Een onstuimig begin. - Reisverslag uit Tossens, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een onstuimig begin. - Reisverslag uit Tossens, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een onstuimig begin.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

18 Juli 2018 | Duitsland, Tossens

Een onstuimig begin.

Woensdag 18 juli, van Otterndorf naar Tossens over 109 km.

Donkere wolken pakte zich boven de camping samen. Ook stond er een behoorlijke wind en toen ik op de fiets zat vielen er ook een paar druppels. Ik dacht wat gaat het vandaag worden. Ik ben nu begonnen aan de “Nord Sea radweg” en dat betekent dat ik overal langs de kust fiets en dan weet je dat er wind kan staan. In het begin bleven de donkere wolken boven mij hangen, maar na anderhalf uur fietsen werd het licht en verdwenen de donkere wolken en klaarde het op. In het begin toen ik beneden langs de dijken fietste moest ik steeds van mijn fiets af om een hekje te openen en te sluiten want overal staan schapen te grazen. Het ging richting Cuxhaven, eerst langs de visafslag met grote koelmagazijnen en daarna naar de badplaats. Ik had niet in de gaten dat het zo’n groot gebied was want er kwam maar geen eind aan. Toen ik de plaats bijna uit was zag je busladingen vol mensen die allemaal de wadden over wilde steken(wadlopers).

Daarna ging het via kleine dorpjes richting Bremerhaven. Weer zo’n grote plaats. En daar fiets je dan net als in Rotterdam bij de containerterminals. Het maakte wel indruk op mij, mede ook omdat ik het nog niet eerder had gezien ook niet in Rotterdam. En dan die gigantische schepen die ze aan het laden en lossen zijn. Een schip was men aan het lossen met auto’s en de ene na de andere werd eruit gereden. Op het parkeerterrein stonden wel honderden auto’s van het merk Mercedes te wachten om verscheept te worden.

Om 13:45 uur kwam ik aan bij de ferry die om 14:00 zou vertrekken dus ik had nog mooi even tijd om een broodje te eten. Voor dat ik naar Bremerhaven fietste had ik een tijdje de wind in de rug wat heerlijk was, maar ik wist dat ik hem ook weer tegen zou krijgen omdat ik weer naar boven moest.

Nog even iets heel anders wat mij van het hart moet. Of je nou in Praag, Dresden, Berlijn, Hamburg of in Bremen bent, overal zie je Koreanen die voor elk gebouw of beeld moeten poseren en of jij nou bezig bent met een foto te maken dat interesseert ze helemaal niets ze gaan er voor staan in zo’n belachelijke houding en de ander komt gewoon voor je staan om de foto te maken. Zo ook vandaag weer in Bremen toen ik een foto wilde maken van een standbeeld. Kwam er weer zo’n idioot wijf voor staan. Nou toen werd het mij even teveel. Ik zeg “hé opzouten, je ziet toch dat ik een foto aan het maken ben”. Nou ze had het niet verstaan maar begreep het wel en liep weg.

Zo dat ben ik ook weer kwijt. Nu zit ik op een camping aan een inham van de Noordzee “jade” genoemd. Morgen verder via de kust richting de Nederlandse grens.

Tot morgen
Pierre


  • 18 Juli 2018 - 20:03

    Ton Van Mierlo:

    Ik herken je omschrijving van de Aziaten. en ja irritant .
    En ja de Noordzee route is ook geweldig mooi, ik heb deze allen in Nederland en Noorwegen getrapt. het deel waar je nu zit heb ik niet gefietst, ik zat ongeveer 75 lager.
    Gigantisch ja die autotransportschepen

    succes Ton

  • 18 Juli 2018 - 20:06

    Sanne :

    Vaders heb alles weer gelezen... Mooi man!

    Xxxxx Sanne

  • 19 Juli 2018 - 08:33

    Rob:

    Klopt Sanne mooi man heel mooi !
    En het blijft mooi om elke dag je verhaal te lezen
    Gr uit Spanje

  • 19 Juli 2018 - 09:16

    Cor:

    Zag net pas dat het vrouwelijke beveiligers waren! Was toch wel bij Airbus hè en niet van een dagje eerder op de Reeperbahn?

  • 19 Juli 2018 - 17:09

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,

    Kleine vertraging van mijn reactie op jouw verhaal, maar toch.

    Wat het weer betreft kunnen we vanalles verwachten. Hier is het nog steeds dor en droog en heet maar owee als de bui komt................
    Maar we gaan niet klagen, het is voortreffelijk en van mij mag het nog wel een paar maanden zo door gaan.

    Nog ff terugkomende op jouw bezoek aan de Reeperbahn.... daar ben je toch wel even binnengegaan?

  • 19 Juli 2018 - 18:31

    Herman Kockx:

    Pierrot
    Wat voor vrienden heb jij!!!!vragen of je op de Reeperbahn bent binnen. Gegaan??? Zij kennen jou schijnbaar niet,,dit zou jij nooi doen. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
    Oh een leuke fietsdag morgen
    Hermann von der Vögelweide

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 49811

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: