Een goede nachtrust en een dagje Santiago de Compo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een goede nachtrust en een dagje Santiago de Compo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een goede nachtrust en een dagje Santiago de Compo

Blijf op de hoogte en volg Pierre

16 Juli 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Een goede nachtrust en een dagje Santiago de Compostela.
Zaterdag 16 juli

Na een bewogen vrijdag heb ik een goede nachtrust gehad en ben ik zaterdag om acht uur opgestaan. Ben de camping en de omgeving gaan verkennen want in de buurt is er een groot overdekt winkelcentrum waar ik wat boodschappen kon gaan doen.

Om elf uur ben ik weer naar de Kathedraal gegaan omdat er om twaalf uur weer een pelgrims- mis zou zijn. Niet zo uitgebreid en met veel ceremonieel als op vrijdag maar ook weer heel mooi en nu zat ik in een ander gedeelte van de Kathedraal zodat ik het wierrookvat kon filmen.

Na de dienst ben ik nog een keer rondgelopen en heb achter het altaar waar je via een trap kunt komen het beeld van St. Jacob een hand op de schouder gelegd. Maar het was veel te druk om alles te zien dus ga ik nog een keer heel vroeg terug.

Verder heb ik kaarsjes aangemaakt voor Fred en Marian, Ton en Margo, Annet en Klim en de Familie Langewouters en voor Marion, Jackie, Djulita en hun overleden dochter Nadischa, omdat ze dit mij voor de reis gevraagd hebben
Ook heb ik een kaarsje aan gemaakt voor allen die mijn deze reis gevolgd hebben.

Daarna lekker de rust genomen en een terrasje gepakt en de rit voorbereid naar Finisterre toe die ik zondag wil fietsen. Het is de verkorte route van 96 km en weet nog niet of ik er twee of drie dagen over ga doen. Maar dat laat ik jullie nog weten.

Adiós, hasta mañana

  • 17 Juli 2016 - 22:21

    Frans Vd Vorst:

    Pierre geniet ervan !
    Groetten Frans

  • 17 Juli 2016 - 22:21

    M&M:

    Ha Pierreke,
    Heerlijk genieten en een dagje slenteren.
    Dank je wel voor het kaarsje, een heel mooi gebaar.
    Nog een moois stukje fietsen, 96km, die moet je ook weer terug?
    Lijkt me wel een prachtige route, naar de zee.
    Water en zee zit in mijn genen denk ik wel eens. Asml import Brabander vanuit Holland ;-)
    Geniet er van!

    groet,
    M&M

  • 17 Juli 2016 - 22:26

    Leo:

    Hey pelegrino,

    Goed bezig geweest vandaag. Wat mooi dat je die kaarsjes opgestoken hebt. Langzamerhand begin ik toch de echte Petrus te leren kennen en ik moet zeggen, je verrast me niet! Sterker nog.... je bevestigd een gevoel wat ik al heel lang heb en ik ben blij nu de bevestiging te krijgen.
    En zal ik eens wat zeggen: die rit naar Finesterre doe jij gewoon in 1 keer. Wedden?

    Succes morgen.

    Groet, Leo

  • 18 Juli 2016 - 08:19

    Fred En Marian:

    Retourtje Finesterre/Santiago met nog een paar dagen nagenieten en je prachtig avontuur zit er op.
    Wat is dit een goeie zet geweest om dit allemaal te doen. Onvergetelijk en prachtig omschreven.
    Wordt maar schrijver Pierre. Bedankt Pierre voor dat kaarsje. Alles komt nu goed.
    Voor ons ben je een kanjer en wat zullen je dochters en familie trots op je zijn.
    Groetjes Fred en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 49851

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: