Een ritje langs de Rijn - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een ritje langs de Rijn - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een ritje langs de Rijn

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

17 Juni 2017 | Duitsland, Koblenz

Een ritje langs de Rijn

Zaterdag 17 juni, van Euskirchen naar Koblenz 100 km.

Omdat we niet eerder dan acht uur konden ontbijten, zijn we om negen uur vertrokken met de derde etappe richting Koblenz. Na ongeveer 10 km kwamen we in het plaatse Miel terecht waar we een mooi kasteel(Schloss)zagen. Daar werd op dat moment een golftoernooi georganiseerd. Het zag er chic en statig uit. Ook was er een mooie tuin in Franse stijl.

Na anderhalf uur gefietst te hebben vond Willie dat hij wel een kopje koffie had verdient. Ben dan ook maar gestopt en heb het stoeltje voor hem in elkaar gezet en water gekookt om hem te bedienen.

Hierna zijn we weer verder gegaan en bij de plaats Oedingen kregen we een afdaling van 2.2 km van 5-7%. Met een vaart van 45 km zoefde we naar beneden. Bij het plaatse Unkelbach kwamen we aan de Rijn uit, wat de start was van een kilometerslange tocht langs de Rijn.

Het is geweldig mooi om daar te fietsen. Bij het plaatsje Kripp hebben we even een foto gemaakt voor een bootje en in Remagen hebben we een lekkere kop gulaschsuppe met wat drinken genomen want daar waren we wel aan toe. In het plaatsje Andernach kwamen we een Lidl tegen en ik zei tegen Willie dat het verstandig was om wat broodjes en bananen te kopen omdat er op zondag niets open is. (dat heb ik geleerd van Ton van Mierlo)

De fietspaden langs de Rijn zijn redelijk onderhouden en goed te rijden. In het plaatjes Weissenthurn kwamen we weer een mooi kasteel tegen, waar volgens ons een bruiloft werd voorbereid. Daar hebben we ook al vast een belletje gepleegd om een overnachting te reserveren in Koblenz.

In Koblenz aangekomen moesten we ons overnachtingsadres zoeken. Mijn garmin navigatie stuurde echter mij de verkeerde kant op. Maar gelukkig had ik ook Google Maps op mijn telefoon staan zodat we uiteindelijk na een uur fietsen en zoeken toch op ons adres aankwamen. Het was echt een pelgrimskamer want er stonden alleen twee bedden en een wastafel. Maar goed we waren blij dat we iets hadden.

S ’avonds zijn we naar het centrum van Koblenz gelopen, wat toch een behoorlijke stad is. De naam Koblenz komt van ‘Confluentes’ Latijn voor samenvloeiing. Bij de “Deutsche Eck” dat is waar de Rijn en de Moezel samenkomen hoorde we muziek. Na eerst wat gegeten te hebben zijn we daar na toegelopen. Er was een wijnfeest met live muziek aan de gang. Je moest voor drie euro een glas kopen en daarna kon je een fles wijn kopen, maar er was ook bier. En dat laatste daar hebben wij maar voor gekozen.

Ik hoop dat jullie nu ook begrijpen waarom ik dit verhaal niet gisteren heb geschreven maar vandaag.

Groeten Pierre en Willie

  • 18 Juni 2017 - 18:34

    Leo Van Turnhout:

    Hoi Pierre & Willie,
    Mooie tocht weer vandaag en gisteren. Het weer zil prima mee denk ik. Hier hoge temperaturen en morgen voorbij de 32 graden als ik de weergoden moet geloven. Hoop het niet voor jullie.
    Je bent een echte gentleman Pierre om Willie zo goed te verzorgen. Vannacht weer een echt pellegrino adres, maar je moet maar zo denken... niets boven een goede nachtrust.
    Mooie stad Koblenz en ik begrijp goed waarom je gisteren niet geschreven hebt. Na zo'n inspanning hoort ook ontspanning.
    Veel succes morgen weer.
    Groet, Leo

  • 18 Juni 2017 - 18:33

    Herman Kockx:

    Pierre een goede avond
    Verdorie 45 km/uur is niet meer fietsen
    Maar racen. Opgepast voor de snelheidscameras langs we rijn!!
    Slaap lekker en tot morgen
    Herman

  • 19 Juni 2017 - 01:17

    Ton Van Mierlo:

    Hoi Pierre en Willy, ik dacht dat jullie basic en echte outdoor bikers waren. maar ik zie alleen maar een boot vol tulpen vanuit Nederland naar Duitsland gevaren, een luxe hotelkamer met drede en dikke dekbedden en en plost om de sfeer aan te geven, basic een bakkie doen met een gasbrandertje. Mooi weer fietsers zijn het.
    gezwam maar even, jongens het gaatr om het genieten, afzien komt nog wel. Wij zitten nu In Whitler Canada het eldorado voor down hillers. blijkbaar zou dit de meest spectaculerair downhilbaan van Noord Amerika zijn. echt gaaf om tezien. met een kabelbaan nog ruim 1900mtr om hoog en dan binnen 10 minuten als een dolle naar beneden.skon mar nie vur meen.

    gr van Ton en Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 49803

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: