Het was een zware dag - Reisverslag uit Loiano, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Het was een zware dag - Reisverslag uit Loiano, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Het was een zware dag

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

04 Juli 2017 | Italië, Loiano

Het was een zware dag

Dinsdag 4 juli, van Ferrara naar Loiano over 105 km

Heb dit verslag woensdagmorgen gemaakt omdat ik gisteren te moe was om nog iets te doen. Het was voor mij een hele zware dag. Na vetrokken te zijn uit Ferrara waren de eerste 80 km nog vlak. Maar daarna kwam ik bij de Apennijnen en begint het 25 km klimmen. Het is telkens op en neer en dat houdt niet op. Het was warm 31 graden en had nog een klim te gaan van 4,8 km van 7-8 % met uitschieters naar 10%. De wegen waren slecht begaanbaar en de zon branden op mijn hoofd. Gelukkig had ik genoeg water bij, dus bleef maar drinken. Maar de benen begonnen te protesteren en pijn te doen, zodat ik gedwongen werd om regelmatig een pauze in te lassen. Daarna kwam er nog een stuk van 800 meter tegen 7% en 3,8 km tegen 4%. Ik kan jullie vertellen dat de pijp helemaal leeg was en de brandstof was op toen ik in het plaatsje Loiano aankwam. Ik wist dat daar een B&B was met plaats voor twee tenten dus daar wilde ik naartoe, maar dan moest ik nog wel 300 meter klimmen tegen 10% om daar te komen. Met de laatste krachten die ik nog had ben daar heen gefietst.

Daar aangekomen werd ik ontzettend vriendelijk ontvangen de vrouw des huizes, die wel zag dat ik aan het einde van mijn latijn was en bood mij meteen iets te drinken aan. Ik kreeg een kan met eigen gemaakte vruchten sap wat ontzettend lekker was en ook helemaal leeg gedronken heb. Na een beetje bijgekomen te zijn liet ze mij de plek zien waar ik kon overnachten. Het was boven in haar tuin die een prachtig uitzicht gaf over het landschap. Ik kan mij geen mooier plaats bedenken dan hier in slaap te vallen en s’ morgens wakker te worden. Krijg dadelijk nog een uitgebreid ontbijt en dan weer verder. Helaas hier geen wifi dus probeer ik het verslag om een andere plaats te versturen.

Groeten Pierre

  • 05 Juli 2017 - 23:49

    Leo Van Turnhout:

    Ciao Pierro,

    In het vorige verslag gaf je aan voor de zwaarste route van de drie te gaan. Nou, dan ben je, zo te lezen, met de neus in de boter gevallen. Of is het met de kont?
    En dat met dat hete weer.....

    Je moet wel heel blij zijn geweest toen je op de plaats van bestemming aankwam en gelukkig meteen lekker verwend.

    Jij slaapt vannacht zeker goed en dan morgen dat prachtige uitzicht vanuit de tent.

    Groet, Leo

  • 06 Juli 2017 - 12:47

    Marja Breda:

    Hoi Pierre, het is afzien met die hitte! Maar regen is ook wat! Fijn te horen dat je zo vaak een prettige plaats vindt om te overnachten. We vergeten t wel eens maar er zijn ook nog heel veel goeie mensen op de wereld! Geniet ervan en denk eraan dat je krijgt wat je geeft en dat zit bij jou wel goed! Nu op naar de laatste loodjes! Succes en veel genoegen.
    Groetjes uit n zonnig en ook warm Breda.
    Marja

  • 06 Juli 2017 - 13:48

    Ton Van Mierlo:

    Hoi Pierre,

    ik sluit mij geheel aan bij Marja. Er zijn inderdaad erg veel gewon mensen die hun gastvrijheid op het juiste moment bieden. je zou ze bij wijze van spreken willen kussen hier voor.
    suces verder met je route en je belevenissen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 49794

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: