Een dag genieten op de fiets - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een dag genieten op de fiets - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een dag genieten op de fiets

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

17 Juli 2017 | Frankrijk, Saverne

Een dag genieten op de fiets

Maandag 17 juli, van Bergheim naar Saverne over 80 km

Vandaag een geweldige fietsdag gehad. Weliswaar op golvend terrein, maar door een prachtige omgeving met veel fietspaden. De wijnboeren zijn al vroeg in de weer met de wijnranken. Om ze bij te snoeien of ze te besproeien. Ik zou graag nog een keer terug willen gaan als de druiven geoogst gaan worden want dat wil ik ook wel een keer zien.

Je fietst van dorpje naar dorpje met ieder zijn eigen kenmerken en zijn stadspoorten waar je doorheen fietst en waarvan de kern in takt is gebleven zoals het vroeger was. Zoals in de dorpjes Dambach, Itterswiller, Andlau, Barr, Otrott, Boersch, Rosheim, Molsheim en Kirchheim. In het plaatje Danbach ben ik meteen naar de plaatselijke bakker geweest om heerlijke verse croissants te hallen voor onderweg. In deze omgeving zijn ook veel fietswijnroutes die allemaal goed worden aangegeven.

Na 40 km is het tijd om in de schaduw de croissantjes op te eten en een kopje bouillon te pakken. De temperatuur loopt ook vandaag weer op naar de 29 graden en dat betekend dus op tijd drinken. In de omgeving van Kirchheim krijg ik een aantal jonge ooievaars te zien, dus meteen foto’s van gemaakt. Ze vliegen zo laag over je heen dat je ze bijna aan kunt raken.

In Marmoutier kom ik een replica van de Grot van Lourdes tegen, die ik toch even moet fotograferen, trouwens over heel de route kom je veel Mariakapelletjes tegen en kruidbeelden.

Net voor Saverne wordt een 3*** camping aangegeven, dus een mooie gelegenheid om mijn tentje op te zetten. Ik een foto gemaakt van de Wifi tarieven. Het is gewoon absurd. Voor een dag Wifi(8,00 euro) betaal je meer dan voor een dag je tentje op zetten en gebruikmakend van douch en wc(6,85 euro). Als ik 4km verder naar een Mc Donalds fiets, heb ik voor dat bedrag een hamburgermenu en gratis Wifi.

Dus waarschijnlijk vandaag geen pasta of pizza of Schnitzel.

Tot morgen
Pierre

  • 17 Juli 2017 - 18:22

    Ton Van Mierlo:

    Wat zijn wij toch verwend met ons 4G en WIFI netwerk. we praten er over als of we thee gaan zetten. het hoort er bij ons gewoon bij.
    Goed besluit Pierre, laten merken dat wij Hollanders zuinig zijn.

    Gr. Ton en Margot

  • 17 Juli 2017 - 20:51

    Leo Van Turnhout:

    Hey Pierre,

    Mooie route weer. De foto's zijn schitterend.
    Helaas wordt je met tijd en wijlen geconfronteerd met absurde prijzen. Het plastic bekertje bier in Italië voor € 4,50 euro en nu weer de achterlijke wifitarieven.

    Je hebt groot gelijk. Niet overal zomaar aan toegeven. Dan idd naar de Mac met gratis wifi.
    Zo ken ik je weer.

    A demain.

    Leo

  • 18 Juli 2017 - 09:02

    Patricia:

    Eindelijk weer genieten! Hoorde van Ton dat het in Italië afzien was, niet echt leuk. Mooie terugreis gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 49820

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: