Rustdag in León - Reisverslag uit León, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Rustdag in León - Reisverslag uit León, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Rustdag in León

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

10 Juli 2016 | Spanje, León

Rustdag in León.
Zondag 10 juli

Vandaag een rustdag genomen in de stad León. Dus lekker uitgeslapen en rustig aangedaan.
Daarna na het centrum gelopen en wat foto’s gemaakt nu het nog rustig is en niet zo warm.

Hierna ben ik naar de Koninklijke Basiliek San Isidoro gelopen en heb binnen een kerkdienst meegemaakt. Een hele mooie kerkdienst die best wel indruk op mij gemaakt heeft. Na de dienst ben ik nog even binnen gebleven om de Basiliek te bekijken en om een stempel te krijgen.

Toen ik weer buiten stond en richting het centrum terug liep zag ik tot mijn verbazing Ton fietsen die ik al drie keer ontmoet heb in Frankrijk. En hij was net zo verbaast als ik, nadat we samen wat gedronken hadden ging hij weer verder en hebben we afgesproken dat we elkaar misschien in Santiago zullen zien. Hierna ben ik nog even blijven zitten en heb een bietje gepakt waar ik wat tapas bij kreeg.

In de middag een bezoek gebracht aan de Kathedraal van León. Je betaald daarvoor zes euro entree en krijgt daarvoor een soort dictafoon die veel uitleg geeft over de Kathedraal en de historie en de restauraties. Heb een filmpje gemaakt van de binnenkant van de kathedraal want fotograferen met flitslicht was verboden.

Daarna rustig weer naar de Tour de France gekeken en genoten van de Nederlandse overwinning van Tom Dumoulin. Vanavond weer op tijd naar bed want morgen wil ik weer op tijd vetrekken zodat ik voor dat het te warm wordt weer kan stoppen. Waar dat is laat ik morgen weten

Adiós, hasta mañana

Ps. Pieter de wandelaars gaan zo vroeg omdat het s ’morgens niet zo warm is als men met volle bepakking koopt.

  • 10 Juli 2016 - 22:47

    M&M:

    Ha Pierreke,
    Heerlijk lijkt me dat, een dagje geen fiets. Of heb je het gemist?
    Ook hier in Helmond een warme dag. Heerlijk niets gedaan. Matthijs en Marlieke zijn met vakantie, we hebben het huis samen dus.
    Prachtige overwinning van Tom daar in de regen. Hebben we ook van genoten hier.
    Fietse weer morgen Pierre, doel komt steeds dichterbij.

    Groet,
    M&M

  • 10 Juli 2016 - 23:03

    Leo:

    Hey Pierre,
    Echt de tourist uitgehangen vandaag. Goed gedaan. Beetje ontspanning hoort erbij.
    Mooie voorbereiding op wat er komen gaat, want die klim naar de Cruz de Ferro schijnt ook pittig te zijn, maar kennelijk het ultime van de gehele tocht, aldus verschillende berichten.
    Heel veel succes morgen.

    Groet, Leo

  • 11 Juli 2016 - 07:10

    Frank:

    Lekker...zo'n rustdag. Vandaag weer vol energie, Pierre! Wat een prachtige kathedraal.

  • 11 Juli 2016 - 10:32

    Leo L:

    Ha Pierre,

    Heb even weer je verslagen van de laatste week gelezen. Wat een avonturen en als het niet de regen is dan is het een vliegenplaag of zijn het houtzagende medeslapers. Maar een ding is zeker, alles gaat voorbij en na regen is er altijd weer zon, al is dat weer minder fijn als je een bult over moet en je weer naar regen verlangt.
    Ik lees in ieder geval dat het voorspoedig gaat en dat je ook flink op schiet. Voor mijn gevoel ben je pas net weg.

    Zo'n rustdag is in ieder geval wel fijn en nu je toch zo opschiet heb je misschien wel tijd voor nog een, of twee. Kortom geniet van je laatste etappes, want het is voorbij voor je er erg in hebt.

    Hartelijke groet,
    Leo

  • 11 Juli 2016 - 17:20

    Ton Van Mierlo:

    fietsers die Ton heten, daar heb ik toch wel en zwak voor. Knap van je dat je ook je zelf de rust en de ruimte gunt om een rustdag in te lassen. Vaak zit je in een flow en is het lastig om een dag niet te fietsen.
    het filmpje waar je het over hebt, heb je vermoedelijk niet op deze site geplaatst? ik kan het in vedergeval niet vinden.

    goede reis weer.

    Ton en Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 49882

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: