Op tijd op de camping - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Op tijd op de camping - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Op tijd op de camping

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

23 Juni 2017 | Duitsland, Dillingen an der Donau

Op tijd op de camping

Vrijdag 23 juni, van Honhardt naar Dillingen an der Donau over 92 km

Alleen op de camping geeft veel rust en je gaat dan op tijd naar bed, maar ook weer op tijd wakker. Om 04:00 uur vielen er een paar druppels op de tent dus heb ik deze maar snel dicht gemaakt. Maar voordat ik de beide zijde dicht had, was het alweer opgehouden. Om 05:30 was ik weer wakker en ben ik opgestaan om een heerlijke douche te nemen, om daarna alles in te pakken en om half zeven op de fiets te zitten. Ik dacht als ik op tijd ga dan valt het wel mee met de warmte en kun je lekker doorfietsen. Ook vandaag werd ik weer verast door wegwerkzaamheden onderweg. Ik zag geen andere mogelijkheid dan, om bij de mensen door de tuin te gaan en over een stoeprandje breed mijn fiets te manoeuvreren om toch verder te kunnen en gelukkig ging het goed. Het was heerlijk fietsweer, niet te warm en met een klein briesje wind in de rug.

Na 36 kilometer kwam de eerste en enige serieuze klim van de dag, een van 600 meter tegen 4% met daarop gevolgd een van 2 kilometer van 7% en daar moest ik onderweg toch even stoppen wat de klimbenen zijn nog niet in conditie voor een bepakking van 28 kilo. Maar goed we hebben nog even voordat we in de Alpen zijn. Met de wind in de rug zat het tempo er goed in. De dag daarvoor had ik nog even contact gehad met Ton Lutterman die ik vorig jaar ben tegen komen op de weg naar Santiago. Ton fiets nu ook naar Rome en ligt een dag voor mij. Hij vertelde mij dat hij een bidon had laten staan bij een kruisbeeld toen hij een pauze nam en of ik wilde kijken of deze er nog stond en hem mee wilde nemen. En inderdaad deze stond nog netjes op een bankje bij een kruisbeeld en heb deze dan ook meegenomen. Hoop als ik Ton tegen kom deze reis dat ik het dan kan teruggeven.

Tussen Neresheim en Dischingen ligt een meer waar een grote groep mensen aan het zwemmen was. Toen ik nog een paar meter verder fietste werd het steeds drukker en hoorde ik ook harde muziek en voordat ik het wist stond ik midden op een hardrock festival wat vandaag begint. Het is het Härtsfeldsee Hardrock festival waar tussen de 10.000-20.000 mensen op af komen. De fietspad loopt recht door de camping waar de festivalbezoekers kamperen. Dus een dag later en ik had om kunnen rijden of ik had een kaartje moeten kopen. Heb er nog even aan gedacht om mijn tent daar neer te zetten voor een dag maar ik ben bang dat ik teveel op zou vallen met mijn fietskleding en geen tattoos. Dus toch maar doorgefietst.

De eerst volgende camping voor vandaag lag op 92 kilometer en de volgende 45 kilometer verder. Dat vond ik toch te veel van het goede en was dan ook al vrij vroeg in de middag op de Donaucamping. Dat is ook wel eens fijn want dan kun je rustig aan doen. Dus tijdig gedoucht en omdat hier wifi is kan ik mijn verslag van gisteren versturen. Morgen ligt de eerste camping op 45 kilometer en de tweede op 58,4 kilometer.

Dus morgen een nieuw verhaal uit Utting am Ammersee, 103,5 kilometer verder

Groeten Pierre

  • 23 Juni 2017 - 22:12

    Wim Raaijmakers:

    Hoi Pierre. Wat is onze wereld klein geworden met internet en sociale media. Prachtig dat je weer contact hebt met Ton Lutterman en de door hem vergeten bidon hebt opgepikt, terwijl hij een dag voorligt op jouw schema. Jullie gaan elkaar ongetwijfeld ergens weer treffen. Genieten van dit soort verhalen. Ik weet zeker dat het goed komt met je beenkracht om de Alpen probleemloos over te gaan.
    De benen van Wout Poels zijn helaas onvoldoende gebleken voor de Tour. Je komt al aardig in de buurt van Munchen. Ik neem aan dat je dan Innsbruck aanhoudt, via de Brennerpas naar Trente. Geniet onderweg, niet alleen van het landschap en de vlakke paden, maar vooral van de mensen om je heen.
    Groeten,
    Wim

  • 24 Juni 2017 - 01:10

    Ton Van Mierlo:

    Hoi Pierre.
    leuk dat je ook op mijn blog hebt gereageerd (CornuytenvanTon.waarben jij.nu)

    Wat geweldig leuk dat stukje van Ton Lutterman, mensen die je een jaar niet gezien hebt en die je mogelijk weer gaat treffen. ook het gegeven van het vinden van zijn bidon is supper.
    En het is zoals je schrijft, het hoeft niet elke dag tot laat in de middag te worden. Voor het hoog houden van het Moreel is op tijd een heerlijke douche, je foto's en adm orderen. dat geeft innerlijke rust. ook kun je, je dan beter focussen op de dag die komen gaat.

    Wij hebben vandaag een groot deel van Vicoria Eiland door kruist. Dit eiland is groter dan Nederland. Om aan te geven hoe groot hier alles is. En Pierre, hier wordt super veel gefietst. met name vakantie fietsers kom je erg veel tegen. ook op de campings zie je erg veel, zowel solo als groepjesl fietsers.

    Vandaag hebben we even Cathidral Grove aan gedaan een provinmcial park. Ook nu weer super grote Red Ceders om stil van te worden.

    Pierre ik wens je ook voor morgen wederom een goede en behouden reis. en die beklimmingen! och gewoon op je gemak aan beginnen en trots op je zelf zijn als je weer naar beneden rijd. Dit is immers jouw rit. menigeen zou er jaloers op zijn

  • 24 Juni 2017 - 04:39

    Leo Van Turnhout:

    Hey Pierre,

    Weer een goede dag beleefd lees ik. Het lijkt wel of de tijd in Duitsland nooit verandert. In mijn jongere jaren zijn we veel naar Italië op vakantie geweest en ieder jaar veel wegomleidingen of stau vanwege wegwerkzaamheden en altijd in de vakantieperiode. Dat was jaren geleden al zo en nu dus nog steeds. Lijkt wel of ze dat expres doen.
    De temperaturen daar in Europa zijn nog steeds behoorlijk. Hier in Canada beleven we momenteel een dipje. Schijnt te maken te hebben met de cycloon afkomstig uit Florida USA.
    Maar ze kunnen hier best wel wat regen gebruiken, alles is zo droog als turf.
    Je zit al aardig in de buurt van München, al een hele prestatie op zich als je het mij vraagt. Fijn om inderdaad wat vroeger op een camping aan te komen. Kun je alles relax bijwerken en op je gemak bijtanken. Ik dacht dat je wel een hardrocksfeertje mee zou pikken, echt wat voor jou

  • 24 Juni 2017 - 21:13

    Hans En Anja:

    Hey Pierre,
    We lezen met veel plezier jou belevenissen die je schitterend weet te verwoorden.
    Super leuk dat je Ton weer hebt gesproken en dat jullie allebei dezelfde tocht aan het fietsen zijn. Die bidon ga je zeker aan hem persoonlijk overhandigen. We wensen jou nog veel fiets plezier en we kijken uit naar je volgende mooie reisverslagen. Geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 49844

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: