Stilte voor de storm - Reisverslag uit Prutz, Oostenrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm - Reisverslag uit Prutz, Oostenrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

28 Juni 2017 | Oostenrijk, Prutz

Stilte voor de storm

Woensdag 28 juni, van Stams naar Ried over 60 km

Omdat het een redelijk korte rit is, ben ik vandaag later opgestaan en gestart. Deze etappe en de vorige zijn bewust wat korter gehouden omdat er morgen best wel veel geklommen moet worden.

Omdat ik gisteren geen puf meer had om de Cisterciënzer Abdij te fotograferen, heb ik dit vanmorgen maar gedaan. Het is een van de grotere Abdijen van Duitsland. Het is geheel in stijl gerenoveerd en ziet er zeer mooi uit. De kerk behorende bij het klooster is tot Basiliek bekroond door de Paus

De benen worden daarom een beetje gespaard voor het zwaardere werk op donderdag. De Route loopt voor een groot deel langs de rivier de Inn, maar het blijft op en neer gaan. Onderweg begon het wat te regenen dus toch maar de regenjack en de overschoenen aangedaan.
Ik dacht wat mij vorig jaar is overkomen zal nu niet gebeuren om dagen met natte schoenen aan te moeten fietsen. Het regende niet hard maar als je maar lang genoeg in de regen blijft fietsen wordt alles van zelf nat. Ik was redelijk vroeg op de camping dus had alle tijd om de kleding nog een keer te wassen en de tent op te zetten. Het valt wel op dat in de plaatsen waar je komt ook hier, de wintersport een belangrijke bron van inkomsten is. Ook wordt het mountainbike overal gepromoot.

Veel meer valt er van deze etappe niet te vertellen. Niet overal is er wifi op de camping of heel slecht of vrij duur. 4 euro om in te loggen vind ik een belachelijke prijs als je ook al 15 euro moet betalen voor het overnachten. Maar goed morgen misschien iets goedkoper en beter.

Groeten Pierre

  • 30 Juni 2017 - 19:47

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre,

    Tja het kan niet alle dagen feest zijn en het is goed om de benen te sparen voor het zwaardere werk. Overigens moet je niks, je mag alles.
    De wolken op de foto's zie je hier ook met enige regelmaat, dus je mist niks, zeker niet in zo'n prachtige omgeving.

    Groet, Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 49782

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: