Pa vanuit het warme Italië, gefeliciteerd - Reisverslag uit Paterna, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Pa vanuit het warme Italië, gefeliciteerd - Reisverslag uit Paterna, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Pa vanuit het warme Italië, gefeliciteerd

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

06 Juli 2017 | Italië, Paterna

Pa vanuit het warme Italië, gefeliciteerd

Donderdag 6 juli, van Florence naar Paterna over 56 km

Voordat ik mijn verhaaltje doe. Wil ik vanaf deze plaats mijn vader feliciteren met zijn verjaardag. 87 jaar en bijna nog elke dag fietsend naar de stad naar “Paul & Riet” voor een sigaartje en een glaasje. Blijf er nog maar lang van genieten pa.

Ik heb helaas weinig van de mooie stad Florence gezien. Misschien een gemiste kans, maar ik was blij dat ik een camping had gevonden en dat ik even kon rusten. Heb bij de afdaling naar Florence nog wel een foto van de stad kunnen nemen. Heb ook vernomen van een Nederlandse, die kerken en musea wilde bezoeken dat de wachttijden best wel lang waren en dat in deze warmte. Er waren veel Chinezen, Japanners en Koreanen en vooral de laatste waren brutaal zei ze, want die gaan voor niemand aan de kant en dringen overal voor. Nou goed, dat heb ik dan ook gemist.

Na een rumoeriger nacht omdat de naburige disco tot laat in de nacht hoorbaar was, heb ik toch kunnen slapen. Zonder dat we het van elkaar wisten was Tom ook op deze camping en hebben we gisteren een koud biertje en een afhaalpizza gegeten op de camping, dit omdat het restaurant al was volgeboekt. De prijs van de afhaal pizza was normaal maar voor een biertje in een plastic beker voor 4,50 euro vond ik toch wel aan de prijs. Maar goed het was lekker koud en we hadden het verdiend.

Vandaag was de eerst volgende camping op 56 km in Paterna. De volgende camping ruim 35 km verder en omdat we vandaag toch weer 1.364 hoogte meters gemaakt hebben en het kwik toch weer naar de 36 graden liep vond ik het voor vandaag voldoende. Bij de camping agriturismo La Bottega di Paterna aangekomen vertelde de vrouw dat er geen camping meer is en dat ze al twee jaar geleden gestopt was en dat ook had door gegeven.

Ik keek haar nog eens lief aan en zei dat ik alleen maar wat water nodig had en meer niet omdat ik een tent en alles bijhad. Ze zij oké je kunt hier je tent neer zetten en omdat ze appartementjes verhuurde kon ik gebruik maken van de badkamer van een van deze appartementjes. Na rustig in mijn stoeltje in gedoezeld te zijn kwam Ton ook aangefietst. De vrouw(Tahara) keek even vreemd op. Maar toen we vertelde dat we niet bij elkaar horen maar elkaar wel tegen komen onderweg was het goed.
Na de badkamer bekeken te hebben met de daarbij behorende kamer, vroegen we of we ook de kamer konden huren.
Tom als echte zakenman begon meteen te onderhandelen. En nu slapen we in een authentieke kamer met drie bedden en van alle gemakken voorzien behalve beddengoed want daar moesten we extra voor betalen. Maar omdat we dat zelf bij hebben is dat ook niet nodig. Vanavond nog een paar kilometers gefietst om te kunnen eten. Maar dat was het wel waard, we hebben heerlijk gegeten. Helaas hier geen Wifi maar dat zoek ik morgen zo snel mogelijk op.

Morgen weer een nieuwe etappe en dan laat ik weer van mij horen

Groeten Pierre

  • 07 Juli 2017 - 19:28

    Leo Van Turnhout:

    Hey Pierro,

    Proficiat met jouw vader. Ook hij zal jouw avonturen volgen. Ik begrijp goed dat je de dagelijkse ritten aanpast aan de temperatuur. Zoals de weerradar al aangaf is het daar behoorlijk heftig qua temperaturen.

    Knap dat je met jouw charmante blik Tahara over hebt kunnen halen en dan ook nog zo goed terrechtgekomen bent.

    €4,50 voor een pilsje in een plastic bekertje is echt bizar. Diefstal zou ik het bijna noemen. Dat gaat werkelijk nergens meer over, maar wel fijn dat het in ieder geval goed gesmaakt heeft.

    Op het kaartje te zien heb je weer aardige klimmen achter de rug en volgens mij krijg je nu wat afdalingen, tenminste als je afzakt naar Perugia.

    Houdt het vooral rustig met dat hete weer. Je hebt alle tijd. Geniet er van.

    A domani, Leo

  • 08 Juli 2017 - 14:00

    Els:

    Hi Pierre, op de foto te zien ben je ook al wat kilootjes kwijt
    Geniet weer van je tocht !
    Groetjes uit een warm Helmond

  • 09 Juli 2017 - 18:30

    Ton Van Mierlo:

    leuk dat je pa, jouw ook volg. en bijzonder zo'n verjaardag
    gr. Ton en Margot

  • 10 Juli 2017 - 14:08

    Mies:

    dag Pierre, proficiat met jullie vader. het is een respectabele leeftijd.
    het fietsen en schrijven gaat je steeds beter af. jan cottar is er niks bij.
    de plaats PATERNA deed me wil iets, dit is namelijk mijn eerste doopnaam.
    PATERNA, en dan nog wel voor un vrouwke uit Helmond west en als ge wilt UT Haagje.
    blijf genieten en de groeten. mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 49781

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: