Hoe kom ik van die portemonnee af - Reisverslag uit Gentingen, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Hoe kom ik van die portemonnee af - Reisverslag uit Gentingen, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Hoe kom ik van die portemonnee af

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

20 Juli 2017 | Duitsland, Gentingen

Hoe kom ik van die portemonnee af.

Donderdag 20 juli, van Malling naar Gentingen over 88 km

Vannacht werd ik een paar keer wakker van de regen op mijn tent en ik hoopte dat het overdag droog zou blijven. Gelukkig is dat zo ook geweest. Maar nog even iets over gisteren. Omdat ik op de camping niets kon eten moest ik of naar het dorp fietsen of zelf een pannetje maken. Omdat ik nog spaghetti in mijn tas had zitten dacht ik, ik fiets naar een supermarkt en haal dan tomatensaus, een ui, spekjes en een galia-meloen met wat drinken daarbij. Want dat had ik een dag of vier geleden ook gehad en dat smaakte goed. Dus ik de supermarkt ingegeven in mijn navigatie. Bleek het 10 kilometer fietsen te zijn met daarin twee heuvels en het was warm. Ik dacht onderweg waar ben ik aan begonnen. Maar goed ik was onderweg en omkeren had ook geen zin. De terugweg gaf mijn navigatie een andere weg aan die 3 kilometer korter was. Onderweg vond ik ook nog een portemonnee, het was van een Franse mevrouw uit 1972, want dat stond op haar ID die er inzat met nog meer pasjes en wat losgeld, nee ik heb er niets uitgehaald. Ik dacht ik geeft hem in Malling bij het gemeentehuis wel af. Maar dat bleek gesloten te zijn. Dus toen ik vanmorgen weg fietste van de camping en het gemeentehuis nog gesloten was ben ik maar door gefietst. Ik zat al meteen langs de Moezel en dacht als dit zo door gaat raak ik die portemonnee nooit kwijt. Toen ik bij het dorpje Contz- le- Bains kwam ben ik naar de bakker in het centrum gefietst en heb met handen en voeten uitgebeeld wat er aan de hand was met de portemonnee. Gelukkig begreep de man achter de toonbank mij en zei dat hij het af zou geven bij de gendarmerie . Nou ik vond dat ik een goede daad had gedaan en blij dat ik er vanaf was.

Toen ik langs de Moezel fietste ben ik ook nog langs de plaats Schengen gekomen, het plaatsje waar het verdrag is gesloten. Het verdrag over het vrije personenverkeer. Maar het schip waar de ondertekening plaats vond lag er niet meer. Een stukje verderop stond een kleine keet die aangaf dat je gratis boeken kon lenen op het drielandenpunt daar. Wat mij ook opvalt zijn de armoedige campings die langs de Moezel liggen. Ik vond het maar een trieste aanblik met al die oude caravans, al zijn er wel bij geweest die er nog iets van hebben kunnen maken. Vervolgens ben ik bij Ehnen de brug over de Moezel gegaan en Luxemburg in gefietst.

Na een klimmetje richting Rodenbourg, kwam ik in het plaatsje Junglinster een veld tegen met allemaal schotels in de wei, iets meer als bij UPC in Brandevoort. Hierna ga je richting het Müllerthal een prachtig bosrijke omgeving waarvan wordt gezegd dat het een van de mooiste dalen van Luxemburg is. En ik moet zeggen het was geweldig om daar te kunnen fietsen
Hierna volg ik het riviertje de Sauer wat bij Wallendorf splitst in de Sûre en de Our. Aan deze riviertjes zitten regelmatig campings omdat daar veel gependeld kan worden met kajaks en kano’s vanwege de kleine stroomversnellingen die in de riviertjes zitten.

Bij het plaatsje Gentingen ben ik gestopt op een 4**** Camping die prachtig gelegen ligt en goede voorzieningen heeft. Het ligt in het Südeifel gebied en heet dan ook Eifelidyll. De Eifel het geeft het gevoel of dat ik bijna thuis ben, nog ongeveer 300 km en dan ben ik dat ook, maar er volgt nog een etappe met wat heuveltjes er in, dus kijk ik morgen weer hoever ik dan kom

Tot morgen
Pierre

  • 20 Juli 2017 - 23:16

    Leo Van Turnhout:

    Hallo Pierre,

    Die spagetti zal zeker gesmaakt hebben na een dagrit en nog eens 17 km op en neer voor de ingrediënten. Wat een verhaal met die portemonnee. Heb jij weer.
    Wat die campings langs de Moezel betreft, verbaasd me dat niets. Je kunt het vergelijken met Torremolinos. Eens kende het een glorietijd, zo ook langs de Moezel. Maar intussen is dat vergane glorie. Die campings langs de Sür zijn inderdaad leuk. Niet al te druk, gezellig en een mooie omgeving. Vroeger zijn we daar vaak geweest.
    De Südeifel is ook erg mooi. Ook daar zijn we vaak geweest. In Neuerburg vlakbij Bitburg om precies te zijn. We hadden daar een paar jaar een dauerplatz met de caravan en hebben er met de kids veel plezier beleefd. Je moet er zeker een versgetapte Bitburger drinken als je de kans krijgt. Heerlijk!

    Je zit inderdaad al weer aardig in de buurt van Nederland alhoewel dat nog wel ff trappen is.
    Ben benieuwd hoe je van daaruit naar huis fietst.

    Veel plezier.

    Groet, Leo

  • 21 Juli 2017 - 06:58

    Frank:

    Nog een paar dagen, Pierre. Ik denk twee....Mooi verhaal over die portemonnee! Ik vind het logisch wat je hebt gedaan, maar er zijn genoeg klojo's die hem zouden houden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 49746

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: