dat is zo ook want de route vermijd zo veel mogelijk het autoverkeer. Je maak wel meer kilometers maar dat is zeker de moeite waard. Tussen Werne en Hamm fiets ik vanuit het naturschutzgebiet zo tegen een reusachtige kerncentrale aan met drie grote torens. Hoe groot kan het contrast zijn.

In Hamm aangekomen wijk ik even van de route af om naar het centrum te gaan voor een bakker. Hamm is een redelijk grote stad met 200.000 inwoners. Als snel heb ik een bakkerij gevonden en bestel een croissant mit käse und schinken, een croissant mit choco en een gewone croissant en dat voor 3 euro. Dus genoeg proviand voor onderweg. Als ik weer terug fiets naar de route kom ik door een park waar veel dakloze hun plaats hebben gevonden. Een dixie (verplaatsbaar toilet) wordt volgens mij ergens anders voor gebruikt als waar het voor bestemd is. Ik fiets maar snel door en vervolg mij weg langs het Datteln-Hamm Kanal tot aan het plaatsje Schmehausen.

Het is warm en er is niet veel te zien onderweg dus we fietsen maar door.

Omdat het steeds warmer wordt besluit ik om op tijd te stoppen om de was te doen en alles weer in orde te maken. Samen met Ton hadden we gister gekeken waar de campings lagen en op 75 km ligt een camping dicht bij een meer net voorbij Lippstadt.

Lippstadt is ook een redelijke plaats en volgens mij is er maar een begraafplaats voor de stad want ik rij op een fietspad wat aan beide zijde geflankeerd wordt door een kerkhof van wel 200 meter lang of nog langer

Als ik weer door het buitengebied fiets kom ik al snel in de omgeving waar de camping moet zijn, want deze ligt vast aan de route

En om half twee kom ik aan op de camping in Lipperode maar de receptie is gesloten en pas om half drie open. Dus ik pak mij stoeltje en ga rustig zitten wachten. Ondertussen is Ton ook gearriveerd en samen zoeken we een plekje op het campingveld. Tegenover de camping ligt het meer met de naam Strandbad Alberssee waar we ook wat kunnen drinken en eten. Dus we komen vandaag niets tekort

Wat het morgen gaat brengen zie we morgen wel weer.

Tot Morgen
Pierre

  • 20 Juni 2018 - 20:50

    Leo Van Turnhout:

    Hey Pierre,
    Ben maar ff ingehaakt. Het is op het werk erg druk en sinds vanavond even tijd om mijn mails te lezen en dan zie ik dat Pierre alweer een paar dagen onderweg is.
    Nou, de start is in ieder geval weer gemaakt. Het volgende grote avontuur. Ziet er nu alweer veelbelovend uit. Uiteraard ga ik het weer volgen, net als alle eerdere trips die je gemaakt hebt. Deze trip heeft een wat minder “pellegrino” karakter, of heb ik dat mis? In ieder geval zal het avontuur er niet minder om zijn. Ben heel benieuwd naar de komende belevenissen.

    Succes morgen.

    Gr. Leo

  • 20 Juni 2018 - 21:04

    Ingeborg Van Hout:

    Super pierre
    Geniet ervan en wij genieten van de berichten!
    Groetjes ook van robbert en de kids

  • 20 Juni 2018 - 21:23

    Herman Kockx:

    Pierrot Ich grüsse dich
    Uit je verslagen lees ik dat je het ontiegelijk naar je zin hebt. Ondertussen heb je ook en companie de route wat het toch nog gezelliger maakt
    Slaap lekker en tot morgen
    Hermann von der Vögelweide im Hochgebirge

  • 20 Juni 2018 - 21:23

    Herman Kockx:

    Pierrot Ich grüsse dich
    Uit je verslagen lees ik dat je het ontiegelijk naar je zin hebt. Ondertussen heb je ook en companie de route wat het toch nog gezelliger maakt
    Slaap lekker en tot morgen
    Hermann von der Vögelweide im Hochgebirge

  • 21 Juni 2018 - 09:10

    Manon:

    TROTS OP JOU!

  • 21 Juni 2018 - 14:46

    Henk En Janice:

    Hoi Pierre,
    Je hebt inmiddels al de nodige kilometers in de benen, als ook je eerste verslagen geschreven. Leuk om je zo te kunnen volgen!
    We wensen je een goede reis met veel fietsgemak, mooie uitzichten en prettig onderdak!
    Liefs Henk en Janice

  • 21 Juni 2018 - 18:52

    Marja Romers:

    hoi pierre
    wat een geweldige tocht die je aan het maken bent.
    We gaan je verslagen weer met veel plezier lezen.
    gr marja en maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 49914

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: