Waar is de camping gebleven. - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Waar is de camping gebleven. - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Waar is de camping gebleven.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

25 Juni 2016 | Frankrijk, Poitiers

Waar is de camping gebleven
Zaterdag 25 juni, van Ste Catherine de Fierbois naar Poitiers over 99 km

Gisteren mij zelf verwend op de camping met escargots als voorgerecht en een hamburger met friet.
En toe dacht ik nog even terug aan de week die ik met Ton en Wim door Nederland heb gefietst dus kocht ik nog maar een blikje bier 8.6, nootjes en een salade. Wat ik heerlijk s ’avonds buiten bij de tent heb opgegeten en gedronken.

Omdat de poort om half acht open gaat van de camping ben ik wat langer blijven liggen en kwart voor acht vertrokken.
Als snel zat ik weer in mijn ritme en ging het voortvarend. Onderweg passeerde mij veel auto’s met achterop een drager met renfietsen. Toen ik in het plaatsje Nouâtre kwam wist ik waar de renfietsen naar toe gingen want daar werd een triathlon georganiseerd. Nouâtre ligt aan de rivier de Vienne, dus daar werd gestart met het zwemmen. Heb daar nog even rond gekeken en bij de plaatselijke bakker twee croissantjes en een stokbrood gepakt en weer verder gegaan.

Richting Châtellerault moest ik even zoeken want er ging een smal pad richting een spoorwegbrug waar een fietspadovergang aan vastzat om over de Vienne te komen. Aangekomen bij de plaats Châtellerault zag ik aan de rechterkant, du pont Henri IV, wat over de Vienne ligt en de ene helft van de stad met de andere verbind. Aan de linkerkant lag een fietspad wat recht op de kerk van St. Jacques uitkomt en dat wordt nog eens verduidelijkt met het symbool wat in de weg is aangebracht. Toen ik een foto aan het maken was, stond er een fransman vol verwondering naar mijn fiets te kijken en vroeg waar de derailleur zat en dat ik een riem had in plaats van een ketting en of dat wel sterk genoeg was. Hij maakte een foto en stond er nog even naar de staren.

Toen ik weer verder ging kwam ik bij een stuw terecht en weer werd ik staande gehouden door een oudere Fransman die meteen begon te praten over route St. Jacques. En ik maar zeggen “ Je ne parle pas français ‘’ en hij bleef maar door gaan en wijzen op de kaart en namen noemen van de plaatsen die op de kaart stonden en ik maar zeggen ‘’ oui, oui, merci’’ en ben toen maar aangefietst.

Mijn slaapplaats zou in Dissay zijn, maar omdat ik daar al om twaalf uur was, ben ik door gefietst, nadat ik eerst nog een paar foto’s van het prachtige Château van Dissay had gemaakt.
Ik dacht, dan maar door naar Poitiers wat ook een behoorlijke grote stad is en waar je verdwaald door de aanwezige kerken. Ik heb er vijf geteld en niet onaardig om te weten is dat Poitiers op een heuvel is gebouwd dus dan begrijpen jullie wel dat ik heb moeten klimmen. Omdat er een in de buurt ook een camping is ben ik daar na toe gereden via mijn navigatie. Maar op de plaats van bestemming aangekomen te zijn, was er van een camping niets te zien. Wat wel zichtbaar was is een in aanbouw zijnde huizenblok. Dus maar weer in mijn routeboek gekeken en een nieuw adres gezocht. Dit hotel was er wel maar zag er uitgestorven uit. Dan maar door naar het volgende adres en dat is Hotel Le Plat d’Etain geworden en ligt midden in het centrum. Als je de voordeur uitstapt en 25 meter loopt sta je midden op het plein in het centrum waar nu allerlei sportactiviteiten aan de gang zijn en waar ook het statige Hotel De Ville staat.
Na wat inkopen te hebben gedaan ben ik nu bezig om te kijken wat de volgende halte wordt omdat de voorzieningen vrij schaars worden er er geen campings in aantocht zijn kan het zijn dat de volgende halte een Pelgrimsgîte wordt. Ik hou jullie op de hoogte

Dus tot morgen.

Ps. De hagelbui heeft wel voor erg veel schade gezorgd.

  • 25 Juni 2016 - 21:05

    Leo:

    Hoi Pierre,

    Je spreekt dan misschien wel geen Frans, maar het schrijven gaat je best goed af. Weer een flinke tocht achter de rug van toch weer zo'n 100 km. Chapeau! (om maar ff in het Franstalige te blijven) Voortvarend, zoals je zelf al aangaf. Qua weer ziet het er voor jou de komende dagen goed uit (aldus de Frande weergoden), veelal droog en een graadje of 20. Ik heb vandaag nog eens op de kaart zitten kijken en had inderdaad verwacht dat Poitiers de volgende halte zou gaan worden. Vannacht weer lekker slapen in een hotel en morgen weer een volgende etappe. Spannend dat de voorzieningen schaars beginnen te worden. Ik ben benieuwd naar jouw volgende verslag. Geniet vanavond nog even lekker van de omgeving en....... A demain!

    Groet, Leo

  • 25 Juni 2016 - 22:15

    Pieter:

    Hi Pierre
    Het gaat inderdaad voortvarend. Ik verbaas me iedere keer weer over de afstand die jij dag na dag aflegt. Daarbij hoor ik nauwelijks enige vermoeidheid. Waar haal je de energie vandaan?! Respect!

  • 25 Juni 2016 - 22:22

    Herman Kockx:

    Pierre een goede avond
    Ik had me niet gerealiseerd dat je al zover bent. Jouw reisverslagen lezen als een roman.
    Dus bij je terugkomst wacht je een nieuw beroep: schrijver
    Ik hoop dat vanaf nu het weer verbetert. Men zegt altijd eens de Loire over wordt het warmer
    Slaap lekker en tot morgen

  • 26 Juni 2016 - 00:03

    Anita Peter:

    Hoi Pierre
    Idd je schrijft erg mooi het is erg leuk die verskagen telkens te lezen vanuit de luie stoel die aan het Gardameer geparkeerd staat.
    Het gaat je zo te lezen heel goed af gelukkig en succes in je verdere route.
    Bon voyage

    Gr Peter en Anita

  • 26 Juni 2016 - 10:43

    Frans Vd Vorst:

    Ik vind het bijzonder Pierre hoe je ons, je volgers, laat meegenieten van je reis met je reisverslag en je foto's.
    Denkbeeldig gaan we met je mee, zittend achterop je drager.
    Ik kijk er weer elke dag naar uit.
    Chapeau voor je verslag en je foto's.
    Hou de moed erin.
    Groeten Frans

  • 26 Juni 2016 - 11:10

    Rene En Ellen:

    Hoi Pierre,
    Ook wij lezen elke keer je mooie verhaal wat je mee maakt en zo maar uit je losse pols doet. Uit je verhalen proeven we elke keer het plezier wat je hebt in je tocht.
    We wensen je daarom nog veel plezier in de verdere doortocht en wachten we ongeduldig op meer verhalenvan je.

    Groeten Ellen en René

  • 26 Juni 2016 - 11:11

    Fred En Marian:

    Genieten geblazen Pierre van je mooie verslagen iedere dag,
    Je bent al goed op pad naar Zuid Frankrijk als je in de buurt bent van Limoges.
    Geniet van je fietsavontuur.

  • 26 Juni 2016 - 16:47

    Sanne:

    Hee pap ik zal ook maar een keer reageren. Maar ook wij lezen jou verslagen en dat gaat je goed af dat schrijven. Spreek je snel weer.

    Groetjes sanne

  • 26 Juni 2016 - 21:42

    Els Gijsberts:

    Leuk om je verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Je maakt er veel werk van.
    Succes met het vervolg van je reis, petje af!!

  • 27 Juni 2016 - 13:15

    Annet Langewouters:

    Pierre wij vinden dat je geweldig gaat met veel bewondering volgen we je groetjes en succes voor de komende weken clim annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 49771

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: