Een mooie etappe met venijn aan de staart - Reisverslag uit Honhardt, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een mooie etappe met venijn aan de staart - Reisverslag uit Honhardt, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een mooie etappe met venijn aan de staart

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

22 Juni 2017 | Duitsland, Honhardt

Een mooie etappe met het venijn aan de staart

Donderdag 22 juni, van Oedheim naar Honhardt over 96 km

Het beloofde weer een warme dag te worden en dat is het ook geweest met een temperatuur in de middag van 35 graden. Ik stond op een camping waar ik een badge had gekregen om de poort te openen tegen een borg van 25 euro, maar het kantoor om de badge in te leveren was pas om 08:00 uur open dus ik kon niet eerder weg. Om 08:00 uur stond ik dan ook voor het loket om de badge in te leveren zodat ik meteen weg kon. Want in de morgen is het lekker fietsen als de temperatuur nog behaaglijk is. Het is een tocht geworden over brede fietspaden van asfalt en beton in een glooiend landschap en het Kochertal en fietst dan ook een stuk langs het riviertje Kocher

Maar snel werd het alweer warm en werden de bidons met water en ranja veelvuldig gebruikt. Ben dan ook onderweg nog een keer gestopt bij een dame, ik schat in de leeftijd van rond de zeventig, die in haar sexy negligé (verdere details zal ik achterwege laten)de bloemen in de tuin water aan het geven was, met de vraag of ik een bidon met water mocht vullen. Ze schrok er van dat ik haar had gezien maar zei toch tegen mij dat ik door het poortje kon komen om in de garage water te pakken. Intussen was ze vlug achter de tuintafel gaan zitten. Ik bedankte haar hartelijk en ben weer verder gefietst. Ja je maakt nog eens wat mee onderweg. Om tien uur was het tijd om een kopje soep te pakken met een broodje want het begon al aardig warm te worden. Rond twaalf uur kwam ik over een brugje waar ik tegen een Mc Donalds aanreed. En met dit warme weer kon ik het niet laten om een heerlijke aardbeien milkshake te pakken.

Na ongeveer 65 km fietsen kom ik onder de Kochtertalbrüke door dit is de hoogste brug van Duitsland met een hoogte van 185 meter. Deze brug verbindt de A6 van Heilbronn naar Nürnberg en is tussen 1976 en 1979 gebouwd. Maar na kilometer 75 begonnen de eerste klimmetjes te komen en dit duurde tot aan het slaapadres toe. Klimmetjes tussen de 250 tot 1100 meter lang met een stijgingspercentage van 4 tot 10 %. En ik moet eerlijk bekennen dat het mij moeite kosten bij sommige klimmetjes door de warmte maar ook door de kilometers die je al in de benen hebt zitten

Net na het plaatsje Gründelhardt voorbij een bocht is de weg afgezet omdat men met wegwerkzaamheden bezig waren. Er was een sleuf gegraven over heel de breedte van de weg van een halve meter breed en een meter tachtig diep. Aan de kant stonden 3 mannen met een fles in de hand en een stond er in de sleuf, die mij allen aankeken met de vraag wat kom jij hier doen. Toen ik ze vriendelijk gegroet had en zei dat ik aan de andere kant van de sleuf moest zijn om mijn weg te vervolgen bleven ze mij vragend aankijken. Gelukkig zei de man die onder mij stond dat hij wel wilde helpen met de fiets over de sleuf te zetten. Toen ik hem bedankte en zei dat ik even een foto van ze wilde maken en vertelde dat ik mijn weg weer kan vervolgen richting Rome zag ik de drie mannen helemaal opkijken en denken van wat is dat voor een mafketel om daar met de fiets naar toe te gaan vanuit Nederland.

Met nog een laatste klimmetje van 250 meter tegen 8% vond ik het wel genoeg geweest voor vandaag en was ik nog 1 kilometer verwijderd van een minicamping. Het is een minicamping bij een boer die twee pipowagens heeft staan waarin je kunt slapen en een grasveld waar je de tent neer kunt zetten, maar zonder wifi. Het is voor mij in ieder geval genoeg voor vandaag en heb mijn eigen potje gekookt van instant noodles met twee broodjes.

Morgen weer een nieuwe dag met weer wat klimmetjes erin. Hoe het dan verlopen is vertel ik je morgen.

Groeten Pierre

  • 23 Juni 2017 - 19:06

    Ina :

    Fijn om te horen dat het goed gaat met de fietstocht naar Rome, Pierre.
    Je maakt wel grappige dingen mee onderweg. Heb je het al zo warm, kom je ook nog een mevrouw in spannend ondergoed tegen! En die mannen in de sleuf.... lachen!
    Hoop dat het niet al te warm wordt de komende dagen.
    Veel fietsplezier!

    Groeten
    Ina

  • 24 Juni 2017 - 00:21

    Leo Van Turnhout:

    Hey Pierre,

    Aan de foto's te zien wordt de omgeving waar je fietst steeds mooier. Dat maakt zo'n tocht alleen al erg plezierig. Wat een natuur! Die vrouw in pikante outfit zal geschrokken zijn, er komt daar namelijk niet dagelijks een pellegrino gluren

  • 24 Juni 2017 - 23:14

    Patricia:

    Pierre, wat een geweldige kampeerplek! Serieus, leukere overnachtingen zul je niet snel vinden. Grappig om enkele beschrijvingen te lezen/zien die Ton ook via zijn weblog deelt, ach velen wegen leiden naar Rome maar erg mooi dat jullie min of meer dezelfde route fietsen. Nu nog elkaar ergens ontmoeten om bij te praten, een pilske te drinken en te kamperen.

    P.S. Ton heeft helaas de sexy negligé gemist!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 49751

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: