Mooie dag over de Zeeuwse Eilanden - Reisverslag uit Dishoek, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Mooie dag over de Zeeuwse Eilanden - Reisverslag uit Dishoek, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Mooie dag over de Zeeuwse Eilanden

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

26 Juli 2018 | Nederland, Dishoek

Mooie dag over de Zeeuwse Eilanden.

Donderdag 26 juli, van Hellevoetsluis naar Dishoek over 107 km.

We waren gisteravond best wel moe en waren te laat om naar een supermarkt te gaan en geen zin om nog ergens naar toe te fietsen om te gaan eten. Dus de plaatselijke pizzatent gebeld om twee pizza’s te bestellen en te laten bezorgen en met een flesje bier van de vrouw des huizes smaakte het goed.

Willie had niet zo goed geslapen, omdat het warm was in de wagen had hij de deur open laten staan en had bezoek gekregen van wat muggen.

Zelf heb ik redelijk goed geslapen in mijn tent. Het zou weer een stralende dag worden dus weer op tijd op de fiets. En ik kan niet anders zeggen dat het weer een hele mooie route is geworden.

Nadat we Hellevoetsluis hadden verlaten, zijn we naar Goeree-Overflakkee gefietst. Waar we door het mooie kleine dorpje Goedereede kwamen om vervolgens langs de kust en via de Brouwersdam naar Schouwen-Duiveland te fietsen.

Op de Brouwersdam was het druk aan het strand en stonden er veel auto’s geparkeerd in de felle zon. Op Schouwen-Duiveland volgde we een mooie route door de duinen van Renesse naar Burgh-Haamstede. Voor we bij de Oosterscheldekering aankwamen zijn we door het natuurgebied Boswachterij Westenschouwen gefietst, lekker in de schaduw van de overhangende bomen.

Na Westenschouwen zijn we de Oosterscheldekering op gefietst. Op de Oosterscheldekering hebben we nog even stil gestaan op het werkeiland van Neeltje Jans en natuurlijk bij de sluizen waar men volgens mij altijd aan het onderhoud van de sluizen werkt.

Op het eind van de Oosterscheldekering staat een gedenkteken wat we niet zomaar voorbij konden fietsen. Want hierop staat de tekst, ”Hier gaan over het tij, de maan de wind en wij”. Via Noord-Beveland zijn we door gefietst naar Walcheren.

Willie had ondertussen kunnen regelen dat we bij zijn nichtje Miranda konden overnachten. Zij heeft in het plaatsje Dishoek een vakantiewoning waar ze nu was met haar zoon Tim en omdat haar man nog aan het werk is, had ze nog plaats voor ons. Dus hoefde we niet te zoeken naar een slaapplaats en hadden we tijd om rustig via Oostkapelle, Domburg, Westkapelle en Zoutelande naar Dishoek te fietsen.

En met dit weer is het topdrukte in Zeeland want bij elke strandopgang stond het vol met fietsen en waren er mensen in de weer met bolderkarren om het strand op te gaan. Om 16:00 uur kwamen we aan bij Miranda in Dishoek. Terwijl zoon Tim in het zwembad lag te dobberen werden wij verwelkomt met een lekker glas koud water (en natuurlijk een flesje bier). Na s’ avonds gegeten te hebben zijn we naar het strand gelopen, waar “baywatch” Willie het niet kon laten om even in zee te zwemmen.

Tot morgen Pierre