Vuelta Rossa - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Vuelta Rossa - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Vuelta Rossa

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

03 Juli 2017 | Italië, Ferrara

Vuelta Rossa

Maandag 3 juli, van Montagnana naar Ferrara over 75 km

Na goed uitgeslapen te hebben en een goed ontbijt ben ik nog een keer door de stadsmuren van Mantagnana gereden en zo de route weer opgepakt. Het ging vandaag naar Farrara omdat daar het beginpunt is van het derde boekje en omdat je daar via drie verschillende routes naar Rome kunt.

Deze etappe gaat van dorpje naar dorpje over slecht onderhouden asfaltwegen waar behoorlijke gaten en scheuren in zitten, dus het is de hele dag opletten geweest.

Toen ik bij het plaatsje Fratta Polésine aan kwam zag ik allerlei ijverige mensen bezig met wegafzettingen en met rode linten in de weer en er stonden verkeersregelaars heftig te zwaaien. Toen ik om mij heen keek wist ik waar het voor was. De wielerkoers “de ronde van Italië “ voor dames zou door het dorp komen. Dus heb ik mijn fiets geparkeerd en ben ik rustig op een bankje gaan zitten tot dat ze voorbij zouden komen.
Het heeft alles bij elkaar een uur geduurd voor dat ze in 2 minuten voorbij waren, maar het was mooi te zien hoe dat op zijn Italiaans gaat als er een auto niet door mag. Dan wordt er met handen en voeten gepraat terwijl de auto daarachter ook nog een hevig begint te claxonneren omdat het allemaal te lang duurt.

Goed hierna weer verder gegaan, maar het was duidelijk dat de wielerkoers in deze streek bleef want ik ben de dames nog twee keer tegen gekomen en dan worden de wegen echt autovrij gemaakt en komt er geen auto, motor of fiets meer door. Omdat ik vol belangstelling stond te kijken en op tijd daar was kreeg ik ook nog belangstelling van twee politieagenten met wat sterren op de schouders, die vroegen waar ik vandaan kwam en waar ik heen ging. Vol bevordering keken ze ook naar mijn fiets en wenste veel plezier.

Na mij tent te hebben opgezet in Ferrara ven ik naar de stad gegaan. Een stad met veel oude gebouwen zoals musea en oude paleizen. De straten rond om het centrum zijn nog in oude staat en er valt bijna niet op de fietsen. Iedereen fietst dan ook rustig op het trottoir.
Morgen ga ik dus via de Toscane route naar Rome, het is de zwaarste route van de drie met de meeste hoogtemeters en de meeste klimmen maar met wel de mooiste uitzichten.

Groeten Pierre

  • 05 Juli 2017 - 23:29

    Leo Van Turnhout:

    Ciao Pierro,
    Blij weer wat van je te horen. Was alweer een paar dagen geleden en gezien de hoge temperaturen daar had ik de indruk dat de toetsen van jouw laptop gesmolten zouden zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 49777

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: