Over het “Jaagpad”en de Bospaden - Reisverslag uit Werne, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Over het “Jaagpad”en de Bospaden - Reisverslag uit Werne, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Over het “Jaagpad”en de Bospaden

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

19 Juni 2018 | Duitsland, Werne

Dinsdag 19 juni, van Grav-Insel naar Werne over 110 km

Na een goede nachtrust ben ik vanmorgen om 08:00 uur vertrokken. Het was nog wel frisjes, maar als je aan het fietsen bent dan wordt je vanzelf warm.

Vandaag gaat de route via de plaatsen Wesel, Krudenberg, Gatrop, Dorsten, Halteren, Bork, Hassel, Cappenberg naar Werne. De route gaat veel over bospaden en het Jaagpad langs de Lippe. Ook fiets ik regelmatig langs het kanaal(Wesel-Datteln kanaal) dat druk bevaren wordt.

Als ik Wesel verlaat fiets ik meteen in de bossen en door de weilanden. In het buitengebied van Gartrop kom ik een mooi “Schloss’ tegen wat meteen opvalt. het is in stijl opgeknapt en is nu een hotel geworden.
Hierna fiets ik door op het Jaagpad langs de Lippe die ik ook weer regelmatig verlaat om langs het Wesel-Datteln kanaal te fietsen waar veel campings aan gelegen zijn. Omdat ik niet veel tegen kom neem ik in de bossen een rustmomentje met cup a soup en een broodje en kijk ik over de landerijen uit. In het plaatsje Halteren kom ik een groot stuwmeer tegen. Het is de Haltener Stausee. Waar ook veel recreatie is.
Als ik midden in het centrum van de plaats Halteren kom, stop ik nog een keer bij een bakker en koop er twee gevulde broodjes. Over een landschappelijke route ga ik richting Bork.

In Bork krijg ik een berichtje van Ton Lutterman uit Haarlem met de vraag waar ik ergens zit. Het blijkt dat ik dicht achter hem zit en na de plaats Hassel haal ik hem in.

We spreken af dat we naar een camping fietsen in Werne. Maar eerst krijgen we de eerste klim op onze route. Gelukkig niet zo lang maar toch af en toe met een stijgingspercentage van 8%.
Uiteindelijk zien we elkaar op de camping in de buurt van de plaats Werne.

Nadat we een douche hebben genomen en onze tent op hebben gezet besluiten we om naar het dorp te fietsen om daar wat te eten.
Tot zover de dag van vandaag.

Tot Morgen
Pierre

  • 20 Juni 2018 - 17:06

    Els:

    Hi Pierre, so far so good. Ik had Ton zijn verslag ook al gelezen.
    Mooi weer nog maar het gaat een paar dagen wat kouder worden.
    Hier althans. Maar vlgde week hittegolf ! Nou voor nu smakelijk eten en veel plezier.
    Groetjes uit Helmond


  • 20 Juni 2018 - 17:35

    Wim R:

    Hoi Pierre,
    Je reisverslag is weer goed aangekomen, met plezier gelezen, de cadans is er weer.
    Loslaten en vooral genieten! Mooi zoals je in je eerste verslag Mies heel dichtbij bracht. Morgen zul je wel in gedachten bij de stille tocht door de wijk zijn, naar het Patronaat, vanaf 19.30 uur.
    Lekker weer gewenst!
    Groetjes uit 't Haagje

  • 23 Juni 2018 - 01:57

    Petrie:

    Wat leuk om weer jouw berichten te lezen en mee te mogen reizen.
    Succes met alles en fijn genieten van deze reis.

  • 24 Juni 2018 - 18:44

    Cor Van De Vorst :

    Ha, buurman!
    Wat een avontuur, leuk om zo te kunnen volgen waar je zoal uithangt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 49894

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: