Na 33 dagen weer in Nederland - Reisverslag uit Termunterzijl, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Na 33 dagen weer in Nederland - Reisverslag uit Termunterzijl, Nederland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Na 33 dagen weer in Nederland

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

21 Juli 2018 | Nederland, Termunterzijl

Na 33 dagen weer in Nederland.

Zaterdag 21 juli, van Rysumer naar Termunterzijl over 100 km.

Het was laat voor ik in slaap kon komen. Er waren verschillende tentjes om mij heen komen staan. En van alle kanten was gesnurk te horen. Jongens wat is dat erg als je daardoor niet in slaap kunt komen. Maar goed op een gegeven moment vallen de oogjes dicht en ben je zelf ook vertrokken. Toch weer op tijd op en om 08:15 op de fiets richting Nederland te gaan.Via Wybelsum ging het naar de plaats Emden, een redelijke plaats met een opmerkelijke sluis met vier sluispoorten in een kruisvorm met een vrouwelijke sluiswachter die alles in goede banen moest leiden. Best wel uniek dat er van vier kanten boten aankwamen en heb daar dan ook een tijdje staan te kijken. Geen foto wel een filmpje gemaakt.

Daarna weer verder langs het Ems-Jade-Kanal naar het pont in Emden. Daar aangekomen stonden er al redelijk wat mensen te wachten, maar we konden allemaal mee om de overtocht te maken over de Ems naar Jemgun-Ditzum. Behalve de motorrijders en de auto’s die nam de schipper niet mee, die moesten maar een stukje omrijden. Daar aangekomen volgde ik de Ems tot aan de plaats Weener om daarna richting de grens te gaan naar Bad Nieuweschans.
Daar aangekomen wilde ik eigenlijk een biertje pakken om te vieren dat ik weer in Nederland was, maar het werd een softijs wat ook lekker is.

Na een kwartiertje weer op de fiets om de nieuwe route te volgen en wel de LF10 Waddenroute.
Om dat het broeierig warm was waren de bidons weer vlug leeg die ik al een keer gevuld had. Dus toch maar weer uitkijken of ik mensen buiten zag om water te vragen. En jawel in het dorpje Nieuw Beerta was een man buiten de bloemen aan het water geven en ik vroeg of ik mijn bidons ook vol mocht maken(wel weer lekker omdat in het Nederlands te kunnen vragen). Jawel zei hij daaruit de kraan pakt maar zoveel als je wilt. Ondertussen was zijn vrouw ook naar buiten gekomen en vroeg of ik er geen ijsblokjes in wilde hebben om het langer koud te houden. Ja graag zei ik, dus had ik weer lekker koud water voor onderweg. De laatste dagen had ik steeds aangehouden als ik 100 kilometer gefietst heb om dan een camping op te zoeken en nu stond er 99,9 kilometer toen ik deze camping tegen kwam. Ik dacht laat ik die toch maar pakken want ik was onderweg niet veel tegen gekomen en maar goed ook want na deze camping had het nog wel een tijdje kunnen duren zeiden ze bij de receptie.

Dus morgen weer verder langs de Waddenzee.

Tot morgen
Pierre

  • 22 Juli 2018 - 20:21

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,

    Welkom terug in Nederland. Dat moet na zo’n tocht toch ook weer heerlijk voelen. Zin in een biertje en dan toch maar een softijsje......... dat moet je mij nog eens uitleggen.
    Daar boven in Nederland is het ook geweldig genieten van de natuur. Je komt er wel niet veel mensen tegen, maar natuur is er genoeg.

    De komende dagen wordt het tropisch in Nederland, dus zorg maar gerust dat de bidons vol zitten en op tijd bijgevuld zijn. De komende week is er sprake van een hittegolf 32-35 graden.
    Mooi toch.

    Blijf maar lekker langs de zee fietsen, daar valt genoeg te zien en je kunt er lekkere verse vis eten, mocht je daar liefhebber van zijn.

    Gr. Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 49776

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: