De Fietstocht naar Rome is begonnen - Reisverslag uit Herkenbosch, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu De Fietstocht naar Rome is begonnen - Reisverslag uit Herkenbosch, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

De Fietstocht naar Rome is begonnen

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

15 Juni 2017 | Nederland, Herkenbosch

De Fietstocht naar Rome is begonnen

Donderdag 15 juni, van Mierlo-Hout naar Herkenbosch 84,5 km

Na om 10:00 uur uitgezwaaid te zijn door Wim, Nol, Rita, Marco, Jessie en Sanne. Zijn we eerst naar het kerkhof gefietst om mijn maatje “op te halen” Daarna zijn we richting Venlo gefietst via Vlierden, Deurne, Griendtsveen, America, Horst en Sevenum. In Griendtsveen hebben we onze eerste stop gemaakt en lekker op een bankje onze broodjes opgegeten. Hierna zijn we weer doorgefietst en kwamen op het industrieterrein uit in Venlo. Ben daar gestopt bij Cimpress (Vistaprint).

Daar werden we ontvangen door Leo van Turnhout die daar werkzaam is. Ik wilde eigenlijk solliciteren maar omdat ik niet meteen kon beginnen had het geen zin. Na het industrieterrein weer verlaten te hebben zijn we nog een keer gestopt bij een kappelletje in de schaduw om een kopje bouillon te drinken.

In Kessel zijn via het veerpont de Maas overgestoken en zijn we richting Beesel gefietst. Het was broeierig en warme dag vandaag, dus waren we snel door ons drinken heen en zijn we onderweg nog een keer gestopt om nog wat te drinken en een stuk Limburgse vlaai tot ons te nemen. Hierna hebben we onze bidons met water gevuld en zijn we verder gefietst.

Via Swalmen en Boukoul gingen we richting Roermond. Het weer begon om te slaan en in Asenray voelde we de eerste druppels. Het was heerlijk verkoelend maar we zijn toch maar even onder een boom gaan schuilen. Na tien minuten was het weer droog en zijn we verder gefietst
richting Herkenbosch, ons eerste slaapadres. Onderweg zagen we dat het even hard had geregend maar dat wij achter de bui aanfietste dus zelf zijn we niet nat geworden, wel stond er meer tegenwind. Het laatste stuk gaat door de bossen van het Nationaal Park Meinweg.

Bij ons eerste slaapadres aangekomen te zijn, werden we hartelijk ontvangen door de eigenaar, de heer Creemers. Van het huis naast hem was een gedeelte leeg wat hij had verbouwd als appartement. Het wat helemaal voor ons was met een eigen keuken, douche, slaapkamer en een kleine huiskamer maar wel van alle gemakken voorzien. Na een heerlijke douche en een hapje gegeten te hebben in het dorp zijn we weer rustig terug gewandeld naar het appartement om mijn verhaal te schrijven en de foto’s over te zetten op mijn laptopje. Helaas gaat dat laatste niet vlekkeloos omdat ik een foutmelding krijg. Maar dat lossen we wel op. Dus de foto’s moeten jullie even tegoed houden.

Morgen gaan we de grens over en fietsen we Duitsland in richting Zülpich.
Vanavond op tijd naar bed om morgenvroeg weer op tijd te vertrekken.

Tot Morgen
Willie en Pierre

• 16 Juni 2017 - 18:09

Leo Van Turnhout:

Hey Pierre en Willie,

Leuk jullie uitgezwaaid te hebben aan het begin van dit ook weer onvergetelijk avontuur.
    Bij aankomst bij Vistaprint zagen jullie er fit en goed voorbereid uit. Dat komt helemaal goed.
    En wat die sollicitatie betreft: die laten we staan. Als je terug bent zullen we eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
    Fijn een goed eerste adres gevonden te hebben. Alstijd goed bij zo'n eerste start.
    Veel succes morgen weer en tot horens.

Leo

• 16 Juni 2017 - 18:48

Patricia:

Ha Pierre!

Eindelijk is het dan zover: via de velen wegen naar Rome, genietend op je fiets.
    Ik wens jullie mooie dagen, veel 'meewind' en ik blijf je volgen.

Groet,
    Patricia

• 16 Juni 2017 - 19:05

Ton Van Mierlo:

Beste Pierre en Willy, van uit Wells Gray in Canada wens ik jullie een veilige, mooie reis toe. ik heb hier erg beperkt internet en meeste helemaal niets van ontvangst dus ook geen mobiel. ik zal trachten jullie te volgen. ik kan zeker waarderen dat je de reis weer bij Anja bent begonnen. ik weet ook zeker dat ze jou zal begeleiden en ondersteunen als je het moeilijk hebt. een behouden reis
    gr Ton en Margot van uit Britisch Columbia Canada

• 16 Juni 2017 - 19:17

Fred En Marian:

Dag Pierre en Willie,

Geniet van dit nieuwe avontuur en we blijven jullie op de voet volgen.

Succes Fred en Marian

• 16 Juni 2017 - 19:21

Ton Van Mierlo:

Beste Pierre: het duurt nog even voor ook jij je doel, Rome, bereikt hebt. Ik zou het geweldig van je waarderen als je voor het welzijn van Margot een Kaars zou willen op steken. Margot is ruim 3/4 jaar ziek thuis.

gr. Ton en Margot

• 16 Juni 2017 - 19:29

Wim Raaijmakers:

Hallo Pierre,
    Heerlijk om thuis weer te kunnen meegenieten van jouw "voetreis" naar Rome. Zit het UWV ook in de groep? Dan zien ze dat je zelfs in vakantie actief solliciteert. Heel bijzonder vind ik ook meteen de reactie van Ton van Mierlo, op trektocht door Canada. Wat is onze wereld toch klein,...en fijn. Geniet elke dag. Een regenbuitje kan lekker zijn,...en daarna komt altijd weer de zonneschijn.
    Groeten Jacqueline en Wim

• 16 Juni 2017 - 20:13

Els:

Hi Pierre en Willy, wel warm ja maar vlgs mij was het vorig jaar de eerste dagen niets als regen! Erg leuk weer zo dagelijks wanneer mogelijk een verslag te krijgen van de reis.
    Voor de komende dagen ook goed weer voorspelt dus dat zit in elk geval mee.
    Nou mannen, succes en geniet ervan ! Gr els

• 16 Juni 2017 - 20:33

Frank:

Toch al mooi ongeveer 4 % van de heenreis... succes Pierre en Willie.

• 16 Juni 2017 - 21:47

Kockx Herman:

Een goede avond Pierre
    De grote reis is begonnen. Hopelijk verloopt alles voorspoedig zoals gewoonlijk met jouw. Lekker slapen en veel succes morgen met de 2e etappe
    Mvg
    Herman

• 17 Juni 2017 - 10:31

Petrie:

Heel veel succes en lekker genieten van de rit.