Een warme dag - Reisverslag uit Weinheim, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een warme dag - Reisverslag uit Weinheim, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een warme dag

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

19 Juni 2017 | Duitsland, Weinheim

Een Warme dag

Maandag 19 juni, van Stadecken-Elsheim naar Weinheim over 92,5 km.

Na een goede nachtrust zaten we om 07:00 uur aan het ontbijt om er voor te zorgen dat we om 08:00 uur weer aan het fietsen waren. Doelstelling was om rond de 80 kilometer te fietsen en dan voor Heidelberg een overnachting te boeken.

We wisten dat het warm zou worden vandaag, want de thermometer gaf om 13:00 uur 35 graden aan. We fietsten vandaag alleen maar tussen landbouwvelden en af en toe een stukje bos. Bij Nierstein zijn we met het veerpont over de Rijn naar Leeheim gevaren.

Onze koude drankvoorraad werd snel minder dus stopte we regelmatig om onze thermosflessen met warm water te pakken voor een kopje koffie, soep of bouillon. Tussentijds zijn we nog gestopt bij een supermarkt voor broodjes en bananen.

Bij het plaatsje Lorsch zijn we gestopt om een kop soep en een bord heerlijke salade te nuttigen en besloten tijdens het eten om in Weinheim te zoeken voor een overnachting. Na verschillende telefoontjes lukte het ons niet om een adres te vinden. Dus besloten we om maar gewoon naar Weinheim te fietsen en daar naar de plaatselijke VVV te gaan.

Echter op de Haupstrasse aan gekomen te zijn in Weinheim was er geen VVV te vinden. Via Google hebben we het nieuwe adres gevonden en informatie gevraagd. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in een voormalig hotel in Gorxheimertal wat nog 21 minuten fietsen was. Het huis zit vol met buitenlands werkvolk die zelf hun eten koken. We hebben daar een kamer met bed en douche en een grote koelkast. Beneden konden we onze was laten doen voor 2 euro.

We hebben de kamer voor twee dagen want morgen fietsen we naar Heidelberg wat ongeveer nog 20 kilometer is fietsen. Daar gaan we een treinkaartje kopen voor Willie en gaan we Heidelberg bezichtigen om vervolgens weer terug te fietsen.

Woensdag fietsen we dan weer naar Heidelberg waar Willie de trein zal pakken en ik zal dan mijn weg vervolgen naar Rome

Dus morgen een verslag over Heidelberg.

Groeten Pierre en Willie

  • 19 Juni 2017 - 23:34

    Patricia:

    Erg warm fietsweer zo te lezen.
    Ik denk dat jullie net Ton missen die -volgens mij- morgenochtend uit Heidelberg fietst. Leuke laatste dag samen!

  • 20 Juni 2017 - 06:19

    Frank:

    Lekker ff relaxen in Heidelberg en afscheid nemen van je maat.

  • 20 Juni 2017 - 19:50

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre & Willie,
    Het was zeker een heel warme dag en dat stopt voorlopig nog niet. Ook hier extreme temperaturen. Ik prijs me gelukkig dat het in het bedrijf overal zo'n 20 graden is.
    Jullie hebben weer een prachtige tocht achter de rug met Heidelberg in het vooruitzicht. Prachtige stad. Ik kan het me nog goed herinneren uit de tijd dat we mwt de Grafische School naar Heidelberg gingen. De altstad is awesome.
    Ook breekt een moment van afscheid aan en dat ga je het verder helemaal alleen doen. Dat zal in het begin ff wennen zijn. Ik zit nu in de trein ri Schiphol en morgen voor een week naar Canada (werken, dus geen vakantie!) Heb gezien dat het daar ook behoorlijk warm is. Geniet er de komende dagen van, sterkte met het afscheid en ik blijf je volgen, ook vanuit Canada.
    (Tijdverschil -6 uur)
    Groet, Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 49825

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: