Een dag die ik niet snel zal vergeten - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een dag die ik niet snel zal vergeten - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een dag die ik niet snel zal vergeten

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

20 Juni 2016 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

Een dag die ik niet snel meer zal vergeten
Maandag 20 juni, van Ourscamp naar Ste. Geneviéve over 88 km
Om vijf uur werd ik wakker van de vogels maar ook van de eerste regendruppels. En toen werd ik snel, heb al mijn spullen gepakt, de tent afgebroken en alles naar de grote partytent die ook op het veld stond gebracht. Ben daarna nog maar een uurtje in mij slaapzak terug gekropen en luisterde naar het vallen van de regen. Het beloofde niet veel goeds voor deze dag. Om acht uur heb ik afscheid genomen van de Abdij en 10 euro in de brievenbus gedaan van de gastenbroeder.
Na tien minuten kon ik mijn regenjas alweer aandoen en deze heb ik niet meer uitgehad. Bij het plaatsje Choisy au Bac ben ik de plaatselijke bakker binnen gegaan en heb een belegd stokbroodje gekocht en een gesneden brood. Toen ik langs de waterkant mijn stokbroodje op zat te eten kwam er een fietsende pelgrim voorbij die vertelde op de terugweg te zijn van Santiago de Compostela waar hij eerst naar toe was gefietst en ook naar Finistère was geweest.
Beste mensen het was een etappe om te vervloeken. De hele dag regen, maar wat nog erger was ook de hele dag wind tegen die stevig was. Vaak heb ik aan het liedje van Boudewijn de Groot moeten denken en praatte me zelf moet in. Ik dacht welke werkgever wil zo’n vent nou niet hebben die door weer en wind fiets en niet opgeeft(of niet Pieter). In het plaatsje Clermont ben ik nog een supermarkt binnen gegaan en heb ik wat fruit gekocht. Ik schaam me er niet voor, maar vandaag zat ik er redelijk door heen, want in totaal heb ik ruim 10 km moeten klimmen waarvan de laatste klim die 3 km lang was tegen 7% en regen en een harde wind. Op het laatst tijdens deze klim heb ik regelmatig stil gestaan omdat het zweet verschrikkelijk prikte in mijn ogen, heb daarna mijn bril afgezet om het elke keer weg te wrijven. Uiteindelijk heb ik na 88 km een privé slaapadres uitgezocht waar ik een tuinhuisje met tv en douche ter beschikking heb. Nu op tijd naar bed zodat ik morgen weer fit ben want er komen nog een paar venijnige klimmetjes aan.
Tot morgen

  • 20 Juni 2016 - 19:33

    Els:

    Hi Pierre, succes morgen en hopelijk veel zon geen regen geen wind Groetjes Els

  • 20 Juni 2016 - 19:33

    Leo:

    Hey Pierre,

    Het weer is inderdaad om te vervloeken. Zeker voor jou, maar ook voor de thuisblijvers. Ook hier heel de dag regen en veel wind. Ik was vandaag slechts 2 uurtjes op de fiets en door en door verregend. Dus ik kan goed indenken wat jij daar meegemaakt hebt, zeker met die klimmen er nog eens bij. Heb regelmatig aan je gedacht en gehoopt dat jij het wel droog zou houden......
    In ieder geval hardstikke fijn dat je nu een tuinhuisje hebt en een welverdiende warme douche kunt nemen. Scheelt morgen weer inpakwerk.
    Slaap lekker en veel succes en zon toegewenst.
    Tot morgen.
    Leo

  • 20 Juni 2016 - 19:46

    Marja:

    Hoi pierre
    Het weer zit je niet mee maar volgens de berichten krijgen we nu mooie dagen
    ik hoop het zeker voor jou met al die klimmetjes die je moet doen,maar ondanks het weer probeer er toch van te genieten
    We lezen trouw je verslagen en houden bij op de kaart waar je bent
    Slaap lekker vannacht in een droog warm en zacht bed
    Gr marja en maarten

  • 20 Juni 2016 - 19:49

    Hans:

    Hi Pierre, iedere avond als ik thuis kom kijk ik op mijn mail of het volgende reisverslag inmiddels binnen is. Ik vind het boeiend om je avonturen te volgen. Ik heb respect voor alles wat je moet doorstaan om deze reis te voltooien. Geloof me na regen komt zonneschijn,soms duurt het wat langer maar komen zal de zon. Veel succes de komende tijd en blijf ons boeien met je leuke reisverslagen☀️☀️☀️

  • 20 Juni 2016 - 20:21

    Fred En Marian:

    Bonjour Pierre,
    Je naam klinkt goed in la douce France.
    Het zijn de laatste druppels en vanaf morgen komt er echt zon.
    En zoals de Fransen zeggen: Allez Pierre a demain.

  • 20 Juni 2016 - 20:24

    Rob:

    Positief blijven hè ,want na regen komt zonneschijn Gr .

  • 20 Juni 2016 - 20:58

    Herman Kockx:

    PIERROT een goede avond
    ik weet dat je geen beroepsschrijver bent, maar elke avond lees ik je reisverslag.Ik vind dat als je terugbent dit moet uitbrengen in boekvorm. wanneer ik vanavond het weerbericht heb gehoord schijnt het toch iets te beteren de volgende dagen. Pierre ik doe ijn hoed af voor jou;
    tot morgen
    groetjes

  • 20 Juni 2016 - 21:06

    Jos:

    He broer.
    Iedere dag zitten we te wachten totdat we je verslag kunnen lezen, we zijn erg benieuwd wat je die dag weer mee hebt gemaakt. Dagelijks kijk ik wel enkele keren wat voor weer het bij jou in de buurt is, we hopen allemaal dat de regen een keer ophoud en dat het beter weer wordt. Ik denk dat er veel mensen zijn die je verslagen met veel plezier lezen want ze zijn heel mooi geschreven. Probeer zoveel mogelijk te genieten van de dingen die je onderweg ziet en meemaakt. Wesley en ik zijn gisteren naar de ZLM race wezen kijken in Someren en hebben ze daarna nog 3 keer zien langs komen (het was weer een race tegen de klok hopelijk heb ik er geen bekeuring aan overgehouden net als vorig jaar). Probeer zoveel mogelijk van je avontuur te genieten want voor je het weet is het al weer voorbij. Hopelijk heb je morgen een mooie rit en veel bekijks, ik lees het wel in je volgende verslag. In ieder geval veel fietsplezier ook van Sandra, Wesley en Lindsey


  • 20 Juni 2016 - 21:15

    Frans En José Verbunt:

    Hallo Pierre

    Wij genieten van jou verslagen.
    Ze zijn leuk om te lezen.
    We gunnen jou een fijne camino en dat je mag genieten van je tocht.

    Buen camino
    Frans en jose

  • 20 Juni 2016 - 21:55

    Pieter:

    Tja Pierre
    Bedenk dat niemand iets verwacht van je, behalve jijzelf. Wij staan allemaal aan de zijlijn en kunnen alleen maar diep respect hebben.
    Op naar de zonnige dagen!

  • 20 Juni 2016 - 21:59

    Wim R:

    Slaap als een reus, slaap als een roos
    slaap als een reus van een roos
    Reuzeke rozeke zoetekoekdozeke
    Doe de deur dicht van de doos
    ik slaap
    Een gedicht van Paul van Ostayen dat wel van toepassing is na zo'n zware dag.
    Pierre, je bent uit het goede hout gesneden!
    Morgen weer een nieuwe dag met mooie ervaringen.
    Groetjes
    Jacqueline en Wim

  • 21 Juni 2016 - 06:32

    Frank:

    Pierre, petje af! Ga door kerel en laat je niet intimideren door Pluvius. Wie weet, misschien dat je nog een keer denkt; kreeg ik nu maar wat regen in mijn gezicht.

  • 21 Juni 2016 - 10:21

    Fam. Grootjans B&B Oostmalle:

    Hey Pierre, kom op er komen nog veel heel mooie dagen, en je bent al een eind opgeschoten. Twee dagen geleden zijn Guus en Maria bij ons ook aangeland en vertrokken in de gietende regen. Zij zitten nu ergens in de geburen van Valenciennes.
    We volgen je op de voet.
    Staf en Ria Grootjans

  • 21 Juni 2016 - 14:50

    Ton Van Mierlo:

    Beste Pierre: het kan soms verkeren. Ga je zelf niet aan anderen weerspiegelen. elke prestatie is er een. en soms is 60km ook een max. Hoe het leuk en gezellig. Op zo'n moment is een warme douche, het lekker uitwassen van je kleren en een potje bier net het geen je nodig hebt. En neem van mij aan, Anja is nu al appe trot.
    Slaap lekker

  • 21 Juni 2016 - 16:58

    Marina Bickx:

    Hallo Pierre , Mijn man en ik volgen je op de voet wij vinden het zo leuk om je verslagen te lezen en zo te kunnen volgen wat jij allemaal meemaakt ! Chapeau en dit zo in je eentje wij hebben veel bewondering voor jou . Hopelijk beter weer in zicht en nog vele leuke plaatsjes te zien en nog veel kunnen genieten al is dit met zo een weersomstangdigheden wel een zware klus ! Tot hoors Grtjs Marina en Eddy uit Zoersel

  • 25 Juni 2016 - 10:05

    Ton Dortmans:

    Prachtige reisverslagen, bikkelen tot het einde is je op het lijf geschreven...geniet het momentum....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 49890

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: