Een Vaderdag etappe - Reisverslag uit Stadecken-Elsheim, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een Vaderdag etappe - Reisverslag uit Stadecken-Elsheim, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een Vaderdag etappe

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

18 Juni 2017 | Duitsland, Stadecken-Elsheim

Een Vaderdag etappe

Zondag 18 juni, van Koblenz naar Stadecken-Elsheim over 93 km.

Vanmorgen waren we op tijd wakker want het zou een warme dag worden en we konden in het hotel geen ontbijt krijgen. Omdat we gisteravond de wandeling naar het centrum hadden gemaakt wisten we ook waar we onze route weer konden vervolgen.

Het grootste deel zou weer langs de Rijn gaan waar je bijna bij elke stad of dorp wel een burcht ziet hoog tegen de berg. Veel van deze burchten dienden om tol te heffen op als uitvalbasis voor roofridders. Bijna alle burchten langs de Rijn werden eind 17e eeuw door de troepen van de Franse Zonnekoning Lodewijk XIV verwoest. De burchten die er nu nog zijn, zijn bijna allemaal herbouwd door adellijke families of rijke industriëlen en dienen nu als hotel, museum of villa voor een vermogende familie

In Boppard zag ik een bordje tegen de muur, waarop stond aangegeven hoe hoog het waterpeil had gestaan in 1993 en zagen we ook wat de gevolgen moeten zijn geweest.

De eerste uren had Willie het wat moeilijk maar nadat we in St. Goar een terrasje hadden gevonden en daar een kop koffie met een stuk Schwarzwalder Kirsch Taart hadden genuttigd ging het al wat beter. Op het moment dat we op het terrasje zaten kwam er ook een processie langs gelopen met gevolg al zingend en wel.

Langs de Rijn zijn veel Rijnpromenades met horecagelegenheden te vinden en kom je veel dagjesmensen tegen op de fiets. Het mag duidelijk zijn dat met dit weer het overal druk was.

Bij Gau-Algesheim hebben we Rijn verlaten en zijn we het mooie landschap weer in gefietst.

Het was weer genieten vandaag van het mooie landschap en de vergezichten. Aangekomen in Stadecken-Elsheim werden we hartelijk ontvangen door de familie Hochmann en kregen we een mooie tweepersoonskamer met bad en douche toegewezen. Heel wat anders dan de dag daarvoor. Maar goed je kunt ook niet alles hebben. Mevrouw Hochmann bood ons aan om onze kleren te wassen terwijl wij een hapje gingen eten in een Italiaans restaurant. Toen we terug kwamen was het gewassen en al bijna droog.

Morgenvroeg weer op tijd op voor een goed ontbijt en dan weer snel op de fiets want ook hier belooft het morgen weer een warme dag te worden.

Groeten Pierre en Willie

• 18 Juni 2017 - 22:57

Leo Van Turnhout:

Hoi Pierre & Willie,
    Weer een mooie tocht vandaag. Willie gisterenavond te ver in het glaasje gekeken?

• 19 Juni 2017 - 03:28

Ton Van Mierlo:

Jongens wa skon, als ik de foto van mevrouw Hochmann zie was ik nog een nachtje gebleven. En Willy een wijze raad, dag 3 is het zwaarste, nadien gaat het je veel beteraf. Wat jullie greden hebben ga ik omgekeerd doen in aug / sept.
    genieten is mijn advies.

Gr. Ton en Margot

• 19 Juni 2017 - 06:00

Frank:

Dat was weer een mooi ritje Pierre. Wat een mooie kamer bij de fam. Hochmann! Succes weer vandaag in de hitte.

• 19 Juni 2017 - 06:37

Marja Breda :

Bij zulke prachtige foto's en dat mooie weer krijg je spontaan zin om mee te fietsen! Maar ja, die afstanden hè

• 19 Juni 2017 - 16:30

Annet Clim:

geweldig zo als het gaat veel succes want vandaag hier erg warm
    groetjes

• 19 Juni 2017 - 20:21

Henk En Janice:

Hoi Pierre,
    Zo te lezen gaat het zeer voorspoedig met jullie reis! Misschien kan mevr. Hochmann achter jullie aanrijden voor de extra goede zorgen!
    Geniet ze: zo te lezen stop je tijdig voor wat lekkers dat naderhand weer afgetraind wordt op de fiets! Groetjes van ons!

• 19 Juni 2017 - 23:17

Frans Van Stiphout :

Beste Willie en Pierre,
    Mooie reisverslagen, kan me helemaal voorstellen dat jullie in volle teugen hiervan genieten.
    Wij wensen jullie veel goed weer, niet te heet en wind in de rug.
    Do'nt to much speed, than you are to soon in Rome. (Verwijzing naar Golden Earring)
    And have beautiful days.

Groeten,