Rome en verder - Reisverslag uit Rome, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Rome en verder - Reisverslag uit Rome, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Rome en verder

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

13 Juli 2017 | Italië, Rome

Rome en verder

Donderdag 13juli, Rome

Vandaag weer Rome bezichtigd. Zoals het Vaticaan museum, het Pantheon, de Trevifontijn, Forum Romanum, De Spaanse Trappen, het Colosseum en nog veel meer. En dat natuurlijk overal met de fiets. Maar wat een mensenmassa komt er op Rome af, en zie je elke keer voor zo’n groep Japanners, Chinezen, Koreanen of Amerikanen, iemand met een stok met een vlaggetje of een parasol lopen en maar vertellen wat er allemaal te zien is. Rome heeft op mij veel indruk gemaakt, als het gaat om heden en verleden, grote, verkeer, drukte en bezienswaardigheden. Een stad waar je zeker een paar dagen voor nodig hebt wil je alles bezichtigen.

Als laatste ben ik naar het centraal station van Rome gefietst voor informatie en heb daar de tickets gekocht voor mij en mijn fiets. Omdat ik mijn fiets niet uit elkaar wil halen en wil inpakken moet ik de stoptrein pakken, 4 keer overstappen en een hele dag aan het reizen zijn. Heb nu besloten om morgen tot Bologna te reizen en zaterdag via Milaan naar Basel te gaan om vervolgens van daaruit naar huis te fietsen.

Tot slot wil ik ieder bedanken die mijn verslagen heeft gelezen en die een reactie geplaatst heeft tot nu toe. Het is altijd fijn s’ avonds of na een etappe de reacties te lezen. Het motiveert, stimuleert en geeft je altijd het gevoel om niet alleen te zijn. Heel, heel hartelijk dank daarvoor
Ik laat weer van mij horen als ik in Basel ben.

Vanuit het zonnige Rome, groet ik iedereen

Pierre


  • 13 Juli 2017 - 23:02

    Leo Van Turnhout:

    Ciao Petrus Pierro,

    Ja, Roma staat niet alleen bekend om haar schoonheden, maar zeker ook om de mensenmassa die uit alle werelddelen deze stad jaarlijks bezoeken.

    Het zal beslist veel indruk op jou gemaakt hebben, dat zal het overigens op iedereen doen.
    Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om vanuit Basel de reis per fiets weer op te pakken en ook van daaruit is het nog een flinke uitdaging naar Mierlo-Hout toe.

    Ik heb met veel plezier jouw tocht gevolgd en ik denk velen met mij. Dat ga ik zeker ook de terugreis doen.

    Ik wens je nog een aangenaam verblijf en veel succes met de terugreis.

    We spreken elkaar.

    Groet, Leo

  • 13 Juli 2017 - 23:11

    Patricia Voogt:

    Wens je na al het moois (en de hitte) in Rome goede treinreizen! Wens je ook een koelere fiets temperatuur toe!
    En .... vanaf Basel volg ik je reisverhalen met genoegen weer!

    Take care,
    Patricia

  • 14 Juli 2017 - 09:01

    Tonneke:

    Goede reis Pierre en nog heel veel fiets plezier.
    Gr van de klaasjes xx

  • 14 Juli 2017 - 16:49

    Ton Van Mierlo:

    goed plan Pierre. Tot hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 49754

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: