Een tussenetappe voor het zwaardere werk. - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een tussenetappe voor het zwaardere werk. - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een tussenetappe voor het zwaardere werk.

Blijf op de hoogte en volg Pierre

30 Juni 2016 | Frankrijk, Sauveterre-de-Béarn

Een tussenetappe voor het zwaardere werk.
Donderdag 30 juni, Onesse et Laharie naar Sauveterre- de- Béarn over 100 km.

Vanmorgen samen met Ton de camping afgefietst om te kijken of er al een bakker open was om halfacht, maar daar lag nog iedereen op een oor. Dus elkaar een hand gegeven en elkaar een goede tocht toe gewenst. We hebben niet allebei dezelfde snelheid dus vandaar dat we zeiden dat we elkaar misschien wel weer een keer zien.

Ook nu weer een gedeelte door het Bosgebied van Les Landes. Wat ik zag was dat men aan de ene kant het hout aan het kappen was en dat het aan de andere kant ook weer opnieuw is aangeplant. Nadat ik het bosgebied had verlaten, ging het richting Dax, ook een redelijke grote stad en een bekende badplaats aan de rivier de Adour. In Dax is een zwavelachtige bron wat genezende krachten zou hebben daarom heeft het de naam van een badplaats gekregen. Na even rondgezworven te hebben in Dax en er ook meteen de eerste Mac Donalds tegen kwam heb ik daar meteen gebruik van gemaakt om er wat te eten en gebruik te maken van de Wifi. Daarna nog even de Carrefour daarbinnen gegaan, die ontzettend groot was en er bananen en een fles water gekocht omdat ik het water van de camping niet helemaal vertrouwde.

Toen ik weer onderweg was kwam ik Ton weer tegen en hebben we samen gekeken waar we het beste konden overnachten omdat het nog vroeg was. We besloten om door te fietsen naar Carresse om daar een Gîte te pakken omdat Ton nog niet wist of hij de route via de Col de Somport zou pakken of dat hij via Roncesvalles zou gaan.

Onderweg kwamen we weer de nodige obstakels tegen zoals een brug die was afgezet omdat men er aan het werk was. We hebben de hekken verschoven en zijn er toch overheen gelopen aan de andere kant van de brug waren de werkkers aan het pauzeren. Toen ze ons opmerkte lieten ze even in het Frans weten dat dit niet de bedoeling was.
We haalde onze schouders op en fietste verder. In Carresse konden we de gîte niet vinden en heb ik besloten om door te fietsen omdat er een paar pittige klimmetjes aankwamen. Uiteindelijk ben ik in Sauveterre-de-Béarn gestopt op een camping Mucipal La Gave. Wat opvalt is dat de Camino steeds meer wordt aangegeven omdat we ook steeds dichter bij Spanje komen.

De komende dagen worden loodzware dagen want ik ga naar de voet van de Col de Somport en dat is 56 km klimmen van 220 meter naar 1620 meter. We gaan wel zien hoe we het ervan afbrengen. Ik heb al een paar mensen gesproken die zeiden dat ze tassen met gewicht naar huis hadden gestuurd omdat ze te zwaarbeladen waren. Nou ik zie wel hoe het gaat met mijn 26 kg. aan bagage. We doen er dan maar wat langer over Nou morgen hoop ik jullie er van verslag te kunnen doen.


Au revoir, á demain

  • 30 Juni 2016 - 18:06

    Herman Kockx:

    Pierrot een goede avond
    Jonge, jonge,jonge ik heb echt respekt voor jouw.
    Doe er liever een dag langer over dan over je krachten te gaan.
    Je hebt niemand iets misdaan dus je hoeft ook niet af te zien

  • 30 Juni 2016 - 18:20

    Leo:

    Hoi Pierre,

    We hebben elkaar vanmiddag al even via de chat gesproken toen ik zag dat je wifi had. Was zeker ook wel weer even leuk om samen met Ton een stukje te fietsen en bij te praten. Ik heb de klim van de Col de Somport zitten bekijken en dat is inderdaad een flinke. Maar ik zie ook de nodige prachtige rustpunten. Maak daar zeker gebruik van en forceer de boel niet. Zoals ik vanmiddag al aangaf komen er ook een aantal dagen met flinke temperaturen aan, dus dat is dubbel op. In het komende weekend weer iets lager en daarna weer de gehele week gemiddeld 30 graden in jouw omgeving. Dus............ rustig aan, goed insmeren, voldoende water mee en pet op! Ik doe het petje af.
    Na morgen de grens over van Frankrijk naar Spanje. Respect!

    Rust vanavond goed uit en heel veel succes morgen.

    Á demain!

  • 30 Juni 2016 - 18:52

    Fred En Marian:

    Klasse Pierre aan de voet van de Pyreneeen.
    Doe rustig aan want nu wordt het echt zwaar.
    Veel drinken en op tijd afstappen.
    Chapeau et a demain

  • 30 Juni 2016 - 19:51

    Ina:

    Veel succes morgen!
    Groeten
    Ina

  • 30 Juni 2016 - 19:51

    M&M:

    Ha Pierre,
    Dat is een mooie tocht die je nu gereden hebt. Leuk dat je weer een stukje samen hebt kunnen fietsen, lijkt me inderdaad best fijn.
    Uitzicht voor morgen is zwaar lijkt me, flink aanpoten.
    Maar inderdaad, zoals m'n voorgangers al schrijven, rustig aan. de boel niet forceren, licht verzet met de Rohloff en gaan ...
    En inderdaad drinken, eten (vandaar die banaantjes ;-) ) en regelmatig even rusten. En nogmaals, jezelf vooral niet gek maken.
    Jaja, de beste stuurlui staan aan wal :-)

    Geniet er van Pierre, fijne avond nog en tot schrijft.

    M&M

  • 30 Juni 2016 - 20:03

    Wim R:

    Wat gaat ie lekker, Pierre. Sla de bovenstaande adviezen niet in de wind. Lekker rustig in je kleinste verzet peddelend naar boven. Onderweg genieten van de uitzichten. Wie weet kom je weer metgezellen tegen. En als je eenmaal boven bent, komt er ook weer een afdaling, zoefzoef. Slaap goed. Wim

  • 30 Juni 2016 - 20:07

    Tonneke:

    Hoi Pierre
    Wat een prestatie al wat je gefietst hebt ben trots op je.
    Ben benieuwd hoe het met de klim zal gaan.
    Succes morgen.
    En je verslagen zijn hartstikke mooi.
    Gr Tonneke

  • 01 Juli 2016 - 05:02

    Frans Vd Vorst:

    Pierre succes voor de komende dagen. Frans

  • 01 Juli 2016 - 07:17

    Els:

    Hi Pierre, goed bezig ! Dit moet een onvergetelijke tocht zijn.
    Zo te lezen gaat het meerendeels ontzettend goed. Toi toi toi voor de komende beklimmingen
    Maar ik zeg nu al Chapeau et bon voyage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 49791

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: