Geen afscheid - Reisverslag uit Oedheim, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Geen afscheid - Reisverslag uit Oedheim, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Geen afscheid

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

21 Juni 2017 | Duitsland, Oedheim

Geen afscheid

Woensdag 21 juni, Gorxheimertal naar Oedheim over 109.5 km

Vanmorgen om 05:30 uur opgestaan want we wilde om 06:30 uur vertrekken. Want dan waren we ruim op tijd bij het treinstation van Heidelberg. Maar ik had opgemerkt toen ik richting Gorxheimertal fietste dat ik geen beeld meer had om mijn Garmin navigatie, alleen maar een navigatielijn en meer zag ik niet. Gisteren ben ik heel de avond, tot laat in de nacht bezig geweest om het op te lossen. Wat was het geval. Op mijn pc en op mijn laptop heb ik de gehele map Europa in BaseCamp staan. Echter op mijn Garmin navigatie had ik de landen België, Frankrijk en Spanje staan en de BeNeLux.

Echter de map Europa was veel te groot voor de navigatie en het slokte bijna al mijn geheugen op van mijn laptop. Dus heb ik alle mappen verwijderd en wilde ik bepaalde gedeeltes van Europa downloaden. Ik had dit de dag ervoor al geprobeerd maar dat duurde bijna 5 uur en bij 92% stopte de downloading. Ik heb gisteravond mijn dochter Manon gebeld en gevraagd of zij mij de bestanden wilden sturen via WeTransfer en daarna kon ik verder en had ik de zipbestanden om 01:30 uur op mijn laptop staan. Dus ik blij en ben toen gaan slapen. Vanmorgen meteen begonnen om het bestand op de navigatie te zetten want ik dacht dat kan nooit langer duren dan een half uur.

Maar het was anders en begon het steeds benauwder te krijgen naarmate de tijd verstreek. Toen het 06:30 uur was zei ik tegen Willie dat hij maar vast moest gaan en dat ik na zou komen. Ik ben wel 10 keer naar boven en beneden gelopen om dan weer de tassen op de fiets hangen en dan weer naar boven om te kijken of het klaar was. Heb nog even gedacht om het te onderbreken maar dan had ik de hele dag niets gezien. Toen het eindelijk klaar was ben ik als aan een gek gaan fietsen, maar ben daar na een kwartier mee gestopt omdat ik het toch niet zou halen en ik zou daar dan de hele dag last van hebben. Dus heb ik Willie gebeld. Het viel mij erg zwaar om te vertellen dat ik het niet zou halen om hem uit te zwaaien want anders zou hij te laat in de trein zitten. Ik had er flink de pest in omdat je vijf dagen met elkaar optrekt en het dan niet op een goede manier af kan sluiten. Willie vanaf deze plaats nogmaals mijn verontschuldiging dat het zo gelopen is maar ik heb alle dagen die we samen gefietst hebben genoten en best wel veel gelachen. Dank dat je mee wilde rijden en mij gezelschap wilde houden. Het heeft best wel lang geduurd vandaag voor dat ik het een plaats kon geven.
Maar goed vandaag voor een heel groot gedeelte langs de Neckar gefietst met bijna overal onverharde wegen maar wel onder de bomen en in de schaduw totdat ik de Neckar verliet.

Er waren een tiental campings op de route maar ik heb de laatste genomen omdat deze wat groter is en dat het 15:00 uur was toen ik daar aan kwam.

Toen ik mijn tent had staan zijn er nog twee Nederlandse fietser bij komen staan die ook richting Rome gaan en daarna belde Willie dat hij in de buurt van Helenaveen zat en dat hij zijn trein naar Venlo had gemist omdat er vertraging was geweest vanuit Heidelberg maar verder was alles goed verlopen.

Morgen hoop ik weer verslag te doen van de volgende etappe

Groeten Pierre

Ps Willie, die laatste dag doen we nog wel een keer over.

  • 21 Juni 2017 - 22:49

    Ton Van Mierlo:

    Tja Pierre, de techniek pakt ons soms bij de lurven. Waar is de tijd met een kaart gebleven.
    Het positive is dat je dit geen twee keer overkomt.
    Advies: ik rij nooit met zoveel kaarten in mijn GPS. delen waar ik zeker nooit kom, zet ik ook niet over. Zo zal ik nooit Vlierden als geheel dowmloaden.daar heb ik niets te zoeken (grapje)
    Ik weet hoe jij je vandaag voelde, gefrusteerd door het aflaten van de techniek waardoor je de menselijke kant even uit het oog verloor.
    Maar fietsen op een, allleen zichtbare lijn op je GPS is ook geen probleem als je dit een extra dag moet doen.

    Groetjes van uit Torfino Vancouver Eiland

    Ton en Margot

  • 22 Juni 2017 - 00:54

    Wim Raaijmakers:

    Hallo Pierre,
    Wat heb je het gruwelijke dilemma van vanmorgen en het uiteindelijke drama mooi beschreven. Ik weet zeker dat Willie er begrip voor heeft en het je vergeeft. Hij bewaart dezelfde mooie herinneringen aan jullie tocht tot Heidelberg. Ook een pakkende reactie van onze ervaren Ton. Als min of meer digibeet prefereer ik het fietsen op gevoel en natuurlijke oriëntatie. Eventueel een kaart bij de hand en vooral vragen onderweg; fijn voor het sociale contact. Al dat digitale gedoe, daar wil je toch niet van afhankelijk zijn. Wie weet heb je nog wat aan die twee landgenoten op de camping die hetzelfde doel hebben. Geniet verder in alle opzichten. Groeten, Wim

  • 22 Juni 2017 - 04:14

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,
    Oh wat jammer, Maar ja die onvoorspelbare dingen kunnen gebeuren. Ik begrijp dat je hier behoorlijk last van hebt gehad, maar een echte maat begrijpt dat.
    Weer meteen een flinke tocht gemaakt vandaag en daarna op de camping. Zo kennen we Pierre.
    Morgen weer een mooie tocht toegewenst.
    Succes en groet, Leo

  • 22 Juni 2017 - 09:10

    Herman Kockx:

    Pierre een goede ochtend
    wees voorzichtig vandaag met het fietsen want het wordt de heetste dag. Spaar dus je krachten.
    Pierre jij hebt echt je beroep gemist. Je had beter reisverslaggever geworden. Jouw verslagen lezen als een Agatha Christie roman. Ik kijk uit naar je verslag van vandaag.
    Geen snelheden van 4 km/uur vandaag hé!!!!!
    groetjes
    Herman

  • 22 Juni 2017 - 16:20

    Mies:


    dag Pierre,

    vandaag de TOCHT der TOCHTEN, op deze merkwaardige SAUNA dag.
    Pluk de dag........optijd de voetjes aan de grond..... en dun hellemonder,,,,
    zou zeggen.......
    freewheelen........ rust. (War taal)
    tot een volgende keer.
    gegroet mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 49760

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: